Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor elbert » 07 mei 2012 15:28

Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 mei 2012 15:27

Dit was al wat langer bekend. In landen waar veel curry (of lange peper) gegeten wordt, komt darmkanker weinig voor (India).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 mei 2012 16:17

Kurkuma is in verband met een andere ziekte ook wel eens genoemd. Het onderzoek was al tamelijk ver en hoopvol, alleen je moest dan 5 kilo kurkuma per dag consumeren! Ondoenlijk dus.
Maar uiteindelijk is zo ook de aspirine ontdekt. De grondstof zal wellicht in een lab nagemaakt kunnen worden, of zodanig geconcentreerd gemaakt, dat het in een pil zou kunnen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 mei 2012 16:19

Optimatus schreef:Dit was al wat langer bekend. In landen waar veel curry (of lange peper) gegeten wordt, komt darmkanker weinig voor (India).

Niet voor het een of ander, maar de levensverwachting in India is ongeveer 65 jaar (vergelijk in NL bijna 80). Aangezien kanker nou typisch een ziekte is die op latere leeftijd opduikt - helaas is het recent bij een oom van mij geconstateerd - is het logisch dat er in Inda minder kanker voorkomt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 mei 2012 16:29

schelpje3 schreef:Kurkuma is in verband met een andere ziekte ook wel eens genoemd. Het onderzoek was al tamelijk ver en hoopvol, alleen je moest dan 5 kilo kurkuma per dag consumeren! Ondoenlijk dus.
Maar uiteindelijk is zo ook de aspirine ontdekt. De grondstof zal wellicht in een lab nagemaakt kunnen worden, of zodanig geconcentreerd gemaakt, dat het in een pil zou kunnen.

Ja, kwestie van de werkzame stof isoleren en concentreren in pilvorm. En daarna kan iedereen weer roepen hoe slecht al die moderne medicijnen wel niet zijn - puur vergif, dat is het.... ](*,)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 mei 2012 20:01

Kanker komt in veel leeftijdscategorieën voor. Ik hoef hier maar de straat uit twee kijken voor een voorbeeld van een twintiger die het al twee keer heeft gehad.

India heeft een lagere leeftijdsverwachting vanwege andere omstandigheden, zoals een deels hopeloze hygiëne en zo.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 08 mei 2012 20:11

Ik denk dat men inderdaad wel een en ander moet onderzoeken in verhouding met andere dingen. Kanker is per definitie een ouderdomsziekte, celdeling en herstel gaan op latere leeftijd niet zo goed meer. Uiteraard houdt dat niet in dat alleen oudere mensen het krijgen, zie de voorbeelden hiervoor gegeven. Maar statistisch gezien zijn het wel de oudere mensen waar het het vaakst voorkomt.
Wellicht dat ze zouden moeten kijken naar bijvoorbeeld alle mensen van 50 met darmkanker, in beide landen? Dan kan men wellicht wat meer zinnigs hierover zeggen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 01 jun 2012 13:42

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... k_1_648712

Daar gaat de "verzekering" voor onverzekerden...
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Riska

Berichtdoor Riska » 01 jun 2012 14:07

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... n_1_648731

Een prima locatie. In de binnenstad zal het wel gemist worden...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 jun 2012 15:38

Een 80-jarige man uit Den Haag die zaterdag dood in zijn woning werd gevonden, is met messteken om het leven gebracht. Dat is uit sectie gebleken, heeft de politie Haaglanden bekendgemaakt.

Hoe lang de man dood in zijn woning heeft gelegen, wil de politie niet zeggen. "Dat heeft te maken met het nog lopende onderzoek. De enige die ons dat namelijk kan vertellen is de dader", zegt een woordvoerder.

Agenten gingen zaterdag om 13.30 uur na een melding naar het huis. Daar vonden ze de dode man. Hij zou die dag eigenlijk op vakantie gaan.

Rechercheurs hebben afgelopen weekend een buurtonderzoek gehouden in de wijk. De politie roept getuigen op zich te melden.

bron: www.nos.nl

Hier word je toch heel verdrietig van.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 jul 2012 16:48

Dat het je de keel uit gaat hangen dat er in de kerk zo absurd vaak uit het Nieuwe Testament gepreekt wordt terwijl het Oude Testament veel te vaak dichtgelaten wordt, en dat dat zelfs een gevoel van afkeer van dat Nieuwe Testament kan veroorzaken, daar kan ik wel inkomen. Daar heb ik zelfs ervaring mee. Maar om dan een Nieuwe Testament te gaan verscheuren, dat gaat dan wel weer erg ver.

Parlementslid Israël verscheurt Nieuwe Testament

Of zou hij toch een ander soort probleem hebben...?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 jul 2012 22:20

Misschien dan toch maar het stof van de sandalen schudden en naar een andere plaats gaan?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 jul 2012 17:52

Ik vrees dat dat weinig of niets zal helpen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Dorah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dorah » 24 jul 2012 21:09

@ Boekenlezer, eerlijk gezegd vind ik de actie van weinig empathie getuigen, jegens joden die het NT al zo vaak misbruikt hebben gezien om hun volk uit te moorden. In de Jerusalem Post stond dat dat de reden is waarom deze man het NT uit de Bijbel scheurde. Ik denk echt dat christenen heel erg terughoudend moeten zijn in het evangeliseren onder joodse mensen, zeker op de manier zoals beschreven; een Bijbel sturen met een begeleidende brief. Dat is m.i. vragen om zo'n reactie..

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 jul 2012 22:43

Dorah schreef:@ Boekenlezer, eerlijk gezegd vind ik de actie van weinig empathie getuigen, jegens joden die het NT al zo vaak misbruikt hebben gezien om hun volk uit te moorden. In de Jerusalem Post stond dat dat de reden is waarom deze man het NT uit de Bijbel scheurde. Ik denk echt dat christenen heel erg terughoudend moeten zijn in het evangeliseren onder joodse mensen, zeker op de manier zoals beschreven; een Bijbel sturen met een begeleidende brief. Dat is m.i. vragen om zo'n reactie..

Ik flikker ongewenste post ook altijd gewoon weg. Soms verscheur ik het dan ook, inderdaad.

Terug naar “Archief”