Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor ajl » 11 sep 2010 07:37

Bumba schreef:Jammer hoor dat ze zo lijken "tegen te werken"

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 11 sep 2010 10:15

Laura, ook ik neem aan dat jullie slecht nieuws gekregen hebben :( Echt heel heel heel erg balen.... *knuffel*

Tuinfluiter, die STAP is best pittig. Je krijgt 7 bijeenkomsten maar moet ook heel veel huiswerk maken thuis. Echt alles willen ze van je weten: veel over je verleden, hoe je ouders je hebben opgevoed, hoe je met moeilijke situaties omging/gaat, of je traumatische gebeurtenissen hebt meegemaakt en hoe je die hebt verwerkt, hoeveel partners je in het verleden hebt gehad, hoe je staat tegenover sexualiteit enz. Sommige dingen vonden wij toch behoorlijk prive moet ik zeggen, dus dat was wel eens lastig, hoor! Ook moet je je levensverhaal opschrijven, een sociogram maken van je gezin/familie/vrienden, je 2 weken lang voorstellen dat je zogenaamd een pleegkind in huis hebt en hoe je daarmee omgaat etc.
Daarnaast moet je een medische verklaring afgeven, en een bewijs van goed gedrag. Ook krijg je 2 x een thuisgesprek met de pleegzorgorganisatie. Dit alles neemt wel een paar maanden in beslag (4x cursus, maandje rust, 3 x cursus, maandje rust, eindgesprek, uitwerken eindgesprek).

Heb gisteren ook nog eens de regionale VVP gebeld. Maar ze hadden het erg druk en eigenlijk geen nieuws. Maar bellen mocht altijd ;) Bij pleegzorg gaat het dus niet zoals bij adoptie dat je op een wachtlijst komt, maar voornamelijk om de match (al heb ik het idee, dat dat een vrij ruim begrip is in pleegzorgland!)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 sep 2010 11:11

Bedankt voor de lieve berichtjes. Ja, ook hier slecht nieuws. We waren positief omdat we mochten komen maar dat was dus valse hoop. Ze willen minimaal 3 jaar tussen een vlg kindje en Michael en de hele procedure gaat meer dan 2 jaar duren (wat hier lang is ;)) en dan zijn wij alweer verhuisd omdat de basis waar we nu wonen eind vlg gaat sluiten.
We gaan ons nu beraden op wat meer drastische stappen....

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 sep 2010 11:24

Fijn mamavansophie voor de info!!!
Nu hebben we alvast een idee wat ons te wachten staat.
En dat is zo te lezen best nogal wat.
Maar we zullen ons beste beentje voor zetten en dan moet het wel lukken.
Wat houd eigenlijk precies een info-avond in? of weet je dat niet?
Balen joh dat ze bij het andere pleegzorgbureau ook geen nieuws hadden!!
Je wilt zo graag he...

Laura, Overdenk alles maar eens heel goed en wie weet zijn er voor jullie toch nog oplossingen.
Ik hoop het in elk geval enorm voor jullie!!!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 sep 2010 16:46

wat voor drastischere maatregelen praat je dan over Laura, of is dat heel erg privé? :oops:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 11 sep 2010 20:11

@ Laura, vervelend allemaal zeg. Zeker als je zo graag wilt.... Ben ook benieuwd naar die drastischere maatregelen mits je deze met ons wilt delen, natuurlijk...

@ Tuinfluiter, geen dank :oops:
De info avond is normaal gezien wel min of meer verplicht (of althans gewenst), maar die hebben wij niet bezocht, omdat wij al wel wisten wat pleegzorg inhield, na een half jaar een netwerk-plaatsing achter de rug te hebben. Maar volgens mij krijg je dan gewoon een hoop informatie vanuit de pleegzorgorganisatie over wat pleegzorg inhoudt enzo. Ik meen, dat er ook (ervaren) pleegouders zijn die wat vertellen en je informatie krijgt over de STAP cursus.
Overigens wordt er, voor zover ik weet, zowel op de info avond als de STAP, geen woord gerept over de financiele kant (onkosten, pleegzorgvergoeding etc.)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 sep 2010 20:23

We gaan kindjes stelen ;) :mrgreen: Nee hoor, we zijn ons in een aantal mogelijkheden aan het verdiepen en hebben overal lijntje uitgegooid dus we zien wel. Tot nu toe nog niets concreets.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 11 sep 2010 20:28

in ieder geval veel sterkte en geduld toegewenst laura

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 sep 2010 22:00

Hey Laura, wat zuur :( Sterkte en ik hoop dat het toch op een of andere manier gaat lukken om Michael een broertje of zusje te geven.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 11 sep 2010 22:04

Sterkte en veel geduld toegewenst, LauraC!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 11 sep 2010 22:06

sterkte met het uitzoeken wat wel en niet kan en mag.
Hopelijk krijgen jullie binnen niet al te lange tijd toch iets positiefs.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 sep 2010 10:50

Memmem schreef:sterkte met het uitzoeken wat wel en niet kan en mag.
Hopelijk krijgen jullie binnen niet al te lange tijd toch iets positiefs.

8>)

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 14 sep 2010 12:12

[quote="LauraC"]We gaan kindjes stelen ;) :mrgreen: quote]

even wachten... ik had je toch anders ingeschat... dit valt me een beetje tegen :-oo :-oo :-oo haha! :D Maarre... als je het dan toch doe, steel er dan gelijk 1 voor ons....??
Psalm 25:2 (ber.)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 sep 2010 12:15

saartje schreef:
LauraC schreef:We gaan kindjes stelen ;) :mrgreen: quote]

even wachten... ik had je toch anders ingeschat... dit valt me een beetje tegen :-oo :-oo :-oo haha! :D Maarre... als je het dan toch doe, steel er dan gelijk 1 voor ons....??

Hahaha, is goed hoor. Enne...hoef er toch niet bij te zeggen dat wij echt geen kindjes gaan stelen. Maar soms heb je het idee van: er zijn zoveel kindjes die zonder papa en mama zitten en wij willen zo graag...waarom moeten we dan nog 3 jaar wachten ](*,)

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 14 sep 2010 12:18

LauraC schreef:
saartje schreef:
LauraC schreef:We gaan kindjes stelen ;) :mrgreen: quote]

Hahaha, is goed hoor. Enne...hoef er toch niet bij te zeggen dat wij echt geen kindjes gaan stelen. Maar soms heb je het idee van: er zijn zoveel kindjes die zonder papa en mama zitten en wij willen zo graag...waarom moeten we dan nog 3 jaar wachten ](*,)

Snap het hoor... Tuurlijk hoef je dat erniet bij te zeggen, ik moest gewoon ff lachen om die opmerking: we gaan ze stelen. Maar soms kan ik me die frustratie wel voorstellen. Er zijn zo heel veel kinderen die het nodig hebben. En ook zo heel veel mensen die kinderen krijgen zonder dat ze het willen (overigens zonder dat te veroordelen). Maar het kromme daarvan is wel wrang soms.
Psalm 25:2 (ber.)

Terug naar “Archief”