Moderator: Moderafo's
Het is gewoon een hele culturele aangelegenheid.. ik las eens iets van iemand die kwam ook uit een cultuur waar uithuwelijken heel normaal was, en die schreef iets in de trend van: jullie westerlingen stoken eerst het vuur op en doen dan de rijst in de pan. Wij doen eerst de rijst in de pan en brengen daarna het water aan de kook. De moraal van het verhaal was eigenlijk dat het niet zoveel uitmaakt: uiteindelijk wordt de rijst in beide gevallen toch wel gaar.Marnix schreef:nee inderdaad. En je kan het dan vast prima vinden samen (als je geluk hebt) maar dat is wat anders dan echte liefde.
Boerin schreef:Die oosterlingen zullen het wel beter weten, want wij kunnen lang niet zo goed rijst maken, 't is doorgaans Lassie uit een pakkie.
Boerin schreef:Die oosterlingen zullen het wel beter weten, want wij kunnen lang niet zo goed rijst maken, 't is doorgaans Lassie uit een pakkie.
Marnix schreef:nee inderdaad. En je kan het dan vast prima vinden samen (als je geluk hebt) maar dat is wat anders dan echte liefde.
visje36 schreef:Als je het samen goed kunt vinden is dat al een groot goed.
Dat is waar, maar moet je dan maar met minder genoegen nemen ?. Je mag natuurlijk best een ideaal plaatje hebben van je droom partner (man/vrouw). En je mag ook best wel eisen stellen aan je partner, maar dat moet ook niet gaan overheersen. En verder de lat mag best hoog liggen, zo niet dan zou je met alles genoegen nemen, en dat is denk ik ook weer niet de bedoeling in zoeken naar de partner, met wie je je leven wilt delen.
Ik had de lat altijd enorm hoog liggen. Best een behoorlijk eisenpakket gehad waar een eventuele partner aan moest voldoen.
Op een dag werd ik verliefd, ben getrouwd, en van dat eisenpakket is niet zo bar veel blijven staan of ingewilligd...
En we zijn gelukkig.
visje36 schreef:Is vaak zo dat er van dat eisenpakket uiterlijk, type, weinig over blijft als het echt degene is met wie jij oud wilt worden. Vaak is het dan het type waarvan je achteraf denkt, die had ik nooit uitgekozen .
Ik had de lat altijd enorm hoog liggen. Best een behoorlijk eisenpakket gehad waar een eventuele partner aan moest voldoen.
Op een dag werd ik verliefd, ben getrouwd, en van dat eisenpakket is niet zo bar veel blijven staan of ingewilligd... En we zijn gelukkig.
hubert schreef:De dominee heeft toch niets te maken met je seksleven? Je moet dat gewoon niet nemen. het is echt impertinent. Het doet me denken aan de seksbeluste vragen van priesters tijdens de biecht. Bah!
Je hebt geen enkel gebod overtreden als je seks voor het huwelijk hebt gehad.
In tegendeel, je hebt je gehouden aan het liefdesgebod. Waarom zou liefde louter platonisch uitgedrukt moeten worden als jonge mensen van elkaar (gaan) houden? Hoe kun je nou weten of je wel bij elkaar past (of dat het past) als je nooit seks hebt gehad?
Ik zou dat heel raar en dom vinden. Persoonlijk ben ik blij dat ik mij nooit aan zulke voorschriften heb gehouden. En ik ben met een intensief seksleven heel gelukkig (met vallen en opstaan) geworden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten