Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 aug 2008 13:44

wat ik altijd doe bij mensen die huisdieren hebben: ik pak het kleine voetstukje en doe die aan de slang van de stofzuiger en doe het dan met het kleine voetstukje en dan gaat het (soms) makkelijker dan met de grote.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 26 aug 2008 13:46

tja huis dieren :wink: je moet er idd wel wat voor over hebben.

wij stofzuigen 2 a 3 keer per week, en tussen door nog een keer de zwabber er door. we hebben parket, maar al zouden we niet stofzuigen, dan hadden we een mooi tapijt van witte haren gehad :?
verder mag onze hond niet op de bank of stoelen of bed (blehh!!)

hij heeft wel zn eigen plekjes in huis, liggen door het huis 4 kussens verspreid, en dan ligt het er aan waar wij zijn, dan ligt hij in de buurt op z'n kussen. dus dat scheelt al weer.
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2008 15:08

ik heb net het dekbedovertrekset verschoond, nu is het zo dat ik bij het opmaken altijd een vervelende "strook" aan de zijkant overhou!! Ik gebruik altijd knijpers om het in een geheel te houden, ik werd er net zo chagerijnig van dat ik IN het dekbedovertrekset ben gekropen, alles recht getrokken maar ik blijf zo'n lege strook overhouden. Is dan mijn dekbedovertrekset te klein of heeft iedereen hier last van? Kreukt het dan zo op aan de binnenkant ??
Ik heb een 240x200 dekbed en zo ook de sets.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 aug 2008 15:11

heb je hem er wel goed ingestopt? :oops: :D Wij hebben 4 verschillende dekbedovertrekken van verschillende merken en ze zitten allemaal als gegoten

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2008 15:13

liefie schreef:heb je hem er wel goed ingestopt? :oops: :D Wij hebben 4 verschillende dekbedovertrekken van verschillende merken en ze zitten allemaal als gegoten
ik heb het zelfs een keer opgemeten om te kijken of ik wel goed uitkwam :shock: ik heb het net weer gedaan, en als ik goed heb gemeten is het een 200x200 set :x dat is lekker, heb ik me een jaar lang voor niets zo lopen ergeren :shock: en inmiddels is de garantie verlopen volgens mij.....

ik werk altijd met 4 knijpers dus het moest altijd wel goed zitten. Het vervelende is dat ik altijd aan de zijkanten een lege ruimte krijg en dat snap ik niet :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 aug 2008 15:16

kun je zelf dat dekbedovertrek niet wat kleiner maken? stuk afknippen en weer dicht maken?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 aug 2008 15:17

Volgens mij ligt het dan aan je dekbed of je overtrek. Wij hebben alleen 1 persoons, dus hebben er geen last van. Maar ik heb wel verschil in overtrekken. Bepaalde passen gewoon beter dan andere. Ik heb twee duurdere (doe ik never meer), die passen niet helemaal, en zijn ook kapot aan het gaan. Maar de 10 euro dingen van de Ikea zijn perfect! Qua kleur, qua passen, qua blijven liggen.

Dus het hoeft ook niet duur te zijn, maar het schijnt wel uit te maken per dekbedovertrek zeg maar.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2008 15:19

liefie schreef:kun je zelf dat dekbedovertrek niet wat kleiner maken? stuk afknippen en weer dicht maken?
Da's ook nog een idee :D ik ga eerst maar eens alles opmeten denk ik, want ik vind het toch wel erg raar :?

Natuurlijk past de ene wel beter dan de andere maar ik heb het met 3 sets dat ze allemaal niet passen en een lege strook aan de zijkant overhou. Vind ik toch wel erg raar. Vooral omdat ik knijpers gebruik om alles op z'n plaats te houden. Ach misschien ben ik gek en ligt er inmiddels een bult op het bed :mrgreen:

*pakt centimeter*
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 aug 2008 15:30

ik heb 3 gigantisch dure overtrekken (1 van 200 euro en 2 van 160 euro en eentje van 30 euro) die bedragen telden ze op en dat deelden ze door 4 en dat bedrag moest je betalen was volgens mij iets van 130 euro.
Dus was ik 35 euro per dekbed of zo kwijt scheelt erg veel en het is hele goede kwaliteit.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2008 15:38

dat valt dan weer mee!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2008 16:05

ik heb even wat opgemeten: een dekbedovertrekset is 220 cm breed, weer een andere is 200cm breed terwijl ik toch echt 240cm heb gevraagd, wat ontzettend raar zeg :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 aug 2008 16:07

is 240 geen lits jumeaux? Dat is sowieso een andere maat dan gewone tweepersoonsdekbedden. Dat is extra breed ofzo.

Wel balen zeg!

(tip: de Ikea heeft onwijs leuke (en veeeeeel goedkoper dan de 100 euro die hier voorbij vliegen :), en de Bazaar in Beverwijk heeft ook erg goede en leuke en goedkope!)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 aug 2008 16:09

Ik ben trouwens bezig met alles verhuizen, maar ik word nu al gek van de rotzooi. Overal ligt het vol, op de zolderkamer, de studeerkamer, de overloop.
Eigenlijk wil het liefst nu meteen de garage opruimen, mijn bureau naar beneden doen, de kasten afbreken, mijn mans bureau naar boven doen, zodat alles netjes is. Maar dat kan nog niet, omdat ik die bureau's niet getild krijg, zijn te groot, en er eerst dakramen in moeten boven.

Dus blijf ik maar even in de zooi zitten (meteen goeie reden om boven maar ffies niet schoon te maken :D )

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2008 16:54

MissF schreef:is 240 geen lits jumeaux? Dat is sowieso een andere maat dan gewone tweepersoonsdekbedden. Dat is extra breed ofzo.

Wel balen zeg!

(tip: de Ikea heeft onwijs leuke (en veeeeeel goedkoper dan de 100 euro die hier voorbij vliegen :), en de Bazaar in Beverwijk heeft ook erg goede en leuke en goedkope!)
nou volgens mij is 240 wel lits jumeaux maar is dit gewoon een afwijkende maat geweest ofzo.. ik weet het niet maar het past gewoon niet! Ik haal wel gewoon een nieuw dekbed. :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 27 aug 2008 18:48

Wie heeft er een tip om een lits jumeaux dekbed fatsoenlijk en snel(!!) in de overtrek te krijgen?

Terug naar “Archief”