Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor LeChat » 27 jan 2011 19:04

Precies, zo neutraal en ruimtelijk mogelijk.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 27 jan 2011 19:56

Gefeliciteerd Haai, met de verkoop! Enne... succes met zoeken naar iets anders.

Hier is mn vader dinsdag begonnen met een poging tot uitbreiding van de groepenkast in de meterkast. Wat een gedoe is dat zeg!! :-& Gelukkig vind hij t leuk om te doen... anders was t waarschijnlijk allang gestrand!
Zo ziet de meterkast er op dit moment uit:
Afbeelding

En zo was mn pa bezig om nieuwe draden te trekken in de kast waar de ketel hangt (boven zn hoofd):
Afbeelding

A.s. zwager druk bezig met tegels zagen voor de wc beneden:
Afbeelding

De vloer komt er nu zo uit te zien (i.p.v. dat dambord):
Afbeelding
Szent az Úr

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 jan 2011 21:59

@Kwebbel: zorg dat het zo licht mogelijk is, dus alle (rol)gordijnen zo ver mogelijk open. En idd, alle losse rommeltjes zoveel mogelijk weg. Zorg bijv. dat alleen je koffiezetapparaat op het aanrecht staat, en verder helemaal leeg.

Hier kwam er voor het foto's maken een woningstyliste om tips te geven, dat was wel handig.
Vandaag hebben we trouwens het voorlopig koopcontract getekend, nu hopen we natuurlijk dat de koper de financiering rond gaat krijgen. Wij hebben voor volgende week een bezichtiging gepland staan. Zo uit de omschrijving leek het ons wel een leuk huis. Liep ik er vandaag even langs om even te gluren (het staat leeg, dus dan gaat dat lekker makkelijk :mrgreen:), blijkt de woonkamer kamer-en-suite te zijn :o Dit stond helemaal niet in de omschrijving, maar laat dit nou altijd een droom van me geweest zijn... Nu hopen we dus dat de rest van het huis ons niet teveel tegen gaat vallen :D

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 jan 2011 23:12

Hé, da's dan een leuke verrassing, Haai! Zag je het ook niet op de foto's? Wel gek... zoiets karakteristieks is toch juist een pré.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 jan 2011 23:20

Nee, het was niet zichtbaar op de foto's. Het valt me trouwens wel op dat veeeeel foto's op funda errug slecht zijn... Ze zouden die makelaars eens op een cursusje fotografie moeten sturen :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 28 jan 2011 20:53

Jammer is dat, veel gemiste kansen...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 jan 2011 21:04

wij hebben een extern iemand ingehuurd die gewoon professioneel fotograaf is. Dus het zou mij bar tegenvallen als de foto's tegenvallen. Hij heeft er 56 geschoten, zijn baas mag de mooiste uitzoeken....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 jan 2011 23:01

Idd, als het een professioneel fotograaf is mag je wat goeds verwachten.
Wanneer komt het definitief te koop? En gaan jullie zelf al direct op zoek of wacht je af tot het verkocht is?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 jan 2011 21:55

Haai schreef:Idd, als het een professioneel fotograaf is mag je wat goeds verwachten.
Wanneer komt het definitief te koop? En gaan jullie zelf al direct op zoek of wacht je af tot het verkocht is?
yes yes yes we staan op funda!!!! :D wauw gaaf zeg!! En zo raar om je eigen spulletjes te zien.... :| En op 5 februari open huis dus ik ben errug benieuwd. Vlak voor de fotograaf kwam hadden we een koper maar die ketste af. Hij kon het niet financieren, hij en z'n vriendin zijn minder gaan verdienen. Konden wel reteduur in het dorp huren maar niets financieren... pfff... nou ja. Pech. Volgende keer hopelijk beter :D
als dit huis verkocht is gaan we op zoek, ik vind het risico met dubbele lasten te groot, dat ga ik niet aan.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 jan 2011 11:27

Verstandig, hoor Kwebbel. Wel fijn dat er meteen al belangstelling was/is!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 jan 2011 11:53

@Kwebbel spannend hopelijk verkopen jullie je huis snel!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 jan 2011 18:21

ik hoop het ook. Mijn collega gaat het aan haar dochter en dr vriend voorstellen. Als ze dit wel kunnen financieren maar dan bijv. zonder kosten koper dan blaas ik de makelaar af. Dat scheelt hun zowiso 10.000 euro kosten koper. Dan is het jammerdebammer van de fotograaf (250 euro) maar als ik er iemand gelukkig mee kan maken dan wil ik echt wel met m'n hand over m'n hart strijken.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 30 jan 2011 19:42

Huh, scheelt 10.000 euro??? Dan zie je denk ik wel wat over het hoofd.. Ze moeten gewoon overdrachtsbelasting betalen hoor, 6%, notariskosten, afsluitprovisie hypotheek en provisie NHG.. Het enige wat het scheelt is dat jullie geen makelaar zouden hoeven betalen.. En die heb je al dus waarschijnlijk staat in het contract ook nog iets dat jullie hem wel wat moeten betalen. Dus zoveel voordeel zit er dan niet in.. Maar misschien willen ze het wel via de makelaar kopen, potentiele kopers moet je altijd te vriend houden :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 jan 2011 20:19

nou het scheelt dus echt wel kosten koper hoor als je je makelaar er buiten houdt! Stel al staat je huis voor 150.000 euro te koop betaal je een bepaald procent kosten koper, in dit geval dus 15.000 euro. Ik heb een financieel adviseur opgebeld, die zei dat het zowiso geld zou schelen want alles gaat BUITEN DE MAKELAAR OM. Dus je betaalt dus niets aan de makelaar :wink: Dus ook de kosten koper niet!! Dus de mensen die het kopen voor 150.000 euro hebben gewoon een lening van 150.000 euro. Hij zei dat de kopers het via de bank gaan financieren en wij stellen een koopcontract op. That's it. Ik neem aan dat hij het wel weet.
Trouwens wij hebben geen contract getekend hoor bij de makelaar. Dus ik neem aan dat ik het ook weer uit de verkoop mag halen. Mocht m'n buurvrouw ook toen ze haar huis uit de verkoop haalde. Kostte haar ook niets.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Het_Bureau
Mineur
Mineur

Berichtdoor Het_Bureau » 31 jan 2011 20:28

Ben bang dat jullie elkaar toch verkeerd begrepen hebben... Als je je huis voor 150.000 verkoopt moet de koper wel 6% van 150.000 overdrachtsbelasting betalen. Daarnaast zal de notaris zijn werk ook niet gratis doen en de hypotheekbemiddelaar ook niet. Er komen dus wel degelijk kosten bij. Tenzij jullie die als verkoper willen dragen natuurlijk. Dan krijgt je koper het huis 'vrij op naam'.
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.

Terug naar “Archief”