Moderator: Moderafo's
ajl schreef:ik ken het woord kippig alleen als bijvoeglijk naamwoord en als bijziend
Boerin schreef:Ja, maar misschien is het dialect of zo. Vroeger zeiden kinderen op school uit de tweede klas tegen ons: Eerste klas kippenklas! Ooh zeg wat kippig wat jullie leren! Verder heb ik het nooit meer gehoord. Oh het zal wel kinderachtig betekenen.
Saskia schreef:Wij gebruikten als kinderen het woord kippig ook wel als 'makkelijk', maar nu eigenlijk alleen als 'bijziend', zoals ajl zegt.
Wat zijn kinderschoenen in NL duur zeg! Ik ben even een paar dagen in het land en dacht wel even leuke schoentjes voor R te kunnen kopen, maar iets fatsoenlijks heb je niet voor minder dan 50 euroOf weet ik gewoon de goede winkels niet?
Saskia schreef:Wij gebruikten als kinderen het woord kippig ook wel als 'makkelijk', maar nu eigenlijk alleen als 'bijziend', zoals ajl zegt.
Wat zijn kinderschoenen in NL duur zeg! Ik ben even een paar dagen in het land en dacht wel even leuke schoentjes voor R te kunnen kopen, maar iets fatsoenlijks heb je niet voor minder dan 50 euroOf weet ik gewoon de goede winkels niet?
MissF schreef:Saaskia, Jurian heeft toen hij jonger was alleen maar op schoenen van Dr Visser van Scapino gelopen. HIj liep zo erg naar binnen dat hij om de haverklap struikelde over zijn eigen voeten. Allerlei schoenen geprobeerd, maar alleen op die liep hij echt goed. Die zijn ook niet zo duur.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten