kleding enzo (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

maryem
Verkenner
Verkenner

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor maryem » 16 apr 2009 18:39

kirsten schreef:Maryem, is de sociale druk in een moslimgemeenschap dan niet hoog dat je 'gedwongen' wordt om toch zo snel mogelijk een hoofddoek om te doen? Vooral omdat het in de Koran staat dat vrouwen een hoofddoek moet dragen, wordt je dan als moslima niet buitengesloten oid wanneer je gen hoofddoek op doet? Was even benieuwd hiernaar.

eh nee helemaal niet hoor, er is namelijk niemand die zegt tegen mij dat ik een hoofddoek moet dragen(ben bekeerd tot de Islaam)
En verder zijn er genoeg moslima's zonder hoofddoek, zijn namelijk ook moslims die helemaal niet praktiserend zijn, en ook niet bidden etc
Juist als moslim zijnde moet je je niet bemoeien met anderen of oordelen..ik ga echt niet zeggen tegen een moslima zonder hoofddoek van..je moet een hoofddoek dragen, want dat weten ze zelf ook wel drommels goed..en niet alleen de hoofddoek maakt je moslim..daar komt wel meer bij kijken
Het is ook vrij normaal dat in een gezin niet elke meid een hoofddoek draagt,mensen denken altijd dat hoofddoek word gedwongen maar dat is helemaal niet zo.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 apr 2009 19:15

Dat lijkt me dan weer vreemd, als je gelooft dat een hoofddoek perse moet, dan ga je toch een vriendelijk gesprek aan, waarin je aangeeft dat jij denkt dat het wel moet? Anders zou diegene 'verloren' gaan?
Ik heb trouwens een tijdje terug gehoord dat hoofddoeken juist niet perse hoeven, maar dat het mag. Net als in de reformatorische cultuur de rokjes. Er zijn ook groepen mensen die geloven dat je als vrouw met een lange broek aan niet in de hemel kan komen. Ik zie dat niet in de Bijbel terug, zij zeggen dat zij dat wel zo zien. Interpretatie dus. Is dat met de Koran ook niet zo?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 16 apr 2009 21:22

MissF schreef:Dat lijkt me dan weer vreemd, als je gelooft dat een hoofddoek perse moet, dan ga je toch een vriendelijk gesprek aan, waarin je aangeeft dat jij denkt dat het wel moet? Anders zou diegene 'verloren' gaan?
Ik heb trouwens een tijdje terug gehoord dat hoofddoeken juist niet perse hoeven, maar dat het mag. Net als in de reformatorische cultuur de rokjes. Er zijn ook groepen mensen die geloven dat je als vrouw met een lange broek aan niet in de hemel kan komen. Ik zie dat niet in de Bijbel terug, zij zeggen dat zij dat wel zo zien. Interpretatie dus. Is dat met de Koran ook niet zo?

wie zegt dat een vrouw zonder hoofddoek dan altijd verloren gaat..misschien is die vrouw zonder hoofddoek wel een betere moslima die altijd bid 5 keer per dag, en veel aan liefdadigheid doet, haar rente altijd weggeeft, nooit roddelt...etc etc..maar wel is het zo dat als je onbedekt naar buiten gaat je een zonde pleegt helaas(dit is al 1 van de bewijzen uit de Koran over de hijaab)..maar goed er bestaan meer zondes..elk mens pleegt zondes, maar Allah/God is vergevingsgezind bij berouw
De Islam is meer dan een doekje, het gebed is nog altijd veel belangrijker

De rokken bij de refo's die kun je niet vergelijken met de hoofddoek van de moslims..want de rokken van de refo's zijn ook niet Bijbels..rokken worden gedragen omdat ze vrouwenkleding zijn..maar de broek kan ook heel vrouwelijk zijn vooral in deze tijd, het ligt maar net hoe je het draagt...ohja en in de tijd van de Bijbel droegen de mannen ook van die rokken/jurken(zoiets als een jelleba..dat lees je ook in de Bijbel dat Jozef bv een jurk droeg) en vrouwen droegen net zoiets(maar dan andere kleur of iets ander model)...dus tja..en om de bedekking dragen de refo's het tegenwoordig ook niet meer..je ziet veel kortere rokken
En de hoofddoek moet toch echt wel..dat kan zelfs een kleuter begrijpen als hij de versen over de hijaab/ghimaar leest..en er staat duidelijk wat er bedekt moet worden..kan je wel de versen geven als het je interesseert..als mensen zeggen dat ze geloven dat het niet moet..dan zouden ze eigenlijk niet de Koran helemaal geloven
sommige zijn van mening dat de gezichtssluier ook aanbevolen is(niet verplicht) dat baseren ze op de overleveringen/ahadieth..maar dat staat verder niet in de Koran

ik ken geen 1 moslim of moslima die zegt dat de hoofddoek niet hoeft, ookal dragen ze er geen..en lopen ze bv heel uitdagend bij.(ga maar eens vragen voor de grap)
Het praktiseren van een geloof is voor sommige niet makkelijk, vooral als je opgegroeid bent met een geloof en er niet veel van af weet..pas in de late puberteit gaan vele pas nadenken over hun geloof en beginnen met praktiseren..en beetje bij beetje gaat het verder en gaan ze een hoofddoek dragen., een beetje net als pubers die Christelijk(bv refo) zijn opgevoed..in de puberteit boeit het ze vaak niks, en gaan alleen naar de kerk omdat het moet, en doen veel dingen stiekem
Kijk het zou ook raar zijn als je je gebeden niet doet, allerlei dingen doet die niet mogen en wel een hoofddoek draagt..dan klopt het innerlijk en uiterlijk niet met elkaar..dat soort dingen gaat in stapjes..je geloof gaat groeien als je er meer en meer mee bezig houd..zo word het voor sommige ook makkelijker om een hoofddoek te dragen
Ik vond het eerst ook moeilijk om een hoofddoek te dragen, ookal wou ik het heel graag..mijn haar was altijd mijn trots, kreeg altijd complimentjes van goh wat heb je mooi haar..ik heb lang dik krullend haar ala yolanthe van kasbergen..maar goed..de hijaab is er ook om je schoonheid te bedekken dus ja..en ook was het moeilijk doordat mensen die helemaal niet wisten dat je moslim bent je opeens zien met een hoofddoek, je moet het aan iedereen uit gaan leggen dat je moslim bent geworden etc..dus voor mij was het moeilijker dan bij een Turks of Marokkaanse meid, want als zij een hoofddoek gaan dragen kijkt niemand raar op

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 16 apr 2009 21:36

@maryem, sorry dat ik het zo direct vraag, maar van wat voor afkomst ben jij? Omdat je jezelf vergelijkt met een turks of marrokaans meisje..

Je zei dat Allah vergevingsgezind is als je je zonde belijdt en dat je dan niet verloren hoeft te gaan. Maar als je dus nooit een hoofddoek hebt gedragen, heb je daar blijkbaar ook geen spijt van, want dan had je er wel ééntje omgedaan! Dus dan lijkt het mij dat je inderdaad verloren gaat als je geen hoofddoek hebt gedragen?

Dit was wel een beetje offtopic :oops:

On-topic: Ik wil ook nog graag een keertje naar Rosada, maar als ik het zo hoor kan ik beter naar een stad gaan? Hebben ze bij Rosada veel dingen in maatje 34?
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 16 apr 2009 21:38

Bij Rosada ben ik nooit geweest, dat weet ik niet. In Bataviastad hebben ze wel veel kleding in die maat.
Afbeelding

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 16 apr 2009 23:28

Dine schreef:@maryem, sorry dat ik het zo direct vraag, maar van wat voor afkomst ben jij? Omdat je jezelf vergelijkt met een turks of marrokaans meisje..

Je zei dat Allah vergevingsgezind is als je je zonde belijdt en dat je dan niet verloren hoeft te gaan. Maar als je dus nooit een hoofddoek hebt gedragen, heb je daar blijkbaar ook geen spijt van, want dan had je er wel ééntje omgedaan! Dus dan lijkt het mij dat je inderdaad verloren gaat als je geen hoofddoek hebt gedragen?

On-topic: Ik wil ook nog graag een keertje naar Rosada, maar als ik het zo hoor kan ik beter naar een stad gaan? Hebben ze bij Rosada veel dingen in maatje 34?

ik ben Nederlandse..sterker nog ex-refo

Waarom elk mens begaat zondes..dus elke mens gaat dan naar de hel..dat hoeft helemaal niet..ook roddelen/kwaadspreken is in de Islam een hele grote zonde...? Als je goede daden hebt gedaan als bv veel liefdadigheid, vergevingsgezind zijn, extra gebeden verrricht, behulpzaam..en ga zo maar door, dan telt dit ook mee.
Verder moet je de zondes zoveel mogelijk vermijden...en verder elk hoofdstuk in de Koran(op 1 na) begint met Bismillaahi rahmaani raheem(in naam van Allah, de barmhartige de genadevolle)
Als een mens oprecht berouw toont, dan zal Allah(swt) hem vergeven
Maar je mag niet zeggen van oh jij gaat naar de hel want je doet dit en dat.
In de Islam draait het ook om de intentie..als jij iets echt graag wilt en het lukt echt niet om bepaalde redenen..dan word je wel voor die intentie beloond..dat is anders dan ik draag hem niet, en ik wil hem nooit dragen, dan is je intentie verkeerd...en die intentie kent God
Stel ik ga dood en heb de bedevaart niet gedaan..en ik wil hem wel doen..dan word ik wel beloond omdat ik in elk geval die intentie wel heb

maar goed inderdaad beetje offtopic dit ja

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 apr 2009 07:51

Ik heb deze zomer 4 bruiloften en ik kan echt nog niets vinden. Ik ben op zoek naar een mooie jurk of een rok met een mooi jasje ( maar dan niet een waarin je er uit ziet alsof je zwanger bent). Ben al een dag in Groningen gaan shoppen, maar heb niets gevonden...zucht

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 17 apr 2009 08:05

Da's balen, dat je dan niks kunt vinden. Steps en Didi hebben altijd leuke jurkjes en setjes. Misschien hebben die wat voor je?
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 apr 2009 08:11

Didi is niet echt mijn smaak. Bij steps heb ik wel een leuke jurk aangehad, maar ik vond het geen bruiloft jurk. Het was een rood/wit geruite halterjurk. Jurk was super, maar ik vond het meer een terrasjes jurk. Na de bruiloften zou ik het ook niet naar de kerk en/of werk aan doen.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 17 apr 2009 12:12

Dine schreef:@maryem, sorry dat ik het zo direct vraag, maar van wat voor afkomst ben jij? Omdat je jezelf vergelijkt met een turks of marrokaans meisje..

Bij Rosada hebben ze wel kleding in maatje 34.. Maar ik raad het je af om er heen te gaan!! Het valt echt tegen... Alleen de River Woods winkel is leuk... Maar dat is mijn mening :wink:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 17 apr 2009 12:16

Oke, tnx voor reacties :D
Wij rijden er altijd langs als we naar familie in Zeeland gaan, dus vandaar dat we dachten: daar wippen we nog eens langs. Maar ik hoorde ook al dat de korting nog best tegenvalt?
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 17 apr 2009 15:57

Dine schreef:Oke, tnx voor reacties :D
Wij rijden er altijd langs als we naar familie in Zeeland gaan, dus vandaar dat we dachten: daar wippen we nog eens langs. Maar ik hoorde ook al dat de korting nog best tegenvalt?

Langswippen kan altijd :wink: Je kan je er toch geen hele dag vermaken...
Ik vind het er ook altijd nog behoorlijk duur daar...
www.kralenjans.webs.com

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 apr 2009 16:04

Ik kwam er achter dat ik amper leuke shirtjes heb voor de zomer. Rokken in overvloed (maar meer dan de helft pas ik toch nog niet), broeken ook nog genoeg (waarvan ik er nu 3 pas, maar 2 daarvan zijn zwart). Maar shirtjes heb ik echt te weinig. En ik ben die gewone shirtjes ook een beetje zat. heb besloten dat ik best iets meer 'werk' mag maken van mijn kleding, vooral naar mijn werk. Ik ben nogal zo van de spijkerbroek met shirtje. Maar eigenlijk is er veel meer leuke kleding :) Ik hou enorm van die wijde linnen broeken bijvoorbeeld. En jurkjes, maar die doe ik toch niet naar mijn werk aan. Ik was van de week bij Shoeby hier, maar dat vond ik opeens niks meer. Allemaal van dat supermoderne, met wijde onderkant van shirtjes, daar hou ik gewoon niet van. Of rare rokjes die vanaf bovenaan al helemaal geplooid zijn, waardoor ik wel 80 lijk te wegen. Toch maar eens Veenendaal in :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 17 apr 2009 17:30

Hmmmm....... ik ga over een paar weken met 2 vriendinnen een dagje shoppen in Antwerpen... Op de een of andere manier slaag ik daar atlijd geweldig goed... :D
Hempjes, rokjes, broeken enz inslaan voor vakantie naar Turkije.. Want wat ik nu allemaal nog heb liggen raakt een btje uit de mode.. 8)
www.kralenjans.webs.com

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 apr 2009 21:07

Ja, Antwerpen is inderdaad erg leuk, gewoon ook fijn winkelen, leuke terrasjes om uit te puffen. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”