Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Re: Refowebkids deel 8

Berichtdoor kamille1984 » 16 mar 2009 21:04

*Annet* schreef:Bij AH kun je een foto serie van je kind(eren) laten maken. Ik weet dat het best veel geld kost maar hoeveel zal het ongeveer kosten als ik de hele serie neem?

ik heb het ook gedaan van Matthew! het was een hele leuke serie geworden en totaal was ik €75,= kwijt. ik vond het niet duur, gezien het aantal foto;s

leuke fotos MissF en Laura :D

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 16 mar 2009 21:23

vorige week heb ik matthew voor het eerst op het potje gezet.
hij vond het reuze interessant en deed er een plasje op! wij hem helemaal prijzen! daarna heeft hij het nog een keer gedaan!
vanochtend was hij wat onrustig en alsmaar met het potje heen en weer slepen, net nadat ik hem erop had gezet deed hij een plas =D>
ik helemaal blij

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 16 mar 2009 22:08

In zwanger topic hadden ze over wat jonge kinderen onthouden. Vind even beter voor hier.

Maar heeft mijn neefje ook. Hij was 2 toen onze overgrootmoederoverleed en ze had altijd een aparte manier van ademhaling. Laatst hadden we het even over haar, en vroegen of mijn neefje nu 5 haar nog kende, en hij deed zo het geluid na wat ze toen altijd deed. Het is misschien zelden een keer gevraagd maar toch heeft indruk achtergelaten.
Leef je droom.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 16 mar 2009 22:43

@ MissF: heb je inderdaad vaker: ze maken een psycische sprong zodat ze lichamelijk ook meer kunnen. Daardoor kunnen ze dag (of paar dagen) huilerig zijn.
Weet je, 'Oei ik Groei' is een boek waarin die srongen staan en waar je op moet letten of wat je met ze kunt doen om bv dingen te stimuleren. Is echt heel leuk. (begint bij week een en gaat tot 17 maanden) leest heel makkelijk weg en is het aanschaffen wel waard. Per periode staat er van alles in. En echt heel herkenbaar.
Anna Sofie had het weekend 3 dagen lang 39.7 koorts, verder erg huilerig en wilde alleen maar bij mij zijn. Ineens kwam ze 's nachts weer voor voeding e.d. Keek even in het boek.. en.. rond 19 weken paar dagen ....... enz.
klopte precies;-) maar goed, ze is nu weer goed te spreken. Ik kolk 's avonds en dan voeg ik er rijstebloem aan toe en ze slaapt weer;-)

@ Laura: lieve foto! Mooi mannetje
Time flies when you have none!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 mar 2009 08:13

Dat boek heb ik ook aangeschaft. In het begin klopte het wel, maar als ik zie wat Hugo nu allemaal moet kunnen volgens het boek! Dat is volgens mij voor hele snelle kinderen. Volgens het boek moet hij nu al zelfstandig zitten, kruipen, rollen, zich optrekken etc. Nou dat doet hij echt niet! Hij kan rollen, maar hij vindt het prima om het niet te doen en ligt lekker op zn rug met een balletje te spelen. Als de bal wegrolt, kijkt hij het na, wordt even boos dat hij er niet bijkan, rolt op zn zij en pakt een ander speeltje en blijft rustig op zn rug liggen.
Daarbij huilt Hugo eigenlijk nooit. Als hij huilt, ga ik gelijk kijken, want dan is er echt iets aan de hand, naar gedroomd, vieze broek etc. Ik denk dat hij nog geen 5 minuten in de maand huilt.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 17 mar 2009 11:40

Ik heb ook niets met dat boek.
Alles wordt afgeschoven op "een sprongetje". En als het dan niet klopt met het aantal weken,
zeggen ze dat het sprongetje te vroeg is, of dat het juist te laat is. Alles komt door de zogenaamde sprong..

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 17 mar 2009 16:47

Danique kan fietsen =D>

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 17 mar 2009 19:28

liefje schreef:Danique kan fietsen =D>

=D> :)}o :)}o :)}o :)}o leuk!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 17 mar 2009 19:31

Leuk, Liefje! Knap van Danique =D>

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mar 2009 19:34

Wauw, da's super knap! Wat snel zeg!

Jurian heeft zijn eerste prikjes, bah, wat is dat rot zeg. Hij heeft er ook echt last van. Mijn man verschoonde net zijn luier, maar hij gilde gewoon toen hij zijn broekje weer aan deed. Arm kind. Nu ligt hij lekker in bed, en hoop ik dat hij zo slaapt. Ik geef hem met zijn laatste fles maar een paracetamol, hoop dat het helpt en dat hij lekker slaapt vannacht.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 mar 2009 19:46

pol schreef:
liefje schreef:Danique kan fietsen =D>

=D> :)}o :)}o :)}o :)}o leuk!

Knap hoor Danique!

*Annette*
Majoor
Majoor

Refowebkids deel 8

Berichtdoor *Annette* » 17 mar 2009 20:01

@ LauraC; wat n geweldig mooi ventje heb jij :8>!! Wees er maar trots op, magoed dat zul je vast ook wel zijn :wink:.

@ MissF; leuke foto! Wat word Jurian alweer groot! Vervelend die prikjes :(, hopelijk heeft hij er snel minder last van. En kan hij lekker slapen vanacht!

@ Liefje; super dat Danique kan fietsen =D> :)}o :D :)}o =D>! Ze word echt groot...
Wat de toekomst brengen moge........

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 17 mar 2009 20:06

Zo dat is snel van Danique, knap hoor!

Vervelend dat Jurian last heeft van zijn prikjes, hopelijk slaapt hij straks goed!
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 17 mar 2009 22:04

@ Aktiongirl and Ajl
Boek is niet heilig hoor, en ieder kind heeft eigen tempo. Bij Anna Sofie moet ik 2 weken van te voren in iedergeval bij het volgende hfst beginnen omdat ze heel snel is overal mee. Maar ik bedoel meer dat je wel dingen kunt herkennen. En met die sprongen ben ik het zelf wel eens. Daar geloof ik wel in. Alleen ieder kind op zijn eigen tijd. (mijn nichtje heeft nooit gerold;-) die sloeg het gewoon over en ging met 5 maand zich optrekken en al staan.

@MissF: vlak voordat hij zijn prikje krijgt moet je vragen of je zijn beentje mag masseren. Je moet dan de schroef doen. Dat werkt echt perfect. Ik had het de eerste keer niet gedaan en de tweede keer wel. Ze huilde nog wel iets maar veel minder en ze had er na de tijd totaal geen last meer van. Ze vonden het hier direct goed en ze moeten hun spulletjes toch nog klaarmaken dus heb je er even de tijd voor. Ongeveer 2 minuten per (boven)beentje is al goed.

Enne, vanaf wanneer zetten jullie de kids in de kinderstoel?
Time flies when you have none!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 mar 2009 08:53

hier masseert de wijkverpleegkundige of de arts altijd het beentje al, tijdens het praten als dat tegen het eind loopt en ze alles klaar heeftgelegd.. babbelt ze altijd nog.. en dan masseert ze ondertussen.

ik moet zeggen dat het nooooit heeft gewerkt bij julia. Ze had van de week nog prikken, idem gedaan, dr ene beentje had en heeft ze nog steeds een giga harde plek rond de plek waar geprikt is. Ht was nog gewoon de dktp. De bmr krijgt ze volgende week! :(

ze zeggen dt tegen dikke beentjes ook de vallen en stoten creme van ehm.. vsm is dat volgens mij... werkt.

Sterretje: Groeit je kleine meid goed??

En voor danique =D> =D> =D> knap hoor!!

ehm... de rest weet ik niet meer :oops:

Terug naar “Archief”