Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bakvis
Mineur
Mineur

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor bakvis » 26 apr 2011 21:35

Heb een kind dat allergisch reageert op fruit! Bloed onderzoek wijst niets uit mbt tot voedselallergie. Wel heeft ie flink hooikoorts. Van de week at ie een peer, vond ie altijd zo lekker maar hij kreeg zo'n jeuk in zijn mond dat ie de rest bij de kippen gegooid heeft. Appels, bananen, kiwi's en komkommer evenzo.

Klopt dat je bij hooikoorts last hebt van fruit eten. Waarschijlijk kan hij het buiten het hooikoorts seizoen wel zonder problemen eten?!
Heeft te maken met histamine vrijmakers. Zeg maar mestcellen die vrijkomen in je lichaam bij een bepaalde hoeveelheid histamine in je lichaam. Doordat je al veel stoffen binnen krijgt waar je allergisch voor bent,door alle pollen enzo, is het fruit net dé druppel die de emmer doet overlopen, komen te veel mestcellen vrij wat zich uit in allergische reactie; in dit geval jeuk in mond/keel. 's winters heb je geen last van de pollen(allergieën) dus duurt het langer voor de drempel bereikt is zeg maar.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 26 apr 2011 22:04

paprikameisje2 schreef:kan iemand mij bij maken met de bruine hond uit het kraampakket van achmea? Marijn is sinds van het weekend verzot op het ding, terwijl hij er eerder niet na omkeek, wel handig als ik er twee hb, zodat ik em niet hoef te verslepen van kdv naar huis.

Afbeelding

ze staan er ook genoeg op internet, maar heb geen zin om voro een gratis ding zoveel te betalen, plus dat hij niet door de brievenbus past. Dus... als je in omgeving zwolle woont, hou ik me aanbevolen, kan ik em zo komen halen.

Deze versturen de knuffel vacuum en zijn niet duur.
Verzending is 1,95.
Je kan er bijna alle knuffels vinden D heeft ook 2 moeilijke maar heb ze hier ook gevonden!

Btw als iemand niks met het blauwe knuffeldoekje met berenkopje van Nestlé doet hou ik me aanbevolen!

http://www.picturetrail.com/sfx/album/view/22421392 4e fotootje ;-)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 26 apr 2011 22:27

Volgens mij heb ik ook nog zo'n nestle gevalletje, dan moet ik alleen wel even goed zoeken. Pb maar even als je 'em wilt.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 apr 2011 08:10

hier hebben we er laatst een stel weggedaan en heb er nog zo'n 4 over ofzo dus als je er nog een nodig hebt hoor ik het wel....

je krijgt ze niet allemaal want de meiden gebruiken ze als knuffel voor de pop :mrgreen:

Die van achmea heb ik helaas niet. Nog een tip om zo klein mogelijk iets te verzenden: plastic zak eromheen en dan heel strak dicht tapen met dat brede plakband, dan krijg je ook een vacuum achtig iets en past het vaak net wel door de brievenbus. Zo al heel wat kleding verzonden wat eigenlijk pakketpost zou worden anders.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 27 apr 2011 09:24

@MissF: Mijn dochtertje heeft wel een keer 5 dagen tussen de 39.5 en de 40.5 'gehangen' en dit zelfde ook een keer 4 dagen.

Zolang ze nog op hun benen kunnen staan, niet te wazig uit de ogen kijken en nog redelijk reageren kan het geen kwaad en doen huisartsen ook niets.
Time flies when you have none!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 apr 2011 09:49

nee, ze kunnen ook niet zoveel natuurlijk. Ik ben soms alleen bang dat ik iets te makkelijk ben, en te laat naar een dokter ga ofzo. Dat hij bijvoorbeeld echt pijn heeft, maar dat ik het allemaal wel mee vind vallen :oops: Soms vind ik het wel moeilijk in te schatten. Want als ik hard ben voor mezelf, is het mijn eigen probleem, maar als ik te hard ben voor Jurian, dan is het ook zijn probleem, en zometeen is er wel iets aan de hand. Maar vanmorgen was de koorts ook weer weg, dus ik zit een beetje voor niks thuis, maar hij is nog wel aan het jammeren, en zit het liefst met zijn dekentje op de bank naar Jip en janneke te luisteren, en da's niks voor hem. Maar het zal allemaal wel meevallen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 27 apr 2011 13:00

Zielig MissF, zo'n ziek kereltje. Beterschap met hem.
Helaas hebben wij niet van die knuffels, dus daar kan ik niemand mee helpen. Joëlle heeft ook 1 knuffel, waar ze altijd mee slaapt en die mag ze ook alleen in bed hebben. Zodra ze eruit komt, gaat hij op de kast, samen met de speen, want anders loopt ze er heel de dag mee, met alle gevolgen van dien...

Hier weer iets nieuws: vorige week kwam een meisje van een straat verderop vragen of ze met Joëlle naar de speeltuin mocht. Die ligt aan het eind van de straat en ik kan het uit het raam zo zien, maar toch... Daar ging ze... Ze heeft genoten! Gisteren kwamen ze vragen of ze mee mocht naar de winkels. Het winkelcentrum is ook heel dichtbij. Maar goed, ik moet leren om ze wat meer los te laten... Ik wil alles veel te veel in de gaten houden...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 27 apr 2011 13:33

MissF schreef:nee, ze kunnen ook niet zoveel natuurlijk. Ik ben soms alleen bang dat ik iets te makkelijk ben, en te laat naar een dokter ga ofzo. Dat hij bijvoorbeeld echt pijn heeft, maar dat ik het allemaal wel mee vind vallen :oops: Soms vind ik het wel moeilijk in te schatten. Want als ik hard ben voor mezelf, is het mijn eigen probleem, maar als ik te hard ben voor Jurian, dan is het ook zijn probleem, en zometeen is er wel iets aan de hand.

Hier idem dito!
Time flies when you have none!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 apr 2011 21:14

Wowh wat een mooie meiden. En wat is A-S al weer groot zeg. Super mooie kleding hebben ze aan.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 27 apr 2011 21:16

Wow, wat lief Sterretje! Inderdaad schatjes!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 27 apr 2011 21:41

wat een onwijs leuke foto's zeg. een heuse foto shoot ;)

ik ben na jullie verhalen over knuffels gelijk op zoek gegaan naar een reserve. is idd ook op internet te vinden, maar hij is €19,50 :shock:
ik zei tegen johan, als ze nog eens iets geven van je werk :lol:
Afbeelding

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 28 apr 2011 06:35

@ Sterretje: Schattige dametjes, je dochter en haar nichtje! En wat lijken ze op elkaar, zeg!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 apr 2011 06:51

wat een leuke fotos sterretje!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 apr 2011 06:52

8)
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 28 apr 2011 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 apr 2011 07:13

Leuke foto TJ, kan goed zien dat hij op zn broertjes lijkt.

@ Sterretje, wat een mooie jurkjes hebben ze beiden aan. Miischien een rare vraag, maar blijft dat schoon op een door de weekse dag? Ik hoef hier echt niet zulke kleding aan te trekken. Mijn robbedoes is van top tot teen zwart 's avonds en plakt ook van alle kanten. Zij heeft haar dagelijks schrobritueel echt wel nodig. Ik had leuke (witte) shirtjes voor de zomer gekocht, maar die kunnen inmiddels al wel als poetsdoek gebruikt worden, ik krijg de vlekken er echt niet uit.

Terug naar “Archief”