Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Sophie77 » 07 jan 2011 13:48

Hier mag schrijven en knutselen alleen aan tafel, net als (strijk)kralen, spelletjes etc. Bij het andere speelgoed hebben we de regel: de Lego óf Duplo mogen alleen zonder ander speelgoed op de vloer (dus niet samen met de auto-bak etc.). Voor het overige speelgoed (blokken/beesten/autootjes/keuken- en poppenspullen/overig etc.) geldt: maximaal 3 bakken tegelijk en eerst opruimen voor het volgende uit de kast komt. Als de één zin heeft in Duplo en een ander in blokken/beesten moet er overlegd/onderhandeld worden met elkaar. Leren ze veel van! Overigens mag er wel tegelijk aan tafel en op de grond gespeeld worden. En ja, hier is het ondanks de regels ook wel regelmatig zo dat het lijkt alsof er een bom ontploft is :-k . Maar troost je:hoe groter de kinderen, hoe minder ze op de vloer spelen (eigenlijk speelt de oudste alleen nog met Lego), dus het gaat op een zeker moment beter ...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 jan 2011 14:22

Leuk Haai! En knappe Timon. Michael deed gisteren per ongeluk een poep op het potje. Daar kreeg hij natuurlijk een cadeau voor en dat vertelde hij tegen iedereen in de winkel :) Maar nu weigert hij weer te gaan, hij zegt dat hij 'te druk' is :mrgreen: =D>

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 07 jan 2011 14:32

Te druk om te drukken dus :mrgreen: ! Maar wel knap dat het gisteren gelukt is!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 07 jan 2011 21:19

ajl schreef:
Aan de laptop komen ze nog niet en dat wil ik ook nog even zo houden. Tv-kijken doen ze ook minimaal. Straks is het weer fijn zomer en kunnen ze lekker de hele dag buiten rommelen.

Dat mis ik nu ook hoor, het buitenspelen. Het eerste wat Anna Sofie doet als ik haar uit bed haal is haar gordijn omhoog en kijken. En de laatste paar morgens heel sip 'nie buitenspele, weer regen'. Zielig! Ze vindt het zo heerlijk om buiten te zijn.
Tussen de buien door wandelen we wel even maar ik laat haar niet buiten spelen.
Time flies when you have none!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 jan 2011 22:56

Hier ook bergen speelgoed, ik heb heel veel opgeruimd waar ze nu niet mee mogen spelen. En ze missen het eigenlijk niet. We vragen van de familie best wel eens geld voor de spaarpot of om iets groots te sparen. Ook gaan boeken erg goed.

Vandaag gingen Markus en Alexander in een dikke regenbui lekker buitenspelen. Vonden ze leuk.

Haai, wat knap van Timon.
Laura, maak je geen zorgen dat Michael nog niet zindelijk is, jongentjes zijn meestal niet zo snel zindelijk. Hier ook niet. Het lijkt mij nu wel heerlijk om de hele luierbende snel op te kunnen ruimen maar dat zal nog wel eventjes duren.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 jan 2011 11:08

jaaah... eindelijk wetenw e de oorzaak van marijn zijn huilen. Hij heeft dus idd wel een koemelallergie! niet een hele heftige dus kleine beetjes zullen niet veel problemen geven, maar de melk op langer termijn geeft wel problemen.
Eindelijk komen we in aanmerking voor de vergoeding van de flessenvoeding, 40 euro per pak! hopelijk kunnen we nu genieten van een heeerlijk rustig en tevreden manneke!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 jan 2011 11:44

Wat "fijn" PPM, er is dan eindelijk een oorzaak voor al dat gehuil van jullie mannetje.
Vanaf nu kan er dus wat aan gedaan worden, fijn hoor.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 08 jan 2011 13:26

Wat fijn ppm, eindelijk rust. Al dat huilen breekt je op, hopelijk gaat t nu gauw beter!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 08 jan 2011 16:08

MissF schreef:Maar als je kind nou zelf heel gelukkig wordt van een prullaria? Wat maakt het dan uit? Jurian kan zich erg goed vermaken met zo'n lichtstuiterbal, ooit eens gekregen van mijn moeder. Ding valt hier onder prulletjes, maar hij is er dolblij mee, net als een oerlelijke sneeuwman die je op kunt winden en kerstliedjes gaat spelen. Ik vind het niks, hij vindt het prachtig. Nouja, dan mag hij er van mij wel mee spelen hoor.

