Moderator: Moderafo's
Ilias schreef:Gerdien B. schreef:onduidelijk?
voor mij niet.
God is 1 wezen die bestaat uit 3 personen: de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.
De Vader is in de hemel met aan Zijn rechterhand Zijn Zoon Jezus. De Heilige Geest helpt ons in ons geloof.
Yel vind dat je geen gelijk hebt.
André schreef:Daar kom je ook niet uit denk ik, als je en de Bijbel en de Koran en de Tenach als leidraad neemt....Smurffie schreef:BJ, wil je het splitsen dan? Volgens mij zijn we namelijk nog lang niet uitgeboomd over het aantal persoonlijkheden van God
Smurffie schreef:BJ, wil je het splitsen dan? Volgens mij zijn we namelijk nog lang niet uitgeboomd over het aantal persoonlijkheden van God
Als je weet van een diaspora (70 nChr), dan ben je waarschijnlijk ook op de hoogte van het feit dat voor de diaspora de Joden (afgeleid van het 2-stammenrijk Juda) in hun eigen land tussen de Jordaan en de Middellandse zee (Judea Samaria en Galilea) woonden. En waarschijnlijk ook van het feit dat er op dat moment nog in het geheel geen Palestina bestond, laat staan Palestijnen.Ilias schreef:Beste dalethvav..
Van mij part beginnen we vanaf de diaspora tot aan het heden.... Ik heb daar absoluut geen moeite aan.. Het onrecht op Israel blijft staan.
Ook die claim op Jeruzalem vindt ik nog steeds vreemd. Jeruzalem, dat in de Koran nergens, nul komma nul keer, genoemd wordt.Ilias schreef:Salty, Jeruzalem bestaat helaas voor jouw niet alleen meer uit Joden, het bestaat uit Moslims en nog een klein groepje Christenen... Oost-Jeruzalem is officiel van de Moslims, de Joden willen het graag terug hebben... Maar daar zal niks van inkomen, Ze hebben dat stukje muur... Mogen ze blij genoeg mee zijn.
Het zal geen verrassing zijn dat ik het hiermee (op bijbelse gronden trouwens) helemaal mee eens ben.Boekenlezer schreef:Israël als land voor de Joden is iets goeds.
Die moslims moeten daar niet over zeuren, want die hebben de hele islamitische wereld al van het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Dat gebied is toch groot zat voor hen om te kunnen leven? Dan valt er voor hen ook niks te zeuren over dat minuscule stukje land, dat Israël heet.
Groen licht voor homoparade Jeruzalem
Het Israëlische hooggerechtshof heeft vandaag toestemming verleend voor een homoparade donderdagavond in Jeruzalem. De rechters verwierpen klachten van radicale joden die het evenement wilden tegenhouden.
De politie kondigde de inzet van duizenden veiligheidskrachten aan. Na gewelddadige protesten van fundamentalistische joden in 2005 week de gaypride vorig jaar naar een stadion uit. Een lesbische dochter van de Israëlische premier Ehud Olmert, Dana, verdedigde de parade. Ze vergeleek de demonstratie tegen discriminatie met de strijd voor het stemrecht voor vrouwen.
Dan is dat spijtig. Veranderd toch niets aan het goede van Israel nu?Hero schreef:Boekenlezer schreef:Ik ga een stelling lanceren:
Israël als land voor de Joden is iets goeds
En ... wanneer de joodse mensen (hals over kop) hun land verlaten, omdat hun verzwakte defensie, NIET capabel is om de grote Jihad {world war III} te stoppen ?
Machiavelli schreef:Dan is dat spijtig. Veranderd toch niets aan het goede van Israel nu?Hero schreef:En ... wanneer de joodse mensen (hals over kop) hun land verlaten, omdat hun verzwakte defensie, NIET capabel is om de grote Jihad {world war III} te stoppen ?Boekenlezer schreef:Ik ga een stelling lanceren: Israël als land voor de Joden is iets goeds
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten