Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor ajl » 28 apr 2011 07:22

.
Laatst gewijzigd door ajl op 28 apr 2011 07:36, 1 keer totaal gewijzigd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 apr 2011 07:29

Wat een lieve foto's sterretje!
Hier net zo, ajl, wit is echt helemaal niks hier. 1 witte broek heb ik na 3 x dragen al weggegooid. Shirts met witte mouwen is al niks. Daarom loopt hij op mijn vrije dagen gewoon lekker in oude kleren rond, spijkerbroek en een ouder shirt, zodat ik niet baal als zijn witte shirt weer eens zo vies is en ik het niet meer schoon krijg :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 28 apr 2011 09:37

helemaal wit is juist praktischer als wit met een kleurtje, gewoon af en toe in de bleek zetten,
toen mijn dochters kleiner waren en jurken nog mooi vonden, liepen ze ook wel in die gewaden, ik vindt het niks om een mooie jurk te kopen en hem dan niet te gebruiken, dan wordt hij maar vies ,
helaas zijn jurken nu stom en skinny jeans met een tshirt of tuniekje het allermooist :roll:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 apr 2011 09:58

Hoe doen jullie dat dan? Hoeveel chloor op hoeveel water? En hoelang laat je het dan staan weken? Voor de shirtjes van onze dochter vind ik dat wel handig.

@ gempa, natuurlijk is het wel logisch dat je zulke jurken ook gewoon aandoet, maar een beetje zonde vind ik het wel als ze kruipend over de grond gaat en midden in de zandbak zit te scheppen of onze borders met planten leeghaalt :roll:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 apr 2011 10:27

8)
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 28 apr 2011 12:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 28 apr 2011 10:30

ajl schreef:
@ Sterretje, wat een mooie jurkjes hebben ze beiden aan. Miischien een rare vraag, maar blijft dat schoon op een door de weekse dag? Ik hoef hier echt niet zulke kleding aan te trekken. Mijn robbedoes is van top tot teen zwart 's avonds en plakt ook van alle kanten. Zij heeft haar dagelijks schrobritueel echt wel nodig. Ik had leuke (witte) shirtjes voor de zomer gekocht, maar die kunnen inmiddels al wel als poetsdoek gebruikt worden, ik krijg de vlekken er echt niet uit.

Blijft niet schoon nee, zit aan het einde van de dag vol vlekken (ook van gras, zandbak, fiets enz.). Even een nachtje in de wasemmer laten 'trekken' en dan 60 graden wassen en het is weer schoon. (zo niet, dan een keer bleken)
Ik houd van leuke kleren maar ben niet zo dat het niet vies mag worden. Kijk als we echt naar een speeltuin of zo gaan trek ik een korte rok of een broek aan. Want dan blijft iets langs overal achterhaken en dat is voor haar niet fijn.
(Ze is een echte robbedoes qua spelen, maar qua kleding echt een meisje meisje. Ze zegt nu al 's morgens dat ze '2 staartjes' of '1 staart' wil. Zoekt de knipjes op die ze wil en als ik haar soms iets aantrek zegt ze: 'nee, nu met ....... shirt of rok' :mrgreen: en ze smeert het liefst de hele dag labello, en nageltjes lakken wil ze ook altijd (doen we alleen op zaterdagavond :lol: )
Time flies when you have none!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 28 apr 2011 10:34

ajl schreef:Hoe doen jullie dat dan? Hoeveel chloor op hoeveel water? En hoelang laat je het dan staan weken? Voor de shirtjes van onze dochter vind ik dat wel handig.

@ gempa, natuurlijk is het wel logisch dat je zulke jurken ook gewoon aandoet, maar een beetje zonde vind ik het wel als ze kruipend over de grond gaat en midden in de zandbak zit te scheppen of onze borders met planten leeghaalt :roll:

gewoon in een emmer warm water flinke scheut en dan echt een flinke scheut, nachtje weken en dan wassen, wel alleen met echt witte was anders heb je dadelijk vlekken in de rest van je was,

wat ook helpt een emmer met vanish oxy white, en nacht weken en dan wassen, en idd wat sterretje zzegt gelijk in water zetten,

als ze nog kruipen zij jurken enrokken niet makkelijk, dan kruipen ze er telkens op.
en ik kijk wel vaak of de jurkjes niet van heel kwetsbaar matriaal zijn, gewoon katoen kan een boel hebben :D

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 apr 2011 10:54

hier gaat het in de vanish, normale variant. Alle kleding met vlekken. Eerst in de vanish weken een middagje en dan met de was mee, soms gewoon op 40 graden. heb nog geen vlekken die er niet meer uit gingen... En als het helemaal wit is en het wordt niet schoon dan gebruik ik bleek, ideaal :wink: vind vanish alleen een stukje veiliger :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 apr 2011 11:33

Oh dat zijn goeie tips, ga ik ook eens met zijn witte shirts en broeken proberen.
Ik ben ook wel van de leuke kleren, en eigenlijk vond ik het altijd stom als kinderen op hun vrije dagen zeg maar, in oude kloffie rondliepen. Maar nu wel zelf een tuin hebben waar hij veel in speelt met lekker weer, ben ik toch overstag en vind ik het wel best. En ik neem hem zelfs gewoon mee naar de winkel in zijn oude spijkerbroek. Die zijn dan niet kapot ofzo, maar niet heel netjes meer. En het kan me niks schelen, zo hou ik zijn nette kleding veel langer netjes :D
Het rare is eigenlijk wel weer dat die nette kleren wel altijd naar het kdv aangaan, terwijl hij daar net zo goed buiten speelt als hier ;) Maar dan vind ik het wel weer belangrijk dat hij er leuk uitziet.

Hier is er weer wat nieuws. Hij vraagt de hele dag: 'mama, ben je aant doen?' en dan zeg ik iets, en dan is het 'ooh oke, ik ... (fietsen bijvoorbeeld, net wat hij aan het doen is). wel gezellig :D Binnenkort zullen de 'waarom' vragen wel komen. Lijkt me ook een gezellige fase ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 apr 2011 12:35

Lief sterretje! Wat een mooie meid :)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 28 apr 2011 13:13

Bij mijn uniformen deed ik ook weleens bleek maar dan gewoon in de wasmachine erbij. En als ik hier erg vieze kleertjes heb dan doe ik biotex voorwas (de blauwe). Dan hoef je het niet in een emmer te weken maar gebeurt het allemaal gewoon in de wasmachine. Vind ik wel zo makkelijk :wink:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 28 apr 2011 14:15

Geïnspireerd door jullie verhalen over vlekken, heb ik vanmorgen geprobeerd een wit shirtje van dochterlief (waar ik eigenlijk de hoop van opgegeven had het ooit nog schoon te krijgen :mrgreen:) toch maar ingesmeerd met ossengalzeep (voor de grasvlekken), met Sorbo (voor een inktvlek), en 'm toen mét zo'n 'lapje' voor de witte was + een scheutje Vanish vloeibaar + Omo voor de witte was + wat Biotex blauw als voorwasmiddel in de wasmachine gemikt en op 60 graden gedraaid en raad eens? HIJ IS WEER HELEMAAL WIT :wink: !

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 28 apr 2011 14:33

Sophie77 schreef:Geïnspireerd door jullie verhalen over vlekken, heb ik vanmorgen geprobeerd een wit shirtje van dochterlief (waar ik eigenlijk de hoop van opgegeven had het ooit nog schoon te krijgen :mrgreen:) toch maar ingesmeerd met ossengalzeep (voor de grasvlekken), met Sorbo (voor een inktvlek), en 'm toen mét zo'n 'lapje' voor de witte was + een scheutje Vanish vloeibaar + Omo voor de witte was + wat Biotex blauw als voorwasmiddel in de wasmachine gemikt en op 60 graden gedraaid en raad eens? HIJ IS WEER HELEMAAL WIT :wink: !

=D> Dat is er nog eens ALLES aan gedaan hebben!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 apr 2011 14:34

Mmmm morgen ook maar eens vanish halen, heb 2 van dat soort shirts liggen.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 28 apr 2011 15:20

ajl schreef:Mmmm morgen ook maar eens vanish halen, heb 2 van dat soort shirts liggen.

En een tupperware wasemmer;-) (of een andere wasemmer die luchtdicht is. Voorweken is belangrijk bij vlekken)
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”