Moderator: Moderafo's
boer schreef:http://www.elsevier.nl/Buitenland/ANP/2013/4/VN-organisatie-schort-hulp-Gaza-op/
Hoe dom kun je zijn?
LOOOOL
Spons schreef:ja alsof Israël zo lief is, doorgaan met bouwen , zich niet houden aan afspraken die gemaakt zijn met de VN, systematisch afsluiten van dorpen en opbouwen van een nieuw ijzeren gordijn...
Sorry dat ik even kots.. zowel de Palestijns en de Israëli zijn fout bezig waarbij de verhouding in geweld tussen de twee is als een kiezel en een blok beton....
Spons schreef:ja alsof Israël zo lief is, doorgaan met bouwen , zich niet houden aan afspraken die gemaakt zijn met de VN, systematisch afsluiten van dorpen en opbouwen van een nieuw ijzeren gordijn...
Sorry dat ik even kots.. zowel de Palestijns en de Israëli zijn fout bezig waarbij de verhouding in geweld tussen de twee is als een kiezel en een blok beton....
Optimatus schreef:Als je op grond van geschriften landpolitiek gaat bedrijven, zal het conflict nooit opgelost worden. Daar kots ik van.
Optimatus schreef:De Koerden hebben ook nooit een eigen staat gehad. Het is sowieso onzin om te zeggen dat volkeren die nooit een eigen staat hebben gehad er nu ook niet een zouden mogen krijgen. Slovenen hebben ook pas sinds 1991 een eigen staat en daar doet niemand moeilijk over. Wat is dan het probleem om Koerden en Palestijnen op de plaats waar zij wonen (al eeuwenlang) niet ook een eigen staat te geven?
Israel wordt internationaal erkend binnen de grenzen van 1948. Als Israel binnen die grenzen blijft, zal de steun voor Israel in Europa en in de Verenigde Staten significant stijgen. Met de huidige bezettingspolitiek blijft Israel gezien worden als een bezettende mogendheid en dus razend gehaat in aller Welt.
Afrikaanse vluchtelingen, vooral uit dictatuur Eritrea, onderweg naar het veilige land Israël, stranden in de Sinaï-woestijn. Ze vallen daar in handen van mensensmokkelaars die een gruwelijke maar innovatieve manier van afpersen hebben gevonden:
Afrikaanse vluchtelingen, vooral uit dictatuur Eritrea, onderweg naar het veilige land Israël, stranden in de Sinaï-woestijn. Ze vallen daar in handen van mensensmokkelaars die een gruwelijke maar innovatieve manier van afpersen hebben gevonden:
Floppie schreef:Simpelweg omdat ik me afvraag of het probleem is opgelost als je de Palestijnen een eigen staat geeft. De Slovenen vergelijken met de Palestijnen of de Koerden is enigszins vreemd, omdat de omstandigheden nogal anders waren. Natuurlijk was er een bepaalde mate van rivaliteit, maar totaal anders dan die er is bij de Palestijnen en de Koerden. De ene persoon doet ook wat minder moeilijk over de veel te hoge heg van de buren dan de andere persoon. Specifieke situaties moeten wel meegewogen worden.
Optimatus schreef:Het recht op zelfbeschikking geldt voor elk volk, zonder aanzien des volks. Als Vlaanderen in meerderheid besluit een eigen staat te vormen (moeten ze vooral doen, dan win ik mijn weddenschap), dan heeft Vlaanderen dat recht.
Hou anders eens een referendum op de Westoever en in Gaza en laat de mensen zelf spreken. Wie dan geen zin heeft om op die Westoever te blijven, kan dan alsnog naar Israel-voor-1948 en omgekeerd, de Arabieren die geen zin hebben om in Israel-voor-1948 te willen blijven, kunnen dan beslissen om op de Westoever te gaan wonen.
Aan de andere kant, er zijn tussen 1918 en 1923 ook diverse plebiscieten geweest in omstreden gebieden in Europa. Daar heeft men het ook aangedurfd (denk bijvoorbeeld aan de volksraadpleging in Karinthië (de z.g. Kärntner Abwehr)).
Maar zolang de hardliners het voor het zeggen hebben, zal dit conflict door blijven etteren.
Wat een zegen om in het veilige West-Europa te mogen wonen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten