Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 25 nov 2008 16:44

gempa schreef:tja dat is het zelfde artikel, ik denk dat de studies die dit ontkrachten even sterk zijn.
ik blijf erbij dat als dat de waarheid is we weer overal polio enzv, op zouden moeten zien duiken,
maar goed je moet je eigen keuze daar in volgen, bedenk wel dat de ziektes waar je kindt voor inngeent wordt stuk voor stuk erge ziektes zijn met onder andere de dood als gevolg

Bekijk onderstaande grafiekjes dan eens.
Alle ziektes namen al lang af, voordat er gevaccineerd werd! Door hygiene, schoner drinkwater, etc.
Misschien houd je de ziektes juist, omdat er steeds mee ingeent wordt. :/

Afbeelding

Maar goed, ik wil ook niet dat m'n kind de mazelen krijg.
De bof en de rode hond zijn niet zo erg hoor,
maar van de mazelen kan je doof worden, of zelfs dood van gaan.
Daarom vind ik het een dilemma.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 25 nov 2008 16:46

nou de rode hond kán ook gevaarlijk zijn, net zoals je van mazelen doof kán worden..

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 25 nov 2008 16:53

Van rode hond doof worden?
Dat is toch alleen bij een zwangerschap?
Dus als de moeder rode hond heeft, kan het kindje doof/blind worden.

Maar goed, ik weet het allemaal niet meer hoor..
Ik vind alleen iets klakkeloos overnemen geen goede houding.
Dat heb ik gedaan bij de doop, en toen dacht ik ook dat die dominees dat wel zouden weten,
ze doen het toch niet voor niets? Toen had ik dus een houding van "het zal wel.."
Maar dat kan je gelukkig zelf uitzoeken in de bijbel, en dat hebben we dus gedaan.
Maar dit kan je helaas niet goed uitzoeken blijkt..

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 25 nov 2008 17:02

nee niet doof worden, maar kan een hersenonsteking krijgen. Maar jij zei dat alleen mazelen erg was, maar alle kinderziektes kunnen voor kinderen ernstige complicaties krijgen. Maar die kans is gewoon héél klein.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 25 nov 2008 17:04

Je hebt trouwens helemaal gelijk hoor, dat je het goed wilt uitzoeken en niet klakkeloos overneemt! Inenten lijkt mij ook een moeilijk dilemma..

Kben zelf als kind niet ingeent maar heb dat later op mn 18e wel zelf gedaan.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 25 nov 2008 17:08

Ja, je hebt gelijk, bij elk van die ziektes is er een kans op erge complicaties.
In m'n hoofd heb ik gewoon zitten dat de bof/rode hond niet zo erg zijn,
omdat ik het zelf heb meegemaakt.
Terwijl ik iemand ken die de mazelen heeft gehad, en nu doof is.

Maar idd, de bof of rode hond hoeven helemaal niet zo onschuldig te zijn.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 25 nov 2008 17:19

Ik heb even zitten zoeken naar wat vaccans (ok, ik weet nu even niet meer hoe je het schrijft) en ik vond dit:

Vaccines contain antigenic doses derived from microorganisms and/or its toxins, besides they are composed of other substances such as aluminum, gelatin, egg proteins, mercury components (as thimerosal), and antibiotics; therefore, these substances can produce hypersensitivity reactions.

Bron: wetenschappelijkartikel: Adverse reactions to vaccines. Auteurs: Ito Tsuchiya FM, Rosas Vargas MA, Zepeda Ortega B, Río del Navarro BE, Sienra Monge JJ.

Inenten kan dus wel degelijk overgevoelige reacties veroorzaken, maar in welke mate en hoe vaak kan ik niet vinden (kan de rest van het artikel niet openen)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 nov 2008 18:40

misschien kunnen we hier verder gaan over inenten...

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=15282&highlight=inenten

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 nov 2008 19:28

Michael z'n koe is binnen! Ik kon het niet laten dus mocht hij er heel even mee spelen. Hij is er nog wat te klein voor maar duwen gaat best en vanavond racete papa hem de hele woonkamer door (achter de kat aan ;)). Dat wordt een leuke verrassing straks met pakjesavond. Zeker als hij er dalijk echt zelf op kan. O ja, manlief heeft al drie dagen zijn klomp bij onze nep-open haard staan :mrgreen: En er is nog niets ingestopt ;)

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 25 nov 2008 20:13

foto"ssss, die koe moet op de foto :D

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 nov 2008 21:18

nog ff over enten.. sorry lammetje :oops: ik kan het niet uitstaan dat wanneer mensen niet enten.. zich niet verantwoordelijk gedragen... hier bedoel ik mee: Als je kind niet is ge-ent ga dan niet overal op visite als je kind wel de bof oid heeft! dat wordt hir gedaan en ik baal daar zoooo ontzettend van. Of gewoon vragen of je op verjaardag komt of zelfs met je kind die de bof of mazelen heeft naar een kraamvisite gaan :shock: :shock: k heb dit al een keer of drie meegemaakt en ik kan dit dus echt niet uitstaan! En er wordt veel bewezen.. maar ze weten niet eens wat wiegendood is dus ik snap niet waar die verhalen vandaan komen dat dat kan komen door het enten!
Ik zal het ook niet weer zo snel doen.. maar een maand of twee later beginnen met enten.