Weet je, als een stuiterbal stevig is, dan is het prima. Maar een autootje uit de grabbelbak van de Zeeman (met alle respect voor mensen die echt niet meer te besteden hebben, laat het gezegd zijn) om de €25,- vol te krijgen, is echt waardeloos. Na één dag draaien de wieltjes niet meer, ligt het dak eraf, is het een wrak. Kinderen verdrietig, terwijl ze op hun verjaardag dit ding helemaal niet gemist hadden als ze al een ander cadeautje van dezelfde mensen hebben gekregen.

Die prullaria krijg je trouwens ook vaak bij winkels, ik vind dat echt zo beroerd. Bij een grote refozaak krijg je een plastic/papieren pinballspelletje bij het eten, dat werkt twee keer, kapot. Bij een schoenenwinkel krijg je een felgekleure periscoop, die na het uitpakken niet werkt. Bij de volgende winkel krijg je een ballon, die na een dag knalt.
Natuurlijk is het leuk voor een kind dat het wat krijgt, maar geef dan iets wat niet alleen leuk is om te krijgen, maar ook leuk is om te hebben...

Of ben ik alweer ondankbaar :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jan 2011 16:11

sowieso vind ik het onzin om die 25 euro aan te vullen. Dat zou dus nooit in mij opkomen. alleen voor sinterklaascadeaus voor degene die met het lootje heb, dat vind ik wel zo eerlijk, maar verder echt niet.
En die stomme balonnen die Jurian krijgt in de schoenenwinkel, daar is hij die ene dag wle dolblij mee. Dus vind ik dat ook niet zo'n probleem. Knapt het ding, helaas, in de prullenbak. Leert een kind meteen met teleurstellingen omgaan ;) al die rare autootjes van amper een euro enzo, mik ik ook net zo makkelijk weg nadat er een wiel sneuvelt. Jurian heeft het niet eens door.
Ik vond het al raar dat een mevrouw van de week in de schoenenwinkel aan mij vroeg:' Mag uw zoon een ballon?' Toen had Jurian het woord ballon al gehoord en was al meteen enthousiast. Toen ik zei:' Natuurlijk mag dat.' zei ze:' Tja, je hoort soms ouders...' Maar jij bent dus zo eentje ;) :P
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 08 jan 2011 16:20

Uhm, dat had ik dus pas bij de Formido bij ons op dorp, daar lagen bouwplaten klaar met een of ander sinterklaaskasteel. Ik liet ze bewust liggen, vraagt een voorbij lopende medewerkster: vergeet papa nu een bouwplaat voor jullie te pakken? ](*,)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 jan 2011 18:49

TheKeimpe schreef:Weet je, als een stuiterbal stevig is, dan is het prima. Maar een autootje uit de grabbelbak van de Zeeman (met alle respect voor mensen die echt niet meer te besteden hebben, laat het gezegd zijn) om de €25,- vol te krijgen, is echt waardeloos. Na één dag draaien de wieltjes niet meer, ligt het dak eraf, is het een wrak. Kinderen verdrietig, terwijl ze op hun verjaardag dit ding helemaal niet gemist hadden als ze al een ander cadeautje van dezelfde mensen hebben gekregen.

Haha, toen wij in november 2009 net thuis waren met onze zoon, gingen we kleren kopen bij Zeeman. Daar kochten we toen twee autootjes. Zijn oogjes glommen, zo mooi vond hij ze. Hij heeft er heel intensief mee gespeeld en net vorige week is er 1 wiel gesneuveld. Soms koop je dus echt iets wat verrassend sterk kan zijn 8)

Nu zingt en danst zoonlief trouwens met een tamboerijn waarvan het vlies er ooit afgescheurd is. Hebben we netjes verwijderd en hij rammelt nog net zo goed. Zoonlief heeft echt ontzettend veel speelgoed, maar hij speelt er ook echt mee. En hij kan net zo goed uren zoet zijn met een wc-rolletje. En zomaar weggooien kunnen we echt niet, hij onthoudt namelijk ALLES 8)

Verder snap ik dat aanvullen ook niet zo. Bij mijn schoonouders zie je dat ook heel erg. Die hebben overduidelijk een budget van €25,-. En als ik/mijn man/kind dan een cadeautje van bijv. €22,50 vraag en krijg, dan zit er dus netjes €1,50 bij. Dat vind ik zo apart. Maar hey, verder niet boeiend, maar soms dan denk ik wel eens: als ik iets vraag van een tientje, dan hoeft daar echt niets extra's bij...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 08 jan 2011 18:56

Galateia schreef:
TheKeimpe schreef:Weet je, als een stuiterbal stevig is, dan is het prima. Maar een autootje uit de grabbelbak van de Zeeman (met alle respect voor mensen die echt niet meer te besteden hebben, laat het gezegd zijn) om de €25,- vol te krijgen, is echt waardeloos. Na één dag draaien de wieltjes niet meer, ligt het dak eraf, is het een wrak. Kinderen verdrietig, terwijl ze op hun verjaardag dit ding helemaal niet gemist hadden als ze al een ander cadeautje van dezelfde mensen hebben gekregen.

Haha, toen wij in november 2009 net thuis waren met onze zoon, gingen we kleren kopen bij Zeeman. Daar kochten we toen twee autootjes. Zijn oogjes glommen, zo mooi vond hij ze. Hij heeft er heel intensief mee gespeeld en net vorige week is er 1 wiel gesneuveld. Soms koop je dus echt iets wat verrassend sterk kan zijn 8)

Nu zingt en danst zoonlief trouwens met een tamboerijn waarvan het vlies er ooit afgescheurd is. Hebben we netjes verwijderd en hij rammelt nog net zo goed. Zoonlief heeft echt ontzettend veel speelgoed, maar hij speelt er ook echt mee. En hij kan net zo goed uren zoet zijn met een wc-rolletje. En zomaar weggooien kunnen we echt niet, hij onthoudt namelijk ALLES 8)

Verder snap ik dat aanvullen ook niet zo. Bij mijn schoonouders zie je dat ook heel erg. Die hebben overduidelijk een budget van €25,-. En als ik/mijn man/kind dan een cadeautje van bijv. €22,50 vraag en krijg, dan zit er dus netjes €1,50 bij. Dat vind ik zo apart. Maar hey, verder niet boeiend, maar soms dan denk ik wel eens: als ik iets vraag van een tientje, dan hoeft daar echt niets extra's bij...

Dan heb je nog een euro tegoed, of een stuiterbal! ;-)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 jan 2011 19:23

haha.. met dat onthouden is wel lastig! hier ook, vandaag zegt ze: ik wil die ene puzzels.. ehm.. welke van de tig bedoel je die op zolder liggen.. bedoelt ze een niet compleet memoriespel wat ik al eens had gekregen wat toen al niet meer compleet was. Ik ahd hetnet ongeveer week of wat terug wegegooit! :) maar weer wat anders opgedoekeld van zolder! :)

hier is juul bijna jarig, heb aangegeven dat ze niet veel dingen nodig is, maar knipjes voro in dr haar, parapluutje en prikblok stiften en zulke dingen. het is dan lang nog neit aan het budget wat het moet zijn. DUs de rest in de spaarpot. Ik neem altijd het resterende bedrag mee, ook al is het een euro. Niet vijf cent natuurlijk, maar wel als het vier euro was, neem ik nog een euro mee. VInd ik gewoon voor mijn gevoel eerlijker!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 jan 2011 19:36

'Eerlijker'. Aparte denkwijze. Het gaat toch niet om hoeveel geld je aan iemand besteed, maar om het feit dat je iets meeneemt voor de ander? De ene keer besteed je veel geld aan iets wat iemand graag wil hebben, een andere keer besteed je weinig geld aan iets wat iemand graag wil hebben. De ene keer heb je wat meer geld te besteden dan de andere keer. Mijn broer(tje) is werkloos en in plaats van een cadeautje namen ze laatst een roos mee. Reuze-mooi. Kostte bijna niets. Lekker boeiend, vond het eigenlijk een heel lief cadeautje, ik ben echt dol op rozen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”