Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor dalethvav » 03 apr 2013 07:10

En wéér is het Hamas die (evenals tijdens het bezoek van Obama) meent het bestand te moeten schenden. Maar ja, kun je ook eigenlijk wat anders verwachten van zo'n terroristenbende?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 04 apr 2013 21:45

ja alsof Israël zo lief is, doorgaan met bouwen , zich niet houden aan afspraken die gemaakt zijn met de VN, systematisch afsluiten van dorpen en opbouwen van een nieuw ijzeren gordijn...

Sorry dat ik even kots.. zowel de Palestijns en de Israëli zijn fout bezig waarbij de verhouding in geweld tussen de twee is als een kiezel en een blok beton....

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 04 apr 2013 22:42

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 04 apr 2013 22:55

boer schreef:http://www.elsevier.nl/Buitenland/ANP/2013/4/VN-organisatie-schort-hulp-Gaza-op/

Hoe dom kun je zijn?
LOOOOL

Dom? Het is heel gecontroleerd. VN die voedsel uitdeelt en Hams die nu laat zien dat zij dat ook controleren. Je bestormt de boel, VN sluit de boel, als Hamas breng je rust in de tent, VN is weer heel blij met Hamas en de deuren gaan weer open. Fotootje met Hamas vertegenwoordigers en VN mensen en het volk krijgt weer te eten.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 05 apr 2013 15:08

Spons schreef:ja alsof Israël zo lief is, doorgaan met bouwen , zich niet houden aan afspraken die gemaakt zijn met de VN, systematisch afsluiten van dorpen en opbouwen van een nieuw ijzeren gordijn...

Sorry dat ik even kots.. zowel de Palestijns en de Israëli zijn fout bezig waarbij de verhouding in geweld tussen de twee is als een kiezel en een blok beton....

De vraag is dan of de kiezel of het blok beton het uitlokt.
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 05 apr 2013 20:59

Spons schreef:ja alsof Israël zo lief is, doorgaan met bouwen , zich niet houden aan afspraken die gemaakt zijn met de VN, systematisch afsluiten van dorpen en opbouwen van een nieuw ijzeren gordijn...

Al die verhalen in het oude testament, waarbij de israelieten het land wat ze hadden gekregen om in te wonen, en wat hen beloofd was als eeuwig erfdeel, en hoe ze dat verdedigen, kots je daar ook van?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 apr 2013 16:14

Als je op grond van geschriften landpolitiek gaat bedrijven, zal het conflict nooit opgelost worden. Daar kots ik van.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 apr 2013 16:28

Optimatus schreef:Als je op grond van geschriften landpolitiek gaat bedrijven, zal het conflict nooit opgelost worden. Daar kots ik van.

De keuze is aan de betreffende partijen. En dan komt uiteraard de Bijbel en de koran te pas aan waar de grenzen liggen.
Aangezien de palestijnen, net als zigeuners en koerden nooit een eigen staat hadden, moeten ze die dan nu ineens wel krijgen.
Toen Jordanie het ''overjordaanse'' bezette , hoorden we nooit kritiek.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 apr 2013 16:51

De Koerden hebben ook nooit een eigen staat gehad. Het is sowieso onzin om te zeggen dat volkeren die nooit een eigen staat hebben gehad er nu ook niet een zouden mogen krijgen. Slovenen hebben ook pas sinds 1991 een eigen staat en daar doet niemand moeilijk over. Wat is dan het probleem om Koerden en Palestijnen op de plaats waar zij wonen (al eeuwenlang) niet ook een eigen staat te geven?

Israel wordt internationaal erkend binnen de grenzen van 1948. Als Israel binnen die grenzen blijft, zal de steun voor Israel in Europa en in de Verenigde Staten significant stijgen. Met de huidige bezettingspolitiek blijft Israel gezien worden als een bezettende mogendheid en dus razend gehaat in aller Welt.

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 06 apr 2013 17:42

Simpelweg omdat ik me afvraag of het probleem is opgelost als je de Palestijnen een eigen staat geeft. De Slovenen vergelijken met de Palestijnen of de Koerden is enigszins vreemd, omdat de omstandigheden nogal anders waren. Natuurlijk was er een bepaalde mate van rivaliteit, maar totaal anders dan die er is bij de Palestijnen en de Koerden. De ene persoon doet ook wat minder moeilijk over de veel te hoge heg van de buren dan de andere persoon. Specifieke situaties moeten wel meegewogen worden.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 apr 2013 18:18

Optimatus schreef:De Koerden hebben ook nooit een eigen staat gehad. Het is sowieso onzin om te zeggen dat volkeren die nooit een eigen staat hebben gehad er nu ook niet een zouden mogen krijgen. Slovenen hebben ook pas sinds 1991 een eigen staat en daar doet niemand moeilijk over. Wat is dan het probleem om Koerden en Palestijnen op de plaats waar zij wonen (al eeuwenlang) niet ook een eigen staat te geven?

Israel wordt internationaal erkend binnen de grenzen van 1948. Als Israel binnen die grenzen blijft, zal de steun voor Israel in Europa en in de Verenigde Staten significant stijgen. Met de huidige bezettingspolitiek blijft Israel gezien worden als een bezettende mogendheid en dus razend gehaat in aller Welt.

ja gek he?
Turkije annexeert Noord Cyprus (wat geen enkel land ter wereld erkend!),China pakt Tibet en Marokko lijft West Sahara in, en geen hond die er om geeft.
maar o wee, als Israel zich noodgedwongen probeert te beschermen tegen fundamentalisten, die homo's in rioolputten gooien om te sterven, ieder pleziertje voor een vrouw de kop in drukken, en zich in scholen en ziekenhuizen verschanzen om van daaruit raketten af te schieten.
Israeli's zijn gewoon geen plezierige mensen, over het algemeen.
Zou het komen omdat ze geschiedenislessen krijgen, die leren dat de wereld hen altijd al gehaat en vervolgd heeft?
En eigenlijk is het nog steeds zo.
Of ze nu een eigen land hebben of niet.
En dat doet vast wel wat met je, denk ik.
Misschien zijn het ook niet de fijnste mensen.
Nergens staat dat God zich over hen ontfermde, omdat ze zo goed en geweldig waren.
Wij trouwens ook niet.

Ik denk dat je je wel voor kunt stellen wat er gebeuren zou, als de palestijnen een eigen staat krijgen.
Liefst ook nog met directe vluchten tussen Gaza en Tehran etc?

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 06 apr 2013 22:23

als de islam niet bestond als een politiek systeem dan kon men over vrede praten .
religie en staat kun je in het midden oosten niet los kopppelen van elkaar.

de sinai is jaren geleden opgegeven in ruil voor vrede - wat er nu gebeurt is vreselijk mensen handel -- orgaan roof -- martelingen - google : sinai desert- human trafficking.
http://europa.groenlinks.nl/Egypte+Miss ... F-woestijn
Afrikaanse vluchtelingen, vooral uit dictatuur Eritrea, onderweg naar het veilige land Israël, stranden in de Sinaï-woestijn. Ze vallen daar in handen van mensensmokkelaars die een gruwelijke maar innovatieve manier van afpersen hebben gevonden:

toen israel de sinai bezet had kwamen zulke praktijken niet voor.

de ghaza is vrij- van zgn israelische bezetting -nu onder bewind van - de hamas die het belangrijker vinden om oorlogstuig te fabricereren dan de eigen bevolking een oplossing te bieden.

Egypte heeft nu 50 miljoen hongerige mensen te voeden-

bashar el asad zit op de schopstoel in syrie en de verschillende muslim groeperingen moorden elkaar uit------

en israel is een eiland van rust ! waar je als vrouw ook snacht s veilig over straat kunt lopen
ook zonder sluier.
als je een beetje in de mentaliteit van het midden oosten wilt komen - het leven van de buren --bijv egypte voor de revolutie---- raad ik jullie aan op youtube de volgende films te bekijken:
met engelse ondertiteling - dan begrijp je misschien een beetje hoe verschillend de samenleving is-
chaos---- dokhan shehata ----- two girls from egypt - ---asmaa----
als de islam niet bestond als een politiek systeem dan kon men over vrede praten .
religie en staat kun je in het midden oosten niet los kopppelen van elkaar.

de sinai is jaren geleden opgegeven in ruil voor vrede - wat er nu gebeurt is vreselijk mensen handel -- orgaan roof -- martelingen - google : sinai desert- human trafficking.
http://europa.groenlinks.nl/Egypte+Miss ... F-woestijn
Afrikaanse vluchtelingen, vooral uit dictatuur Eritrea, onderweg naar het veilige land Israël, stranden in de Sinaï-woestijn. Ze vallen daar in handen van mensensmokkelaars die een gruwelijke maar innovatieve manier van afpersen hebben gevonden:

toen israel de sinai bezet had kwamen zulke praktijken niet voor.

de ghaza is vrij- van zgn israelische bezetting -nu onder bewind van - de hamas die het belangrijker vinden om oorlogstuig te fabricereren dan de eigen bevolking een oplossing te bieden.

Egypte heeft nu 50 miljoen hongerige mensen te voeden-

bashar el asad zit op de schopstoel in syrie en de verschillende muslim groeperingen moorden elkaar uit------

en israel is een eiland van rust ! waar je als vrouw ook snacht s veilig over straat kunt lopen
ook zonder sluier.
als je een beetje in de mentaliteit van het midden oosten wilt komen - het leven van de buren --bijv egypte voor de revolutie---- raad ik jullie aan op youtube de volgende films te bekijken:
met engelse ondertiteling - dan begrijp je misschien een beetje hoe verschillend de samenleving is-
>>> la chaos, heya fouwda----
dokhan shehata ----- two girls from egypt - ---asmaa----

http://www.youtube.com/user/My2012Movie?feature=watch
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 apr 2013 13:51

Floppie schreef:Simpelweg omdat ik me afvraag of het probleem is opgelost als je de Palestijnen een eigen staat geeft. De Slovenen vergelijken met de Palestijnen of de Koerden is enigszins vreemd, omdat de omstandigheden nogal anders waren. Natuurlijk was er een bepaalde mate van rivaliteit, maar totaal anders dan die er is bij de Palestijnen en de Koerden. De ene persoon doet ook wat minder moeilijk over de veel te hoge heg van de buren dan de andere persoon. Specifieke situaties moeten wel meegewogen worden.

Het recht op zelfbeschikking geldt voor elk volk, zonder aanzien des volks. Als Vlaanderen in meerderheid besluit een eigen staat te vormen (moeten ze vooral doen, dan win ik mijn weddenschap), dan heeft Vlaanderen dat recht.

Hou anders eens een referendum op de Westoever en in Gaza en laat de mensen zelf spreken. Wie dan geen zin heeft om op die Westoever te blijven, kan dan alsnog naar Israel-voor-1948 en omgekeerd, de Arabieren die geen zin hebben om in Israel-voor-1948 te willen blijven, kunnen dan beslissen om op de Westoever te gaan wonen.

Ik ben heel benieuwd of men een dergelijke volksraadpleging aandurft.

Aan de andere kant, er zijn tussen 1918 en 1923 ook diverse plebiscieten geweest in omstreden gebieden in Europa. Daar heeft men het ook aangedurfd (denk bijvoorbeeld aan de volksraadpleging in Karinthië (de z.g. Kärntner Abwehr)).

Maar zolang de hardliners het voor het zeggen hebben, zal dit conflict door blijven etteren.
Wat een zegen om in het veilige West-Europa te mogen wonen.

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 08 apr 2013 04:36

Optimatus schreef:Het recht op zelfbeschikking geldt voor elk volk, zonder aanzien des volks. Als Vlaanderen in meerderheid besluit een eigen staat te vormen (moeten ze vooral doen, dan win ik mijn weddenschap), dan heeft Vlaanderen dat recht.

Maar niet zonder aanzien van de omstandigheden. :wink:

Hou anders eens een referendum op de Westoever en in Gaza en laat de mensen zelf spreken. Wie dan geen zin heeft om op die Westoever te blijven, kan dan alsnog naar Israel-voor-1948 en omgekeerd, de Arabieren die geen zin hebben om in Israel-voor-1948 te willen blijven, kunnen dan beslissen om op de Westoever te gaan wonen.

Prima, ergens ben ik zelf ook wel benieuwd.

Aan de andere kant, er zijn tussen 1918 en 1923 ook diverse plebiscieten geweest in omstreden gebieden in Europa. Daar heeft men het ook aangedurfd (denk bijvoorbeeld aan de volksraadpleging in Karinthië (de z.g. Kärntner Abwehr)).

Maar zolang de hardliners het voor het zeggen hebben, zal dit conflict door blijven etteren.
Wat een zegen om in het veilige West-Europa te mogen wonen.

Dat klopt. Maar is er niet hoe dan ook het dieper liggende probleem dat ervoor zorgt dat de Palestijnen het liefste gewoon Israël weg willen hebben?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 apr 2013 10:01

Die Palestijnen die Israel weg willen hebben, zullen op dat punt hun zin dan niet krijgen. Israel is binnen de grenzen van 1948 een internationaal erkend land met alle rechten en plichten die daarmee verbonden zijn. Als Israel zich binnen die grenzen terugtrekt, zou ik me kunnen voorstellen dat Israel, bijvoorbeeld, tot de NAVO toe zou kunnen treden om meer bondgenoten te krijgen. Zelfs een EU lidmaatschap zou ik overweegbaar vinden (meer dan Turkije).

Terug naar “Archief”