Laura... foto!!!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 nov 2008 21:51

ajl schreef:Had er eigenlijk nog niet over nagedacht. Tot voorkort lag hij nog in de kinderwagenbak, maar daar begint hij nu uit de groeien. Aankomende week maar de handschoenen kopen die bij zn muts horen. Hugo ligt nu in de box enorm zn broek vol te werken...haha

@TJ wat zielig dat hij zn vader zo mist. Slaapt Tobias niet bij je zus?

Nee, Tobias woont gewoon thuis!!

laura ben benieuwd naar een foto!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 25 nov 2008 21:58

@AikonGirl: Natuurlijk KAN inenten allerlei dingen veroorzaken.. Ga naar een correlatie (verband) zoeken en je vindt er vanzelf een, ook al hebben ze in feite niets met elkaar te maken. (Ik kan je wiskundig en wetenschappelijk wijsmaken dat veel mensen op maandag een blauwe trui dragen EN een kat hebben... betekent dat dus dat mensen die een kat hebben op maandag een grote kans hebben een blauwe trui te dragen?)
De vraag lijkt me vooral hoe je de kansen tegenover elkaar afweegt: de kans op een overgevoelige reactie of de kans op een ziekte die weliswaar bijna uitgeroeid is, maar ongevaccineerd een hele nare afloop kan hebben... De site vond ik overigens weinig toevoegen... prima dat ook medici sceptisch zijn, dat is hun taak, maar dat wil niet zeggen dat het de ABSOLUTE waarheid is. Die is namelijk helaas niet zo eenduidig... helaas moeten we toch onze eigen afweging maken... :(

@Laura: Gaaf! Heb je al foto's? :lol:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 25 nov 2008 22:06

paprikameisje2 schreef:nog ff over enten.. sorry lammetje :oops: ik kan het niet uitstaan dat wanneer mensen niet enten.. zich niet verantwoordelijk gedragen... hier bedoel ik mee: Als je kind niet is ge-ent ga dan niet overal op visite als je kind wel de bof oid heeft! dat wordt hir gedaan en ik baal daar zoooo ontzettend van. Of gewoon vragen of je op verjaardag komt of zelfs met je kind die de bof of mazelen heeft naar een kraamvisite gaan :shock: :shock: k heb dit al een keer of drie meegemaakt en ik kan dit dus echt niet uitstaan! En er wordt veel bewezen.. maar ze weten niet eens wat wiegendood is dus ik snap niet waar die verhalen vandaan komen dat dat kan komen door het enten!
Ik zal het ook niet weer zo snel doen.. maar een maand of twee later beginnen met enten.

Laura... foto!!!!

wij kregen dus bij christiaan ook kraamvisite van vrienden en die hadden hun twee zoontjes onder de waterpokken mee :? , blaasjes waren nog niets eens open.
Christiaan hebben ze dan ook niet gezien :oops:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 25 nov 2008 22:20

jah foto's Laura! :P altijd leuk!

wat betreft inenten. Is het denk ik toch zo dat je een ieder de keuze moet laten, maar tegenwoordig is het ook zo dat als je niet laat inenten ze je wel ff verbaasd aankijken.....

Maar het is idd wel dom dat als kinderen wel een ziekte krijgen dan wel overal naar toe gaan. dat zou ik dus echt niet doen.

Mn zusje had afgelopen week de bof. ook niet inge‰nt. Mn ma wilde dr eerst wo weer naar school doen, want toen wast week geleden maar ze was toch nog wel beetje moe en aangezien er op school al brief op deur was geplakt dat er bof heerste, had mn ma zoiets van ik wacht nog wel even.
En ze kwamen ook absoluut de deur niet uit in de tijd van bof en ook geen vriendjes ofzo die mochten komen spelen.

Als je niet laat inenten moet je ook je verantwoordelijkheid nemen voor andere kinderen vind ik.

Trouwens had niet verwacht dat er hier nog zoveel moeders twijfelen over wel inenten of niet inenten. dacht dat het tegenwoordig haast gewoonte was.
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Terug naar “Archief”