Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor Schipje » 29 mei 2010 17:02

:mrgreen: toch wel laura? :mrgreen:
Eerlijk gezegt had ik hem ook ouder ingeschat van de foto's, ik wist niet hoe oud hij was.

Galateia, wat heeft jou zoontje al een hoop vreselijke dingen meegemaakt in zijn jonge leventje! Wat is adopteren dan eigenlijk belangrijk zeg!

Missf, wat zeggen ze op het cb? want ik vind het nogal zorgelijk klinken, maar als je het zelf ook hebt gehad en het is bij jou goedgekomen....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 mei 2010 17:43

LauraC schreef:Goed van Gerlinde hoor, dat fietsen. Een echte Hollander ;)
Fijn dat het zo goed gaat met Matthias, elsb!
Michael is geobsedeerd met geslachtsdelen op het moment en weet precies wie wat heeft ;) Maar hij weigert op de wc te gaan, ookal onderbreekt hij zijn spel om te poepen/plassen in de luier. Heel frustrerend :(
Ik denk dat Michael zo'n kilootje of 13 is en hij is ruim 93 cm lang. Hij zit nu in 98/104, maar heeft hele brede schouders (een rugby spelertje, komt goed uit voor als hij naar een prive-school gaat :mrgreen: ;)). Hij oogt erg groot en mensen denken vaak dat hij bijna of al 3 is...dat is niet altijd even leuk want als ze zien dat hij niet veel praat en nog in een luier zit, zeggen ze dat hij een latertje is...en dan moet je weer gaan uitleggen dat hij 2 is etc etc. Hij praat overigens met Jan en Alleman, eerst zijn naam, dan zeggen dat hij two-twee 8) is en dan een verhaal over een brandweerauto of een glijbaan of een bus :lol:

Ik zat net te denken, hij is dus ook een beetje omgekeerd zindelijk. Hier kan zoonlief ook helemaal aangeven, dat hij gaat plassen. En dan wil hij echt meteen een schone luier, want hij vindt het gewoon vies. Dat deed hij in het tehuis al. Normaal gesproken worden de kindjes in een tehuis zo snel mogelijk zindelijk gemaakt/geslagen, maar hij komt uit een lief tehuis. Daar lieten ze hem maar, zeker toen ze wisten dat er ouders voor hem gevonden waren. Ze wisten eigenlijk ook niet goed wat ze met zijn luiergebied aan moesten en hebben het maar zo gelaten.

Ach, ze leren het wel, zegt mijn moeder 8)

Dus er is hoop :mrgreen:

Hey, ik hoor ineens van boven applaus: kindlief heeft een paar druppels in de wc geplast! Tijd om naar boven te rennen en me te mengen in het feestgedruis 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 mei 2010 18:35

Schipje schreef::mrgreen: toch wel laura? :mrgreen:
Eerlijk gezegt had ik hem ook ouder ingeschat van de foto's, ik wist niet hoe oud hij was.

Hahaha, ja meestal wel maar vandaag vroeg ik me wel even af of we hem nog in konden ruilen :mrgreen: ;) (grapje, kan niet zonder m'n lekkere mannetje) Hij werd overigens op 29 jan 2 jaar. Vind het soms wel lastig als mensen opmerkingen maken over lengte of bouw in de trant van: z'n vader is zeker lang/breed. Om niet te liegen/woorden in de mond te leggen zeg ik dan maar: van mijn heeft hij het zeker niet! :oops:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 mei 2010 19:09

heb ook even op de site gekeken. Heftig zeg! Zeker in zo'n jong leventje....... veel sterkte toegewenst.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 mei 2010 20:58

kwebbel schreef:heb ook even op de site gekeken. Heftig zeg! Zeker in zo'n jong leventje....... veel sterkte toegewenst.

Inderdaad.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 29 mei 2010 21:26

Wat goed dat Gerlinde nu kan fietsen, heb je veel geoefend? Alexander fietste trouwens al voor zijn 3e verjaardag na een paar keer oefenen.

Wat leuk al die zindelijkheidsperikelen te lezen, hopelijk gaan ze doorzetten.
ppm, beeren heeft goede boxers dacht ik maar zijn wel wat prijzig.

Wij zijn vorige week met Alexander naar de dokter geweest want hij gilde zo hard als hij moest plassen. Nu heeft hij bijna geen opening in de voorhuid zodat zijn hele plassertje opbolt als hij plast. Volgens de huisartsenpraktijkdokter moest hij besneden worden maar van onze eigen huisarts hebben we hormoonzalf gekregen om de boel langzaamaan op te rekken. Gelukkig is de pijn al een heel stuk minder erg.

elsb, ik heb jullie verhaal gelezen, wat heftig! Gelukkig gaat het nu weer beter met hem.

Vandaag zijn we met de drie oudsten en Jennine naar de landmachtdagen geweest. De jongens hebben genoten.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 mei 2010 22:10

uhm ja, zindelijk worden... Timon heeft echt nog niet door wat de bedoeling van het potje is, hij denkt dat ie bedoeld is om boekjes op te lezen :lol: Ik denk dat ik hem binnenkort maar eens in z'n blote kontje rond laat lopen (en ik met het potje erachteraan..)
Ik heb voor Timon een paar boxers van de Zeeman die nu wel goed aansluiten om z'n spillebenen, maar ik weet eigenlijk niet hoe die zitten zonder luier.

Gerlinde op de fiets, goed hoor!! Heb je niet een recente foto van je kids Jamilah, want in gedachten loop ik een beetje achter denk ik...

@memmem, wat vervelend voor Alexander. Hopen dat de zalf snel z'n werk doet!

Oh ja, hoeveel eten/aten jullie kinders zo rond de 10 maanden? Sylke is echt onverzadigbaar, ik ben bang dat ik dat kind veel te veel geef als ik doorga tot ze niet meer hoeft. Vanmiddag heeft ze bijv. twee boterhammen gehad en daarna nog flink wat bv. 200/250 gr warme prak (de hoeveelheid van een potje) vind ze ook echt niet genoeg. Waar laat zo'n kind het toch 8-[

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 mei 2010 22:14

@Haai: toen Michael 10 maanden was, had hij havermout om 7.30, een fles melk met een koekje o.i.d. en fruit om 10.00, lunch (boterham, kaas, fruit, crackertje, yoghurt), snack om 15.00 (fles, fruit, soepstengel ofzo), avondeten (flink schaaltje vol + yoghurt) en dan een fles om 19.00. 't gaat er nog steeds lekker in bij ons mannetje :oops:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 mei 2010 23:01

@LauraC, bedankt voor je schema. Handig om even te kunnen vergelijken :wink: Sylke zit nu wel ongeveer op hetzelfde denk ik, alleen ipv flessen krijgt ze nog bv. Ik ga er maar vanuit dat het goed is. Een half jaar geleden was ze echt vel over been, nu is het gewoon een lekker spekkie :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 mei 2010 10:11

Je kan wel zo'n schema vergelijken maar als het kind echt niet te dik is/wordt dan is het goed, toch? Zowiso hebben kleintjes babyvet en de één verwerkt het ook veel meer dan een ander. Ze hebben een ander stofwisselingssysteem, andere bezigheden, enz. Zolang ze niet vel over been zijn of dik (uitzonderingen daargelaten) dan is het prima. (lijkt mij)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 30 mei 2010 13:12

Haai!!!! wat enorm! Geniet ervan :mrgreen:blijkbaar heeft ze de energie uit al dat eten hard nodig!
Misschien een tip: borstvoeding voor het eten geven, dat zit ze wat voller en bv kan je nooit teveel geven.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 30 mei 2010 16:38

@ppm : wij verkopen tencate ondergoed. is wel prijzig, maar nu is het aktie de 4e gratis. dat is wel mooi ondergoed, ook zonder vervelende labeltjes enzo.

Hannah hoeft nu de droomflesje niet meer, en mag nu fruithapje en avond eten enzo. en tussen door wat te drinken, maar ik krijg dat er bijna niet in. ze drinkt 1 slok en dan trekt ze een vies gezicht en gaat soms huilen om een fles melk :( hierdoor krijgt ze enorm harde keutels, die ze gelukkig wel zonder moeite uitpoept :mrgreen: hoe moet ik dat nu oplossen? ze krijgt overigens water of thee.
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 mei 2010 16:59

kwestie van wennen misschien?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 30 mei 2010 17:58

Wat is een droomflesje?
Ik neem aan dat ze nog steeds wel flessen melk er bij krijgt, op die leeftijd?
Dan is het toch niet erg dat ze nu nog weinig ander drinken wil.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 30 mei 2010 17:58

jeepeecee schreef:@ppm : wij verkopen tencate ondergoed. is wel prijzig, maar nu is het aktie de 4e gratis. dat is wel mooi ondergoed, ook zonder vervelende labeltjes enzo.

Hannah hoeft nu de droomflesje niet meer, en mag nu fruithapje en avond eten enzo. en tussen door wat te drinken, maar ik krijg dat er bijna niet in. ze drinkt 1 slok en dan trekt ze een vies gezicht en gaat soms huilen om een fles melk :( hierdoor krijgt ze enorm harde keutels, die ze gelukkig wel zonder moeite uitpoept :mrgreen: hoe moet ik dat nu oplossen? ze krijgt overigens water of thee.

Wat is een droomflesje? En krijgt ze dezelfde melk als altijd? Of geef je opeens andere melk? Tegen harde keuteltjes deden en doen we soms nog steeds olijfolie op brood i.p.v boter. Ze vind het heerlijk en het glijd wat makkelijker in d'r darmpjes :wink: Of brood in thee dopen, krijgt ze toch vocht binnen en water bij het prakje 's avonds. Goed van je dat je vooral water of thee geeft!

Terug naar “Archief”