Moderator: Moderafo's
Loezje schreef:Als je geen ellende kent weet je nl. ook niet dat je ervan moet worden verlost...
Maja de Bij schreef:Loezje schreef:Als je geen ellende kent weet je nl. ook niet dat je ervan moet worden verlost...
Maar evenzo : wie verlost is, weet pas hoe ellendig hij was.
frekje schreef:Hoe weet je dat allemaal zo zeker. Is er soms een standaard bekering? Kun je dat misschien ook bewijzen wat je allemaal beweert?
frekje schreef:B!ngoL!efHebber schreef:Sabra schreef:Laatst had ik een gesprek met iemand, en die durfde te beweren dat Jezus alleen naar deze aarde is gekomen voor de uitverkorenen.
Wie onderschrijft dit en waarom, en wat zijn de zogenaamde bijbelse argumenten voor deze dwaalleer?
Dwaalleer? Juist als je dat niet gelooft ben je aan het dwalen. Het wordt tijd dat je eens beter leest in je Bijbel lijkt het.
Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gezonden heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft, niet voorgaat te verderven, maar het eeuwige leeft heeft.
Staat hier dat God de uitverkorenen heeft liefgehad? Nee, Hij heeft de wereld liefgehad! En daarom heeft Hij Zijn Zoon gezonden!
Maja de Bij schreef:Loezje schreef:Als je geen ellende kent weet je nl. ook niet dat je ervan moet worden verlost...
Maar evenzo : wie verlost is, weet pas hoe ellendig hij was.
Solus schreef: Ik heb overigens van degenen die ontkennen dat er ellendekennis moet zijn voor er van verlossingskennis sprake kan zijn nog geen Schriftuurlijke onderbouwing gekregen. Ze vragen er mij wel steeds om, maar zelf, hó maar....
ahuibers schreef:waarnemer schreef:ahuibers,
Waar lees jij in de Bijbel, dat Hij in de wereld kwam om alleen voor de uitverkorenen te voldoen?
Waar lees je dat dat niet zo is?
Ik heb de gegeven tekst proberen te weerleggen.
frekje schreef:ahuibers schreef:waarnemer schreef:ahuibers,
Waar lees jij in de Bijbel, dat Hij in de wereld kwam om alleen voor de uitverkorenen te voldoen?
Waar lees je dat dat niet zo is?
Ik heb de gegeven tekst proberen te weerleggen.
In Johannes 3:16: Want alzo lief heeft God de wereld gehad. Niet de uitverkorenen!!! (Staat er niet bedoel ik!)
Solus schreef:frekje schreef:Hoe weet je dat allemaal zo zeker. Is er soms een standaard bekering? Kun je dat misschien ook bewijzen wat je allemaal beweert?
de Bijbel leert het zo. Die gezond zijn hebben de Medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn. We zullen eerst bevindelijk moeten gaan zien hoe ziek we zijn. Openb. 3: ellendig, jammerlijk, blind en naakt. Hetzelfde hoofdstuk leert ons dat we daar blind voor zijn, en we ogenzalf van Christus moeten krijgen willen onze ogen open gaan voor onze verlorenheid. Lees de ontmoeting van Christus eens met de Samaritaanse vrouw (Joh. 4). Eerst wordt ze, door Christus inderdaad, op een indringende wijze met haar zondeschuld geconfronteerd.
Kennen wij dat al?
Hij kwam niet om te oordelen want die niet gelooft is alrede veroordeeldvs. 18. Hij kwam dus op aarde om voor de uitverkorenen te voldoen, dat zij in Hem behouden zouden worden.
Denk eens aan Levi: hij zat in zijn tolhuis, en zonder dat Christus hem met zijn zondenood confronteerde klonk het: volg Mij!
En zo zijn er gerust meer voorbeelden te geven.
frekje schreef:Hoe weet je dat allemaal zo zeker. Is er soms een standaard bekering? Kun je dat misschien ook bewijzen wat je allemaal beweert?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten