Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor liefie » 06 apr 2012 15:13

Nina slaapt ook super goed tussen ons in maar ik slaap gewoon niet super lekker... Ziet er wel heel erg schattig uit zo een klein slapend meisje tussen ons in en ze pakt vaak onze hand vast...
Als ze rond 05.30 wakker wordt mag ze wel bij ons liggen en is het vroeger gaat ze gewoon weer terug...
Wanneer ze beter gaat slapen geen idee maar voor de 6 a 7 maanden sliep ze echt veel beter dan nu maar goed we houden maar moed :lol:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 apr 2012 18:24

Afgelopen nacht heeft J ook tussen ons in gelegen. Hij was zo benauwd en zo konden wij hem omstebeurt hoog houden. Het sliep niet denderend, maar hij was ook behoorlijk ziek. Vandaag nog mee naar de ka geweest, extra vernelveld en nog geen ab voor zijn oorontsteking, omdat hij geen koorts had. Vanavond uiteraard wel koorts en nu is manlief alsnog ab aan het halen.

Afgelopen week was C ook behoorlijk ziek, had een paar dagen 40C koorts. Zij wilde niet tussen ons in, maar riep 's nachts om te knuffelen en zei dan met een piepstemmetje 'voel mij niet zo lekker mammie'. Gelukkig gaat het met haar wel beter. Nu de jongse telg nog :wink:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 06 apr 2012 20:31

ajl schreef:Nog een variant van KidsClin kunnen vinden?

@ liefje Hoe is het met jouw meiden en de waterpokken?

Hier is het ook ziekenboeg. Dochterlief heeft 40C koorts en is snipverkouden en onze jongste telg heeft vanmorgen zijn vaccinaties gehad. Hij heeft daar altijd enorm veel last van en slaapt al de hele morgen. Daarnaast is hij snipverkouden en het snot komt zelfs uit zijn ogen. De oudste heb ik net onder luid protest eveneens in bed gestopt voor een middagdutje.
Lekker het rijk alleen, kan ik ongestoord de kamer even doen.

Dankje,
Ze is er weer bijna vanaf gelukkig, de jongste heeft het "nog" niet gekregen!

Hoe is het nu met M. Laura?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 apr 2012 20:44

ach... en nu valt alles op zijn plek. SInds de buisjes was marijn verschrikkelijk, drama, veel wakker, huilen en driftig.. zag gister dat zijn ene oor erg vies was, en vandaag stroomt het gewoon. Blijkt ons kereltje een giga ontsteking te hebben. Dus nu druppelen en zetpillen, moet binnen vijf dagen beter gaan, anders ook nog een gewone antibiotica erbij.

tja.... lastig dit allemaal zo.... Nu hopen dat het de laatste keer is!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 apr 2012 21:54

Ah, wat zielig al die zieke kindjes!

Denk dat bij Floris een tandje weer de boosdoener is... Hij was zo aan het huilen weer vanavond... En hij eet en drinkt heel slecht. Overdag gaat t gelukkig wel heel goed, op dat eten en drinken na. Net een zetpil gegeven, dentinox gesmeerd en hij heeft komkommer gegeten. Heeft ie in elk geval wat vocht binnen... ;)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 apr 2012 08:55

Wat een zieke kindjes allemaal beterschap gewenst.

PPm, gebeurt dat vaker dat ze nadat er buisjes zijn gezet een onsteking komt?

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 07 apr 2012 09:25

Beterschap voor alle zieke kindjes!!!

Heeft er iemand hier ervaring met een fietskar? Willen van de zomer eigenlijk op vakantie kunnen fietsen dus aan het rondkijken op mp voor een goede fietskar. Iemand ook ervaring met die baby&peuterschalen? Die fietskarren zijn misschien lompe dingen hoe ze er uit zien maar om nu helemaal niet te kunnen fietsen :-k Heb ook al naar bakfietsen zitten kijken maar dat valt toch hierzo af. Je heb dan ook nog van die dragers voor de maxi cosi maar dat lijkt me echt mega eng...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 apr 2012 09:44

Juffiejuf, mijn schoonzus heeft goede ervaring met de fietskar. Wij zouden hem eigenlijk lenen zolang Frederiek nog niet zelf kon zitten, maar in de zomervakantie was ze nog zo jong, en zaten we in een gebied waar het helemaal niet zo lekker weer was, dus hebben we de fiets niet eens meegenomen. En daarna was het winter, waardoor we toch ook niet gingen fietsen. Nu zit ze natuurlijk gewoon in het fietsstoeltje. Voor mijzelf voelt dat veiliger, in plaats van die kar achter je fiets. Iemand zei dat hier volgens mij eens, dat een auto die zo over het hoofd kan zien. Maar ik vind het wel een goede oplossing voor zo'n kleintje, die nog niet in het fietsstoeltje kan.

Het was hier vannacht raak. Jurian kwam 4 keer aanlopen met zijn dekbed bij zich om bij ons te kruipen. En dat willen we niet, voor 7 uur, dus ik heb hem 3 keer teruggelegd en mijn man ook een keer. Frederiek heeft een paar keer gehuild, maar daar ben ik niet heen gegaan, was steeds zo weer over. Ik heb meteen weer enorm veel respect voor mensen die elke nacht zo vaak wakker worden!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 apr 2012 10:59

Hier een fietskar.... ideaal. Wij hebben er een gekregen. Als automobilisten de fietskar over het hoofd zien dan ben je wel heel erg scheel. Zo'n gevaarte zie je echt wel en desnoods plaats je er een vlag op. Zie je ook vaak.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 apr 2012 11:27

Jannoek schreef:Ah, wat zielig al die zieke kindjes!

@liefje: Michael zit nu helemaal onder maar jeukt gelukkig niet (en dat is maar goed ook wat hij ging helemaal over de rooie toen we er wat op probeerde te smeren). Wel enorm warm en hangerig/huilerig. Hij eet verder wel gewoon door en drinkt goed. Nare dingen zeg! Vannacht bij ons in bed geslapen. Het is een bed van 1.80 wijd en toch lekker tegen mij aan liggen. Om 3 uur (toen hij door de koorts al een uur aan het spoken was) maar tegen manlief gezegd dat hij maar even met M moest gaan knuffelen omdat ik nog geen minuut geslapen had 8-[ Ach ja, het hoort erbij he :)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 apr 2012 12:11

Memmem schreef:PPm, gebeurt dat vaker dat ze nadat er buisjes zijn gezet een onsteking komt?

geen idee... de vorige keer was het een grote verademing na de buisjes, maar hij huilt zo de hele dag, doet niks anders dan met zijn vingertjes in zijn oortjes.. vind hem nu echt beetje zielig. We druppelen flink, hopelijk gauw verbetering, anders sta ik zo bij de huisarts. het is inmiddels al zeker twee weken mis... en het hakt erh ier ook meteen zelf weer enorm in! dan ben ik zo weer d ehalve nacht met hem bezig. Gelukkig weet ik nu wat er is en krijgt hij zo dra het begint een zetpil, dan zakt het wel weer af, maar dan ben je wel eerst een half uur met hem bezig voordat hij eens weer slaapt.

Ach.. t valt wel mee.. maar vind het ook zo sneu voor hemzelf! vind het zo gek dat hij nu het liefst de hele dag op schoot zit... ongekend en vind eht nog niet fijn ook.. omdat ik hem niet terug herken van hoe hij altijd is...

hopelijk na het weekend dat het weer beter gaat.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 07 apr 2012 14:59

@ evelien; welk merk fietskar heb je of gewoon geen merk? Heb jij ook zo'n babyschaal er in gehad of heb je die er nog in? Waarschijnlijk wel gezien het aantal maanden dat S. oud is. Welke babyschaal heb je? Ik kan me ook soort niet voorstellen dat ze die karren niet zien. Waar we van de zomer naar toe op vakantie gaan zal het ook wel mee vallen met het verkeer.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 07 apr 2012 16:09

juffiejuf schreef:@ evelien; welk merk fietskar heb je of gewoon geen merk? Heb jij ook zo'n babyschaal er in gehad of heb je die er nog in? Waarschijnlijk wel gezien het aantal maanden dat S. oud is. Welke babyschaal heb je? Ik kan me ook soort niet voorstellen dat ze die karren niet zien. Waar we van de zomer naar toe op vakantie gaan zal het ook wel mee vallen met het verkeer.

ervaring die ik heb is dat je beter een dure 2dekands kan kopen dan een nepper.
je kan als het kind in zn eentje in de kar moet ook wel vaak de maxi cosie gebruiken ipv een babyschaal.
nog fijner is een hangmatje omdat je kind dan ligt , maar die heeft volgens mij alllen chariot
chariot springt er zo wie zo uit vanwege dat ze echte vering hebben en heel makkelijk in te klappen en heel snel omte bouwen tot een goede buggy.

ik heb ervaring met een b merk, maar daar was altijd wat mee, en chariot,

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 apr 2012 16:45

juffiejuf schreef:@ evelien; welk merk fietskar heb je of gewoon geen merk? Heb jij ook zo'n babyschaal er in gehad of heb je die er nog in? Waarschijnlijk wel gezien het aantal maanden dat S. oud is. Welke babyschaal heb je? Ik kan me ook soort niet voorstellen dat ze die karren niet zien. Waar we van de zomer naar toe op vakantie gaan zal het ook wel mee vallen met het verkeer.

Ik gebruik soms de fietskar alleen om S. naar het KDV te brengen en dat is nog geen 5 min. fietsen.
Ik gebruik geen babyschaal, daar past hij niet meer in. Ben nu op zoek naar een peuterschaal.

Moet even kijken welke wij hebben.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 07 apr 2012 18:07

@ gempa; dat geloof ik ook gelijk na veel over fietskarren op internet gelezen te hebben. We hebben nu een burley d'litle in ons hoofd om te kopen. Welke charriot hebben jullie? M. hoeft er maar in z'n uppie in dus dan zou het ook moeten lukken in de maxi cosi.

Terug naar “Archief”