Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 feb 2008 15:50

Vis vind ik best lekker (zolang het maar niet vergeven is van de graten...) maar mosselen :neeschudden: Ik vind het alleen al vies om te zien als anderen ze eten, dat gepulk uit die schelpen, echt bah..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 feb 2008 16:33

missf dan is het maar goed dat je niet in yerseke woont. En zeker niet dicht bij de kotter/jachthaven want als de vissersboten terug komen ruikt het hier naar verse vis lekker hoor

zit nu lekker een bakje hollandse garnalen te eten (kreeg ik net bij de visboer :lol: )

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 27 feb 2008 16:59

Nou liefie, je kunt prima in Yerseke wonen zonder van vis en mosselen te houden hoor :D Heb het zelf jaren gedaan namelijk!
Jakkes, ik hou er nog steeds niet van. Ik eet wel eens vis, maar geen bijzondere dingen. Meer omdat het gezond is. Had buurmannen die vissers waren enzo ook dus zat er echt met m'n neus bovenop. De kabeljouw van de buurman was dan wel weer lekker ;)
Maareh, het kan dus best, haha.
pobody's nerfect

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 feb 2008 17:17

Jo'tje schreef:Nou liefie, je kunt prima in Yerseke wonen zonder van vis en mosselen te houden hoor :D Heb het zelf jaren gedaan namelijk!
Jakkes, ik hou er nog steeds niet van. Ik eet wel eens vis, maar geen bijzondere dingen. Meer omdat het gezond is. Had buurmannen die vissers waren enzo ook dus zat er echt met m'n neus bovenop. De kabeljouw van de buurman was dan wel weer lekker ;)
Maareh, het kan dus best, haha.

tuurlijk kan dat maar waar wij wonen ruik je het behoorlijk vaak en als je er dan echt niet van houd is het denk erg vies

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 feb 2008 17:43

Ik hou sowieso niet van etensgeuren in mijn huis of omgeving. Of boerderijlucht, vind ik ook vies.
Hier ruikt het wel eens naar paardenvoer, één of ander chemisch luchtje. Ik vind dat echt vies.
Maar ach, het ligt er ook aan wat je (niet) gewend bent denk ik
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 27 feb 2008 17:43

vis is echt heerlijk! ik vind het heerlijk om op z'n tijd een heerlijk pannetje mossels naar binnen te werken of andere soorten vis!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 feb 2008 17:44

rosalie83 schreef:
Smurffie schreef:Smullen maar??oeps-smile

?:|

Hihi, welk deel vind je niet om te smullen?

Mosselen :shock:

Ik ben ook geen viseter. Dinsdag toevallig een bakje kibbeling gehaald en waarempel aten we 's avonds ook kabeljauw. En daar blijft het dan echt wel bij. Ik heb echt vanalles geprobeerd hoor, ook mosselen, krab (niet echt vis, maar het komt uit de zee, dus hoef ik het gewoon niet).

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 27 feb 2008 17:46

ik moet wel zeggen dat er veel mensen zijn die het vies vinden omdat het er vies uit ziet (mosselen) maar je moet het gewoon eten dat is alles!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 feb 2008 17:51

MissF schreef:Ik hou sowieso niet van etensgeuren in mijn huis of omgeving. Of boerderijlucht, vind ik ook vies.
Hier ruikt het wel eens naar paardenvoer, één of ander chemisch luchtje. Ik vind dat echt vies.
Maar ach, het ligt er ook aan wat je (niet) gewend bent denk ik
Boerderijgeur vind ik dan wel heerlijk, zo lekker natuurs :mrgreen: 8) Hier ruikt het heel vaak naar buitenlands eten (bijv. Surinaams, Turks etc) omdat hier toch ook best veel buitenlanders wonen. ik moet zeggen dat ik bij sommige huizen de geur best opsnuif, lekker zeg dat buitenlands eten :P jammer genoeg snuiven ze bij mij nooit de geur op :? en nederlands eten is toch zoooo lekker!! 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 27 feb 2008 18:02

de frisse boeren lucht is juist lekker man!! Dan ruik je tenminste het platteland precies hetzelfde als de HEERLIJKE zeelucht!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 27 feb 2008 18:21

Ik vind vis zoooo lekker...!
Wij eten het dan ook rustig 3 a 4 keer per week als het 'per ongeluk' niet vaker is...
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 feb 2008 19:52

koolvis is ook erg lekker!

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 27 feb 2008 19:59

Evelien schreef:koolvis is ook erg lekker!

Bleeegh ?:|
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 27 feb 2008 20:34

DonWoozy schreef:de frisse boeren lucht is juist lekker man!! Dan ruik je tenminste het platteland precies hetzelfde als de HEERLIJKE zeelucht!

Vind je? Nu de boeren weer gegierd hebben verschil ik daarin dan toch erg van mening met je. 8)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 27 feb 2008 21:07

Vandaag nog pangasiusfilet op. Heerlijk. Gebakken mosselen vind ik ook lekker, gekookt niet.

Terug naar “Archief”