Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 02 apr 2015 09:30

ik ken het woord kippig alleen als bijvoeglijk naamwoord en als bijziend

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 02 apr 2015 09:47

ajl schreef:ik ken het woord kippig alleen als bijvoeglijk naamwoord en als bijziend

Ja, maar misschien is het dialect of zo. Vroeger zeiden kinderen op school uit de tweede klas tegen ons: Eerste klas kippenklas! Ooh zeg wat kippig wat jullie leren! Verder heb ik het nooit meer gehoord. Oh het zal wel kinderachtig betekenen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 02 apr 2015 09:52

Boerin schreef:Ja, maar misschien is het dialect of zo. Vroeger zeiden kinderen op school uit de tweede klas tegen ons: Eerste klas kippenklas! Ooh zeg wat kippig wat jullie leren! Verder heb ik het nooit meer gehoord. Oh het zal wel kinderachtig betekenen.

En als ze dan nog Belgische is, krijg je een "kippig kleedje". :mrgreen:
Ik heb me heel lang afgevraagd waarom die vrouwen zo vaak over kleedjes spraken.
Lekker belangrijk, dacht ik dan. :lol:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 apr 2015 10:25

Haha ik denk aan te kort als ik het verhaal van ppm lees?

Hier nog niet veel voor de zomer donderdag gaan we eveb in bataviastad kijken of ze leuke dingen hebben en voor de rest doe ik veel online daar krijg je tenminste korting had nu al site met 30%korting op de zomercollectie.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 02 apr 2015 11:23

Wij gebruikten als kinderen het woord kippig ook wel als 'makkelijk', maar nu eigenlijk alleen als 'bijziend', zoals ajl zegt.

Wat zijn kinderschoenen in NL duur zeg! Ik ben even een paar dagen in het land en dacht wel even leuke schoentjes voor R te kunnen kopen, maar iets fatsoenlijks heb je niet voor minder dan 50 euro :shock: Of weet ik gewoon de goede winkels niet?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 02 apr 2015 11:27

Sakia, ligt er aan wat voor soort voetjes ze heeft? V heeft gelukkig best makkelijke voeten, dus voor haar kan ik makkelijk slagen bij van Haren of Schoenenreus of iets. Maar een vriendin van mij heeft een dochtertje met zeer lastige voetjes en die kan dus echt alleen maar slagen bij de duurdere zaken.

Zomerkleding hier ook al steeds het één en ander ingeslagen. Ik heb veel setjes van hier op de markt vandaan, van het merk Zero Jeans. Super leuk én betaalbaar :)
Ook heb ik wat besteld via Aliexpress, een jurkje voor €7.40 :) Gratis verzenden. Duurt alleen vaak een paar weken voordat het binnen is, maar dat geeft niet.
Afbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 02 apr 2015 11:31

Ja, dat scheelt ook wel, R d'r voetjes staan erg naar binnen gekeerd, dus het moet wel stevig zijn en ervoor zorgen dat ze er een beetje recht op loopt, anders wordt het helemaal niet gecorrigeerd. Van de winter had ze d'r laarsjes steeds andersom aan, de linkerlaars aan de rechtervoet en omgekeerd, maar bij zomerschoentjes lukt dat niet zo goed. Dus een lekker stel stevige gympen zou ook handig zijn, maar dat kan ik niet vinden. Ja, in de Hello Kitty variant, maar die vind ik vreselijk :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 apr 2015 11:52

Saskia schreef:Wij gebruikten als kinderen het woord kippig ook wel als 'makkelijk', maar nu eigenlijk alleen als 'bijziend', zoals ajl zegt.

Wat zijn kinderschoenen in NL duur zeg! Ik ben even een paar dagen in het land en dacht wel even leuke schoentjes voor R te kunnen kopen, maar iets fatsoenlijks heb je niet voor minder dan 50 euro :shock: Of weet ik gewoon de goede winkels niet?

Hier heeft S. het liefst Klompen aan (kosten iets van 12 euro) van de echte klompenboer. Daarnaast nog een paar laarzen. Straks een paar sandalen.
Meestal probeer ik te zoeken naar schoenen in de uitverkoop of een actie. Een tijdje geleden was dat 2 halen 1 betalen. Dat was mooi mee genomen.

Hier vind ik schoeisel wel belangrijk, voor schoenen betaal ik dan liever toch ook wel wat meer voor.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 apr 2015 12:44

Saaskia, Jurian heeft toen hij jonger was alleen maar op schoenen van Dr Visser van Scapino gelopen. HIj liep zo erg naar binnen dat hij om de haverklap struikelde over zijn eigen voeten. Allerlei schoenen geprobeerd, maar alleen op die liep hij echt goed. Die zijn ook niet zo duur.
Nu heeft hij hele makkelijke voeten en kan overal wel op lopen. Al slijten ze nog steeds wel wat schuin af.
Frederiek heeft hele smalle voeten, dus dat is vaak een zoektocht om niet te dure maar wel goed passende schoenen te vinden. Maar tot nu toe is het altijd gelukt :D

Jacootje, dat is een goed idee ja, via marktplaats. Ik hou namelijk vooral van jurken met ruches enzo (richting Jottum stijl), en die zijn al snel zo duur, maar via mp is het beter te doen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 02 apr 2015 13:18

Saskia schreef:Wij gebruikten als kinderen het woord kippig ook wel als 'makkelijk', maar nu eigenlijk alleen als 'bijziend', zoals ajl zegt.

Zoek een Nelson of van Haren winkel Saskia, ik kom daar al jaren.
Sandaaltjes, sportieve sneakertjes, ballerinaatjes, sandaaltjes, ze hebben het allemaal en soms kun je al slagen voor 20 euro.
Als ze tenminste geen probleemvoetjes heeft.

@MissF: ik weet niet welke maat jij zoekt, maar is dit iets voor je? https://www.simplydutch.com/kinder/jurken
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 02 apr 2015 13:33

Leuk om te lezen die voorkeuren van de kinderen (en de mama's) qua kleding. Ik ben benieuwd wanneer dat hier begint. Vanmorgen ging mevrouw helemaal over de zeik omdat er zand onderop haar schoenen zat. Ze riep bah bah bah en heeft ze niet aangedaan. :shock: :shock:

Trouwens, de huishoudverhalen en die ochtendrituelen van iedereen vond ik ook hilarisch om te lezen! Wat een verschillen, zo grappig :D
@jaccootje, jij schreef dat je ging douchen voor je dochter wakker wordt. Sta je dan om 6u op, of slaapt zij zo lekker uit?

Ik ben nu met 2 ukkies echt aan het zoeken naar hoe ik het allemaal handig kan aanpakken. Ik hou wel van structuur, maar zolang D nog zo klein is en totaal geen ritme heeft zal dat niet meevallen :mrgreen:

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 02 apr 2015 14:53

MissF schreef:Saaskia, Jurian heeft toen hij jonger was alleen maar op schoenen van Dr Visser van Scapino gelopen. HIj liep zo erg naar binnen dat hij om de haverklap struikelde over zijn eigen voeten. Allerlei schoenen geprobeerd, maar alleen op die liep hij echt goed. Die zijn ook niet zo duur.

Die zijn heel goed ja en goedkoop, had ik vroeger ook altijd. Die mormels van 70 euro ga ik echt niet kopen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 02 apr 2015 15:36

Ik ben heel tevreden over de WOEFFIES van de bristol! Zitten hier goed, blijven heel lang mooi, zijn van goede kwaliteit.
Even op de site kijken; vorige week (misschien nu nog wel) waren ze allemaal €35.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 02 apr 2015 15:40

Dr. Visser schoentjes zijn ook super. Ik kan alleen niet altijd mooie vinden.
En die hoef je ook niet voor de volle pond te kopen; Scapino heeft zoo vaak een goede actie.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 02 apr 2015 15:40

[quote="Chaya"]
Zoek een Nelson of van Haren winkel Saskia, ik kom daar al jaren.
Sandaaltjes, sportieve sneakertjes, ballerinaatjes, sandaaltjes, ze hebben het allemaal en soms kun je al slagen voor 20 euro.
Als ze tenminste geen probleemvoetjes heeft.

[\quote]

Euh....de Nelson is hier toch wel wat duurder dan de van Haren hoor :) Bij Nelson hier slaag je niet zo snel voor €20 ;)
Afbeelding

Terug naar “Archief”