De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 29 aug 2008 10:01

Oja Acire heb je al een 'niet-vergeet-systeem' ontdekt, wordt nu toch wel belangrijk:)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 aug 2008 10:50

88alries88 schreef:Stel dat je wilt beginnen op de eerste dag van je menstruatie. Je zit op school of op je werk en je wordt ongesteld. Als je thuiskomt neem je je eerste pil. (dus dat is 's middags of 's avonds) Moet je dan elke dag rond dat tijdstip de pil nemen of kan je de volgende dag de pil gewoon innemen op het tijdstip dat jezelf wilt?

Als de laatste strip bijna klaar is moet je nieuwe strips halen. Ga je dan gewoon naar de apotheek met een doosje ofzo, en krijg je dan zo nieuwe mee? Hoe werkt dat?

@alries: bedenk tevoren wat voor tijdstip handig voor je is, als je dan overdag ongesteld wordt dan neem je de eerste pil bijvoorbeeld 's avonds bij het tandenpoetsen of 's ochtends aan de wastafel.

Het verschilt per apotheek hoe een herhaalrecept werkt: soms moet je de sticker van het oude doosje inleveren op een formulier, soms gaat het telefonisch. Dus dat moet je even vragen bij de apotheek waar je de pillen haalt. Je kunt ook het doosje opsturen naar pilonline.nl en dan kan je 't voortaan daar bestellen, dan worden de pillen thuisgestuurd. Als je dat instuurt wanneer je aan de laatste strip begint, heb je ze ruim op tijd in huis.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 29 aug 2008 11:41

esli schreef:Oja Acire heb je al een 'niet-vergeet-systeem' ontdekt, wordt nu toch wel belangrijk:)

Neu. Helaas. Yippie de pippie, mag ik binnenkort ook meepraten in het zwanger topic. :mrgreen:

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 29 aug 2008 17:36

Ik zou dan ook maar een voorraadje condooms aanschaffen :D

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 29 aug 2008 19:53

*|Scatie schreef:Prikpil kan ook invloed hebben op je vruchtbaarheid. Niet erg handig als je nog een kinderwens hebt.

Idd, de artsen bij ons in de praktijk schrijven de prikpil in principe niet voor aan jonge vruchtbare vrouwen tenzij er echt een gegronde reden voor is.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 30 aug 2008 23:39

88alries88: heb je nog trouwens nog vragen van je ouders gehad over je dokters bezoek?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 31 aug 2008 20:01

volgens mij verschilt het enorm per apotheek ;).

Ik kan ze gewoon telkens ophalen. Kijken ze in de computer welke ik heb en dan krijg ik weer een paar doosjes (voor een half jaar) mee.
Ik heb geen herhaalrecept/doosje/telefoontje o.i.d. nodig.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 aug 2008 21:44

ik dacht dat je ze moest bestellen maar dat hoeft idd niet...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 sep 2008 09:17

Verschilt per pil.
Bij de mycrogynon (of hoe je dat ook schrijft) kon ik ook direct naar de apotheek om ze op te halen.
De diane35 is een 'geregistreerd middel' zoals ze dat daar noemen. Daarvoor moet ik elke 3 maanden even naar de huisartsenpraktijk bellen.
Deze pil krijg ik dus ook niet voor een half jaar mee.
Achja, het went :)
pobody's nerfect

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 01 sep 2008 10:41

Ik moet de sticker van het doosje bij de huisarts in een bak gooien en dan liggen ze de volgende dag bij de apotheek klaar. Ik krijg ze steeds voor een half jaar.
Laatst gewijzigd door *|Scatie op 01 sep 2008 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 01 sep 2008 10:59

kirsten schreef:88alries88: heb je nog trouwens nog vragen van je ouders gehad over je dokters bezoek?

Nee, ze hebben niets meer gevraagd. Mn vader maakte wel een paar keer de opmerking (als er iets was) 'ben je zwanger ofzo'. Kben daar niet op ingegaan.

Kben nu net paar dagen met pil bezig. Moet er best wel om denken dat ik hem niet vergeet. Kmoet hem namelijk rond een uur of 8 's avonds innemen. Niet echt lekker tijdstip.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 sep 2008 11:10

Waarom moet dat dan?
Ik nam hem zo vaak op verschillende tijdstippen. De ene keer om 6 uur 's ochtends, de andere keer om 12 uur pas. En hij werkte goed :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 01 sep 2008 11:19

Ik dacht dat dat moest! :oops: Of is dat een advies om 'm zo weinig mogelijk te kunnen vergeten?

En de stopweek...ben je dan wel vruchtbaar of niet? Vind het namelijk erg vaag dat als je de pil 1 dag vergeet er wel kans is op een zwangerschap, en als je 'm 7 dagen niet neemt, je wel beschermt bent. (of heb ik het helemaal mis??)
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 sep 2008 11:24

Dat is inderdaad maar een advies. Het is wel handig om hem op een vast dagdeel in te nemen. Ik doe dat altijd voor ik ga slapen. De ene keer is dat om 22u, de andere keer om 2u. Het moet gewoon in je ritme komen zegmaar.
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 sep 2008 11:51

88alries88 schreef:Ik dacht dat dat moest! :oops: Of is dat een advies om 'm zo weinig mogelijk te kunnen vergeten?

En de stopweek...ben je dan wel vruchtbaar of niet? Vind het namelijk erg vaag dat als je de pil 1 dag vergeet er wel kans is op een zwangerschap, en als je 'm 7 dagen niet neemt, je wel beschermt bent. (of heb ik het helemaal mis??)

In de stopweek ben je niet vruchtbaar. Ook tijdens het slikken van de pil ben je niet in elke periode van de maand vruchtbaar. Ik slikte marvelon en in de gebruiksaanwijzing stond dat alsje in de 1e week van het slikken de pil vergat en gemeenschap had gehad voordat je de pil vergeten was,er een kans bestond dat je zwanger werd. Ook na het vergeten van de pil was er een kans op zwangerschap. Dit gold echter niet voor de 2e week van het slikken van de pil.

Ik slikte de pil altijd rond 18.00 s'avonds met het avondeten. Het zat zo in mn systeem dat ik terwijl ik al tijden zwanger was, altijd rond die tijd nog aan mn pil dacht. Ik moet zeggen dat het nu, na bijna een jaar niet slikken, een beetje uit mn systeem begint te raken, zal straks weer wennen zijn.

Terug naar “Archief”