het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

J.A.
Sergeant
Sergeant

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor J.A. » 04 mei 2011 15:25

Ik heb 1x borstontsteking gehad, en lag binnen het kwartier met enorme hoge koorst plat,
heb het echt niet zien aankomen....opknappen gaat idd heel erg langzaam na zoiets!
Kan me voorstellen AJL dat je daar tegenop ziet...
Ik zou de bv gewoon proberen, vind je het nix ben je zo over op de fles, toch?

@ Schipje: je hebt enorm goede tips! Jammer dat ik geen borstvoeding meer geef :wink:
Mijn jongste is nu 6 maanden gestopt, terugkijkend blijft het een heerlijke periode :D
ondanks de problemen die ik gehad heb.

@ als een baby alle dagen huilt, is er gewoon wat aan de hand, dat is simpel!
niet 1 kind huilt alle dagen voor zijn plezier! Langs de dokter voor controle dan of langs de osteopaat!

@ Mijn jongste heb ik hele avonden op schoot gehad en drinken gegeven, vanwege allergie/krampen/verstopping e.d.
mijn man zorgde na thuiskomst voor de andere kinderen en ik zat 3 uur op de bank en soms nam ik haar mee naar bed, naast me, zodat ze iedere keer kon drinken, ik vond dat 100x fijner dan dat ik naar een huilend kind moest luisteren wat gek werd van de pijn...
het heeft me veel gekost, qua tijd voor mezelf en uren, maar ik ben blij dat ik er voor mijn kind geweest ben toen!
Dan kan het erg zwaar zijn, maar je krijgt er veel voor terug!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 04 mei 2011 16:50

Vandaag eindelijk weer een normale dag:
S nachts maar 1 keertje voeden, en overdag om de 3 uur. Heerlijk!
Wat een verademing, na een week lang elke minuut met haar aan mn borst.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 mei 2011 18:20

Fijn AG dat het zo goed loopt!

@ schipje Bedankt voor de tip, zal het opslaan :wink: Mijn 3 borstontstekingen hadden achteraf ook een oorzaak hoor. Zij kon ( door haar nekproblemen, waar ik met 7 weken achterkwam) mijn rechtertepel niet goed pakken. Die weigerde zij structureel. Ik had de bv al afgebouwd toen ik daar achterkwam.

@ J.a. Inderdaad van borstontsteking ben je goed ziek. Ik dacht 's morgens al dat ik mij niet zo lekker voelde en 2 uur later lag ik met 40 C koorts plat. Ab gehad en 1 dag gestopt en ik had het weer, de derde keer idem. Dan zak je echt behoorlijk in een dal.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 04 mei 2011 21:41

@AG: Fijn dat het goed is gegaan vandaag!

Ik heb op 't moment ook weer eens een harde plek in m'n linkerborst ... Altijd een gestress vind ik; douchen, masseren, proberen leeg te laten drinken, net zo lang tot hij echt helemaal weg is :( . Gelukkig was de vorige keer nu een paar maanden geleden. Bij onze oudste dochter had ik het om de haverklap, bij de anderen gelukkig minder.
Het is 1 keer gebeurd dat ik het niet weg gemasseerd/leeggedronken kreeg en dat werd borstontsteking. Bij de tweede had ik ook 1 keer borstontsteking, maar dan zo'n acute als bij ajl en J.A. Je knapt er niet zo hard van op, dat is een ding dat zeker is :mrgreen:.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 mei 2011 10:23

Ik heb nog een rare vraag.

Waar zijn zoogcompressen nou voor? Ik droeg ze in het begin, maar dacht op gegeven moment, waarom eigenlijk?!
Ik lek helemaal niet, behalve als ik (geen bh aan heb en) een tsr krijg. Gebruik ze dus nu al een tijdje niet.
Gaat dat lekken dan nog komen? Is het alleen om de tsr op te vangen?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 mei 2011 10:28

Zoogcompressen zijn tegen het lekken. Ik lekte altijd. Als ik de ene borst gaf, lekte de andere borst ook....heel smakelijk. Dus ik was er wel blij mee. Ik vermoed dat het bij jou niet meer gaat komen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 10 mei 2011 10:56

Geniet ervan dat je geen zoogcompressen nodig hebt, AG! Vooral in de zomer -met dunne, min of meer doorzichtige bloesjes- zijn ze echt een ramp!
Ik lekte de eerste 6 maanden behoorlijk; als de baby aan de ene kant dronk, was een zoogcompres aan de andere kant onmisbaar :mrgreen: en verder had ik spontaan een toeschietreflex als ik aan het kind dacht of het hoorde huilen, dus droeg ik ze dag en nacht ...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 mei 2011 12:12

ik lek zo erg ik heb niet genoeg aan zoogcompressen

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 10 mei 2011 12:16

nou, wees daar zeker blij om AG! hoop dat je ze ook niet nodig gaat krijgen..
ik deed er vaak 2 achter elkaar omdat ik aan 1 niet genoeg had..vreselijk. en inderdaad ook middenin de zomer, geen gezicht onder je t-shirt, leken net 'n paar koplampen..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 mei 2011 13:05

Oh, nou, dan hoop ik maar dat het zo blijft. :D

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 11 mei 2011 12:23

Pff, werd vannacht wakker met een volle borst met ook een pijnlijke plek erin, was heel rillerig en kotsmisselijk. Gelijk aangelegd en gekolft en gemasseerd. Vanmorgen ging het alweer iets beter, maar toch maar even vrij genomen van m'n werk. Had toen nog 38.0 graden, nu gelukkig gezakt. De plek is nu wel soepel, maar nog wel pijnlijk. Volgens mij was ik er net op tijd bij....je voelt je dan wel van het ene op het andere moment beroerd zeg.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 mei 2011 12:36

oei dat is minder Em. Hoe gaat het nu?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 11 mei 2011 13:17

Oei em, dat verwacht je denk niet meer na zo'n tijd? Sterkte met opknappen, goed van je dat je zo gelijk actie hebt ondernomen!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 11 mei 2011 13:43

Denk dat het komt doordat ik weer begonnen ben met werken, ander ritme, etc.
Ook slaapt J. snachts wisselend, komt de éne nacht om 3 uur, dan weer om half 5, pas een keer helemaal niet.

TGaat nu wel redelijk, wat moe (maar dat komt doordat ik maar een halve nacht heb geslapen na het onweer, en dit gedoe). Plek is nog wel gevoelig, maar niet echt hard meer, heb nu volgens mij ook geen koorts. Dus hopelijk blijft het hierbij. Even goed in de gaten houden.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 11 mei 2011 15:08

He, wat vervelend, Em! Fijn dat het alweer de goede kant opgaat, maar houd het in de gaten! Zoals ik bovenaan deze pagina al schreef: ik heb er ervaring mee :( . Bij mij helpt het heel goed om het kind eens in een andere houding aan te leggen. Ik voed meestal liggend, maar als ik een harde plek heb, wissel ik het liggen af met zitten. Meestal is de plek dan sneller weg. En douchen vóór de voeding wil ook nogal eens helpen, of een warm washandje voor en een koud washandje na de voeding.

Terug naar “Archief”