hubert schreef:Denk je nu echt dat Hij daar moeite mee zou hebben?
Of Hij moeite heeft met het homohuwelijk? Ja dat heeft Hij. Zie Romeinen 1 vers 26 en verder..
Moderator: Moderafo's
hubert schreef:Denk je nu echt dat Hij daar moeite mee zou hebben?
hubert schreef:
Laat je Jezus nu ook al buikspreken? Deze manier van Bijbellezen is de mijne niet!
hubert schreef:Laat je Jezus nu ook al buikspreken? Deze manier van Bijbellezen is de mijne niet!
schelpje3 schreef:Misschien komt er in een nieuwe vrijzinnige vertaling wel te staan dat de Heere Jezus op de homobruiloft te Kana was.
Aangezien zoiets niet bestond in die tijd (knapenschenderij en prostitutie wel trouwens) moet dat wel een heel vrijzinnige vertaling worden.
hubert schreef:Het is zo makkelijk alles af te doen als vrijzinnig.
Het OT is al overduidelijk tegen homoseksualiteit. In het NT is geen enkele morele wet uit het OT afgeschaft. Het wetsondericht van Jezus openbaart zelfs, dat ik, al zou ik de letter alle geboden van het OT houden, schuldig tegenover God sta als breker van alle geboden. Zelfs al zou er dus geen enkele tekst in het NT homoseksualiteit afkeuren, dan nog impliceert dat niet Gods goedkeuring, maar zijn afkeuring.
Gek is dat he, veel dingen in de bijbel worden ''aangepast'' en ''veranderd'' naar deze tijd van kerk gaan en geloven.
visje36 schreef:Gek is dat he, veel dingen in de bijbel worden ''aangepast'' en ''veranderd'' naar deze tijd van kerk gaan en geloven.
Maar gaat het om de teksten rond homoseksualiteit dan is het in eens nog helemaal recent.
En gaan invullen over hoe Jezus zou denken over een bruiloft van 2 homo's of wat hij zou doen, reageren als hij zo'n feest bezoekt, gaat te ver. Dat weten we nu toch niet ?.
Ik vind dit een vreemde redenatie. Laat ik proberen dit aan de hand van een voorbeeld duidelijk te maken.hubert schreef:Mag ik je erop attenderen dat de teksten in het OT gaan over mannen die bij mannen liggen en dan aan seks doen etc. Er blijkt nergens uit dat dat homomannen zijn. Waarschijnlijker is dat het heteromannen betreft. Dat wordt dus veroordeeld, net als bij Paulus overigens.
Tante Pollewop schreef:Het gaat volgens mij vooral om de ontrouw en losbandigheid. Dat wordt veroordeeld.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten