Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Marnix » 26 jan 2011 13:53

Schipje schreef:ai......vanmorgen begaf de droger het, na 3 min. stopt 'ie en piept en de lampjes knipperen. Weet niet wat het is. Filter maak ik altijd gelijk schoon en meer kan ik niet verzinnen. Dus zo maar even garantiepapieren pakken en belllen. We hebben een Bosch, en nog maar drie jaar en we gebruiken hem maar 2 keer per week dus het lijkt me sterk dat hij echt kapot is.

Denk (en hoop) dat het een klein defect is, iets simpels. Is het een Nederlandse of een Duitse Bosch? (je kan dat zien aan de kleur van het logo, als die zwart is komt hij uit Nederland, die zijn wat minder stevig enzo dan de Duitse Bosch-producten.

Wij hebben net een wasdroger gekocht, wordt binnenkort bezorgd. Een Samsung :) Wist van tevoren niet dat die goede wasdrogers maakten maar na wat research op internet was ik er wel van overtuigd:

Afbeelding
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 26 jan 2011 16:07

Volgens mij is het zwart (heb even geen zin om helemaal naar zolder te lopen). In het boekje stond: wat te doen als er meerdere lampjes knipperen: stoffilter legen (die is na elke droogbeurt schoon dus dat was het niet), en anders uitschakelen, laten afkoelen en weer inschakelen. Dat dus gedaan en hij doet het nu gewoon weer! heel vreemd, maar het zal wel. Dochterlief had steeds op het pauze/start knopje gedrukt, want was nog even boven bezig, en ik vodn het niet erg want dacht dat het geen kwaad kon maar misschien dat hij op die manier een beetje ontregeld raakte.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 jan 2011 10:37

Zou kunnen. Mooi dat hij het weer doet!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 jan 2011 11:29

hier laatst de hele buis schoon gemaakt (ik niet hoor, manlief :mrgreen: ) en het gebeuren onderin de droger zo veel mogelijk want we hebben maar 1 filter en daar komt dus blijkbaar heel veel doorheen.... echt vies. Stofzuiger kon meteen geleegd worden.... Maak het filter ook na ieder gebruik schoon.

We hebben trouwens het goedkoopste ding gekocht toen, indesit, en echt, het werkt als een trein! Mn zus heeft hem ook al 3 jaar langer dan ons en is ook echt tevreden, dat voor nog geen 200 euro :)
Over mn wasmachine zal ik maar zwijgen want dat was een miskoop ](*,) dus als die het begeeft vind ik dat niet zo heel erg, al kost het dan weer geld hé...

Moet nodig aan de slag hier 8-[

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 jan 2011 16:05

Hm ja, probleem met goedkope merken is dat de kans dat ze vroegtijdig mee ophouden groter is. Als ze het doen doen ze het prima, en de kans is nog steeds wel groot dat ze het ook goed blijven doen. Je moet er alleen wat meer geluk mee hebben :)

Nou ja, ik heb geen zin in kans op gezeur dus heb gezocht naar een condensdroger die niet te duur is maar wel in de reviews goed scoort op hoe goed dat ding droogt, duurzaamheid, kwaliteit enz. Daarnaast wil ik ook wel iets meer betalen als het verbruik lager ligt..... en als met al is het een Samsung-droger, 7 kilo vulinhoud, energieklasse B geworden.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 23 feb 2011 18:17

wie heeft er van die Jamaco doeken om ramen te wassen, enz.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 23 feb 2011 18:29

ik heb ze niet, mijn moeder heeft ze wel gebruikt bij een gezin waar ze af en toe vrijwillig helpt. En die was er wel tevreden over. Voor binnen lijken ze me ook ideaal! Denk dat ik ze ook ga aanschaffen. Voor buiten heb ik hara, maar binnen moet hij zo nat gemaakt dat heel de vensterbank nat is (ik doe denk iets verkeerd maar anders red ik het hele raam niet. Nu is ons raam ook bijna 3,5 meter breed en 2 meter hoog, maar volgens hara zou dat gewoon makkelijk kunnen....)

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 23 feb 2011 20:58

Ik heb die raamdoekjes van Jemako. Ik vind het ideaal. Heb er veel plezier van. Ramen zemen is zo klaar! Ook spiegels gaan mooi glimmen. 't Is lekker snel.
Ik heb ook een handschoen en citroensteen, daar kan je roestvrijstaal mee schoonmaken. De wastafel gaat ook goed schoon.

jaantje74
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jaantje74 » 23 feb 2011 21:06

cornelia77 schreef:Ik heb die raamdoekjes van Jemako. Ik vind het ideaal. Heb er veel plezier van. Ramen zemen is zo klaar! Ook spiegels gaan mooi glimmen. 't Is lekker snel.
Ik heb ook een handschoen en citroensteen, daar kan je roestvrijstaal mee schoonmaken. De wastafel gaat ook goed schoon.

Inderdaad. Echt super spullen. Ik vind de dweildoek ook erg fijn en daarna met die witte doek nadoen. =D>

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 feb 2011 22:40

hier ook die doeken, maar vind als ik mijn grote raam doe, die doe ik dan half en dan half, dat kan dus neit met die doeken want dan heb ik een rand van stof in het midden ](*,) of mijn doeken zijn toe aan vernieuwing, k heb ze nu drie jaar, maar gebruik ze erg intensief, kan absoluut niet tegen smerige ramen, dus ze worden zeker allemaal wekelijks gedaan, overigns ben je zo klaar, tis echt een werkje wat ik doe bij het koken oid.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 23 feb 2011 22:54

dank voor julli ervaringen, heb binnenkort zo'n party...dus dan heb ik vast wat "ervaringen".

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 24 feb 2011 08:49

die dweildoeken vind ik echt vervelend. Maar hier ook een hele vervelende vloer om te dweilen, er is bijna niks wat streeploos dweilt op onze vloer.
Maar vind het zo bagger dat je eerst nat en dan droog moet doen, dat betekend dus dat je over het natte heen moet, of 2 stokken in de kamer moet hebben en stukje bij beetje dweilen. Nee daar was ik zo op uitgekeken.
heb wel de dweilstok maar die is ook niet meer helemaal wat het moet zijn, maar wel minimaal 3keer per week gebruikt en dat alweer ruim een jaar denk.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 feb 2011 10:39

Ik ken die doeken helemaal niet klinkt wel goed!

Hier draait de wasmachine overuren ik ben alle lakentjes etc. aan het wassen waar ik zelf ons onder geslapen heb kijken of ze nog schoon genoeg zijn om te gebruiken straks voor de kleine.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 24 feb 2011 20:06

liefie schreef:Ik ken die doeken helemaal niet klinkt wel goed!

Hier draait de wasmachine overuren ik ben alle lakentjes etc. aan het wassen waar ik zelf ons onder geslapen heb kijken of ze nog schoon genoeg zijn om te gebruiken straks voor de kleine.

leuk liefie al die kleine lakentjes, als ze wit zijn kun je ze wel weer mooi krijgen...suc6

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 24 feb 2011 20:19

liefie schreef:Ik ken die doeken helemaal niet klinkt wel goed!

anders een poos weken in vanish, dat hielp hier in ieder geval

Terug naar “Archief”