Moderator: Moderafo's
tante-tortel schreef:Maar misschien moeten we in deze kijken naar over welke relatie's de Bijbel wel spreekt.
Denkertje21 schreef:Probeer nou eens voor jezelf er achter te komen wat God met homo's wil. Moeten ze (tegennatuurljk) met een vrouw trouwen?
Mogen ze een een geheiligd leven leiden met een andere man? Echt, het draait niet allemaal om seks. Sterker: ik zou soms liever de seks er uit laten omdat zo veel verpest.
haring schreef:tante-tortel schreef:Maar misschien moeten we in deze kijken naar over welke relaties de Bijbel wel spreekt.
Misschien moeten we zelf gaan nadenken ipv ons te leiden door dogma's.
tante-tortel schreef: En mogen twee mensen van het gelijke geslacht een relatie aangaan?
Ook al is daar liefde tussen beide?
Ik denk het nog steeds niet.
Denkertje21 schreef:tante-tortel schreef: En mogen twee mensen van het gelijke geslacht een relatie aangaan?
Ook al is daar liefde tussen beide?
Ik denk het nog steeds niet.
JIJ geeft jouw antwoord. En dat is gebaseerd op gevoel. Niet op de Bijbel.
Ik kan me dat gevoel wel voorstellen. Maar dat is omdat je het vies vind, twee mannen. Kan ik ook begrijpen. Maar maak van dat eigen gevoel geen opgelegde wet voor een ander...
studentjehhs schreef:Boekenlezer is zijn discussie begonnen met de volgende zin: "Ik post niet zo graag in deze draad over dit niet zo frisse onderwerp". Dat zegt voor mij genoeg.
Optimatus schreef:Stel nou dat ik geen twee motorrijdende Refowebbers om principiële redenen niet in de echt zou willen verbinden, dan word ik daar gewoon toe gedwongen.
Optimatus schreef:Ach... ik hoop ooit nog eens een huwelijk van twee mannen in de kerk te mogen begeleiden op het orgel. Als ze binnen komen, speel ik "No woman, no cry".
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten