Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 19 jun 2007 22:13

Volgens mij gaat het hier niet echt meer over de situatie in Israel, waar dit topic toch echt voor bedoeld was. Dus graag alle andere discussies laten vallen en terugkeren naar het onderwerp.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 19 jun 2007 22:14

Ilias schreef:
Gerdien B. schreef:onduidelijk?

voor mij niet.
God is 1 wezen die bestaat uit 3 personen: de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.

De Vader is in de hemel met aan Zijn rechterhand Zijn Zoon Jezus. De Heilige Geest helpt ons in ons geloof.

Yel vind dat je geen gelijk hebt.

Yael.

Daar wil ik best over verder praten, maar lijkt me niet de bedoeling van dit topic. 8)

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 19 jun 2007 22:15

BJ schreef:Volgens mij gaat het hier niet echt meer over de situatie in Israel, waar dit topic toch echt voor bedoeld was. Dus graag alle andere discussies laten vallen en terugkeren naar het onderwerp.

@BJ

Excusses.

@Yael

Hierbij nog een x excusses, dat gehaast schrijven van mij ook... blehhh :lol:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 jun 2007 22:17

BJ, wil je het splitsen dan? Volgens mij zijn we namelijk nog lang niet uitgeboomd over het aantal persoonlijkheden van God :P

André

Berichtdoor André » 19 jun 2007 22:44

Smurffie schreef:BJ, wil je het splitsen dan? Volgens mij zijn we namelijk nog lang niet uitgeboomd over het aantal persoonlijkheden van God :P
Daar kom je ook niet uit denk ik, als je en de Bijbel en de Koran en de Tenach als leidraad neemt....

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 19 jun 2007 22:46

André schreef:
Smurffie schreef:BJ, wil je het splitsen dan? Volgens mij zijn we namelijk nog lang niet uitgeboomd over het aantal persoonlijkheden van God :P
Daar kom je ook niet uit denk ik, als je en de Bijbel en de Koran en de Tenach als leidraad neemt....

Inderdaad, ik heb het vaker gedaan en het lijd tot niks......

Ik zeg op dit soort momenten, Moge u allen die in de Almachtige geloven geleid worden door de Almachtige, Ameen!

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 20 jun 2007 07:25

Ik heb even gekeken, maar dit topic is inmiddels zo complex met diverse richtingen dat even simpel een splitsing maken niet te doen is voor mij. Ik stel voor dat je zelf relevante postings even in een nieuw topic als qoute plaatst zodat de discussie door kan gaan. Of uiteraard gewoon een nieuw topic maken.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 jun 2007 08:59

Oke, laat maar. Ik zie dat het ook niet meer hoeft van diverse mensen hier :)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 20 jun 2007 18:16

Ik ga een stelling lanceren:

Israël als land voor de Joden is iets goeds.
Die moslims moeten daar niet over zeuren, want die hebben de hele islamitische wereld al van het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Dat gebied is toch groot zat voor hen om te kunnen leven? Dan valt er voor hen ook niks te zeuren over dat minuscule stukje land, dat Israël heet.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 20 jun 2007 21:44

Ilias schreef:Beste dalethvav..

Van mij part beginnen we vanaf de diaspora tot aan het heden.... Ik heb daar absoluut geen moeite aan.. Het onrecht op Israel blijft staan.
Als je weet van een diaspora (70 nChr), dan ben je waarschijnlijk ook op de hoogte van het feit dat voor de diaspora de Joden (afgeleid van het 2-stammenrijk Juda) in hun eigen land tussen de Jordaan en de Middellandse zee (Judea Samaria en Galilea) woonden. En waarschijnlijk ook van het feit dat er op dat moment nog in het geheel geen Palestina bestond, laat staan Palestijnen.

Ilias schreef:Salty, Jeruzalem bestaat helaas voor jouw niet alleen meer uit Joden, het bestaat uit Moslims en nog een klein groepje Christenen... Oost-Jeruzalem is officiel van de Moslims, de Joden willen het graag terug hebben... Maar daar zal niks van inkomen, Ze hebben dat stukje muur... Mogen ze blij genoeg mee zijn.
Ook die claim op Jeruzalem vindt ik nog steeds vreemd. Jeruzalem, dat in de Koran nergens, nul komma nul keer, genoemd wordt.

Boekenlezer schreef:Israël als land voor de Joden is iets goeds.
Die moslims moeten daar niet over zeuren, want die hebben de hele islamitische wereld al van het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Dat gebied is toch groot zat voor hen om te kunnen leven? Dan valt er voor hen ook niks te zeuren over dat minuscule stukje land, dat Israël heet.
Het zal geen verrassing zijn dat ik het hiermee (op bijbelse gronden trouwens) helemaal mee eens ben.

Even ter verduidelijking een kaartje waarop duidelijk te zien is wat de wereld van de Islam al heeft aan grondgebied (dar-al Islam), en wat ze een ander kennelijk nog niet eens gunt:
Afbeelding
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 20 jun 2007 22:02

Boekenlezer schreef:Ik ga een stelling lanceren:
Israël als land voor de Joden is iets goeds

En ... wanneer de joodse mensen (hals over kop) hun land verlaten, omdat hun verzwakte defensie, NIET capabel is om de grote Jihad {world war III} te stoppen ?
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 21 jun 2007 01:39

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007 ... de_je.html

Groen licht voor homoparade Jeruzalem

Het Israëlische hooggerechtshof heeft vandaag toestemming verleend voor een homoparade donderdagavond in Jeruzalem. De rechters verwierpen klachten van radicale joden die het evenement wilden tegenhouden.

De politie kondigde de inzet van duizenden veiligheidskrachten aan. Na gewelddadige protesten van fundamentalistische joden in 2005 week de gaypride vorig jaar naar een stadion uit. Een lesbische dochter van de Israëlische premier Ehud Olmert, Dana, verdedigde de parade. Ze vergeleek de demonstratie tegen discriminatie met de strijd voor het stemrecht voor vrouwen.

Dit vind ik gewoonweg schandalig!

en @daleth

Dar-el islam bestaat nergens op de wereld, er is namelijk nog geen kalief en kalifaat uitgeroepen, en dar el islam houdt ook in dat de Wetten van Allah als hoogst moeten staan, een land met een Dictatuur en Seculiere wetten kan NOOIT dar-el-islam zijn, er is namelijk een verschil tussen een moslim land en een Islamitisch land.

Jeruzalem is zeker heilig voor ons, al-aqsa (zuid-zijde van tempelberg) word duidelijk in de Quraan genoemd, onze profeet(*censuur*) heeft hier ook een hemelvaart gemaakt. En Abraham heeft onder de rotskoepel zijn zoon Ismael moeten opofferen, binnen in de rotskoepel is ook een Rots te vinden. Na Mekka en Medina is Jeruzalem (al-aqsa) onze 3e Heilige bedevaart oord.

In Quraan 17: 1 vind je onze claim op de Heiligheid van de Zuidelijke tempelberg. Dus die Tempel van jullie zal er ook nooit komen, geen ruimte... Onze heiligdommen staan daar en die blijven daar.

En Jeruzalem heeft veel meer betekenis, vele profeten kwamen hier etc..

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 21 jun 2007 09:14

Ilias schreef:Dit vind ik gewoonweg schandalig!

Helemaal mee eens Ilias. Op de rest kom ik t.z.t. nog terug.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 21 jun 2007 10:49

Hero schreef:
Boekenlezer schreef:Ik ga een stelling lanceren:
Israël als land voor de Joden is iets goeds

En ... wanneer de joodse mensen (hals over kop) hun land verlaten, omdat hun verzwakte defensie, NIET capabel is om de grote Jihad {world war III} te stoppen ?
Dan is dat spijtig. Veranderd toch niets aan het goede van Israel nu?

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 21 jun 2007 11:38

Machiavelli schreef:
Hero schreef:
Boekenlezer schreef:Ik ga een stelling lanceren: Israël als land voor de Joden is iets goeds
Dan is dat spijtig. Veranderd toch niets aan het goede van Israel nu?

Niets aan het goede noch aan het slechte, maar wij gaan snappen : dat het (ON)heilige land van God is, dat Hij 'r mee doet wat Hij wil, en dat Hij 't in_feite alleen nog gebruikt om : te straffen ...!!
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Terug naar “Archief”