Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 21 mei 2014 09:31

Mooie namen JPC en mooie kaart... Fijn dat het een mooie dienst was.

Hier afgelopen zaterdag echt een super dag gehad Nina is erg verwend maar wel allemaal leuke dingen.
We hebben het heerlijk buiten kunnen houden en lekker kunnen bbq-en met een grote groep vrienden en familie.

Voor de rest is Nina verschrikkelijk bijdehand aan het doen wat praten betreft liggen geregeld in een deuk om haar :lol:
Zo leuk om die ontwikkelingen te zien en te horen.

Vanavond gaan mijn man en zwager de muur zetten waar Nina's kamer komt boven slapen is dan niet echt handig want dat maakt nogal leven. We gaan haar camping bedje maar even in de badkamer (die is bij ons beneden en helemaal achteraan) zetten zodat ze daar kan slapen. Ze vind het nog niet echt een goed idee want ze denkt dat ik de douche aan ga zetten :lol:

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 24 mei 2014 14:24

Wat zijn nu gezonde dingen waar je kind wat dikker van word?

Onze zoon heeft ondergewicht (1,24m en weegt 18).
Nu is hij een goede eter, zowel in brood als warm.
Maar nu valt hij de laatste tijd zelfs wat af... Dus wil er echt even op letten.
Maar ik kan hem toch ook niet heel de dag 'volstoppen' met allerlei ongezonde dingen?
Dingen die ik nu ingevoerd heb ik volle melk, roomboter en groot schaaltje slagroomvla (hij blij ;-), ik vind het eigenlijk helemaal niet passen bij gezond eten...).

Maar hoe zou hij nu, op een gezonde manier, wat aan kunnen komen?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 mei 2014 14:31

654321 schreef:Wat zijn nu gezonde dingen waar je kind wat dikker van word?

Onze zoon heeft ondergewicht (1,24m en weegt 18).
Nu is hij een goede eter, zowel in brood als warm.
Maar nu valt hij de laatste tijd zelfs wat af... Dus wil er echt even op letten.
Maar ik kan hem toch ook niet heel de dag 'volstoppen' met allerlei ongezonde dingen?
Dingen die ik nu ingevoerd heb ik volle melk, roomboter en groot schaaltje slagroomvla (hij blij ;-), ik vind het eigenlijk helemaal niet passen bij gezond eten...).

Maar hoe zou hij nu, op een gezonde manier, wat aan kunnen komen?

Ja hoor, dat past prima bij een gezond eetpatroon.
Roomboter is gezonder dan margarine, vooral als je de grasroomboter geeft.
En als hij graag pindakaas lust, kan dat ook een dikmakertje zijn, royaal smeren, ,sowieso alle broodbeleg wat royaler dan gebruikelijk.
Ik heb ook een kind dat van alles kan eten, maar nauwelijks aankomt.
*jaloers*
En je zou hem, als hij uit school komt, een paar blokjes kaas kunnen laten eten?
Het is heel vreemd misschien, maar bij 8 eetmomenten per dag, kun je afvallen EN aankomen.
Alleen de voedingsmiddelen verschillen, maar dit houdt je bloedsuiker op peil en voorkomt ongezond snaaien.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 24 mei 2014 15:21

Dit lijkt met wel iets om in de gaten te houden. Een kind dat goed eet, en niet in een extreme groeispurt zit, hoort volgens mij niet af te vallen. Ik zou er misschien toch even mee langs de huisarts gaan.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 24 mei 2014 15:30

@cornelia; naar de huisarts?
Hij is gezond, zelden ziek, vrolijk, levendig, vol energie!
hij is gewoon echt te dun...

@schelpje; klopt. Roomboter, volle melk is prima. Slagroomvla wel iets minder... ;-).

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 mei 2014 15:33

654321 schreef:@cornelia; naar de huisarts?
Hij is gezond, zelden ziek, vrolijk, levendig, vol energie!
hij is gewoon echt te dun...

@schelpje; klopt. Roomboter, volle melk is prima. Slagroomvla wel iets minder... ;-).

Zit het in de familie?
Als hij levendig is, opgewekt naar school gaat en lekker buiten speelt, zou ik me niet zoveel zorgen maken, als het alleen gaat om wat ondergewicht.
Velen zullen er jaloers op zijn.
Maar hoe oud is hij?

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 24 mei 2014 16:20

Het ging me niet om dat ondergewicht, sommige kinderen zijn erg tenger.
Maar het ging me vooral om het afvallen. Dat lijkt me niet normaal. Behalve als ze bijvoorbeeld heel veel in de lengte groeien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 mei 2014 16:55

cornelia77 schreef:Het ging me niet om dat ondergewicht, sommige kinderen zijn erg tenger.
Maar het ging me vooral om het afvallen. Dat lijkt me niet normaal. Behalve als ze bijvoorbeeld heel veel in de lengte groeien.

Ze schreef: hij valt zelfs wat af.
Dus ik las dat niet als erg verontrustend, maar dat zou het wel kunnen worden, daar heb jij gelijk in Cornelia. :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mei 2014 17:46

@654321, Hoe oud is je zoon? Je zou een bloedtest kunnen uitvoeren?

Hier vandaag ging onze zoon voor het eerst op toilet en hij heeft geplast, ik wilde pas rond de zomer beginnen met zindelijk worden. Gisteren op het KDV heeft hij 4 keer op toilet geplast.
En dat blije gezicht erbij. :mrgreen:

Verder heeft hij vanmiddag een klein ongelukje gehad met z'n 3 wieler.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 24 mei 2014 18:14

Ik heb er twee leren fietsen zonder zijwieltjes vandaag.
Dat leek me zo moeilijk en hen ook. Even er achteraan rennen en hoep ze gingen al zelf, viel alles mee. Echt leuk.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 25 mei 2014 07:11

En de derde leerde het ook nog op de valreep, lachen. Alleen moet ie een zetje krijgen in het begin.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 mei 2014 22:11

Ondanks gezond en levendig en dan afvallen.. k zou ff bloed checcken. Zoon van vriendin bleek suiker te hebben!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 mei 2014 07:08

Het kan ook zijn dat hij in een groeispurt zit. Als je dan minder caloriën binnen krijgt dan je voor het groeien nodig hebt, val je ook af. Hier heeft de oudste dat ook, eet als een bootwerker en is graatje mager. Zijn bmi wa 14 terwijl dit volgens de schoolarts toch echt wel 17 moest zijn. Wij geven hem ook regelmatig roomboter op brood en een plakje koek extra. Ach, de familie van manlief is ook grotendeels mager, dus ik vermoed dat er bij hem een erfelijke component zit.

@ boerin knap hoor! Hoe oud zijn jouw jongens?

@ tj hoe gaat het met de knullen?

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 26 mei 2014 07:54

Hij is 5,9jaar (en een paar weken geleden 1.24m en 18kg). Ik heb het idee dat hij ook flink groeit momenteel, dus dat lichte afvallen heeft daar vast mee te maken.
Suiker ofzo is het heus niet, hij heeft verder 0 symptomen.

En het zit echt in mijn man z'n familie. Mn man kan op alleen brood (gerust 16 stuks) en avondeten (2 grote borden) ook niet leven. Maar die eet best veel ongezonde dingen (een patatje tussendoor, paar loempia's op de markt, vaak chips/ snacks 's avonds) en eigenlijk ben ik best voor gezond, gevarieerd en puur eten...
Onze zoon heeft als baby en peuter ook een periode fantomalt gebruikt dus is ook echt zijn bouw. Ik hou het in de gaten, ga hem wat vaker wat extra's toestoppen (hij nam bijv. altijd alleen fruit mee naar school, nu doe ik hem er wat bij) en ga z'n boterhammen dik beleggen. En ik ga hem 's avonds voor het slapen nog drinken geven met wat erbij (nu krijgen ze na het avondeten alleen nog wat drinken).

(Ik ben wel een beetje jaloers op mensen die alles kunnen eten...)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 mei 2014 08:09

Gewoon wat vaker gezonde, calorierijke dingen tussendoor geven en dan zo laten. En aanleren dat hij geen ongezonde dingen tussendoor snaait. Veel tussendoor eten is ook aangeleerd. Misschien kom je er niet van aan, maar voor je cholesterol is het ook niet goed. Noten bevatten ook relatief veel calorieën en zijn toch gezond. Op gezond leven van Jacoline staan lekkere en gezonde recepten voor tussendoortjes

Terug naar “Archief”