Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor mamavansophie » 28 mei 2010 20:49

schipje, het staat nu in een sopje met Groene Zeep. Werkt hopelijk ook wel. Was net een nieuw broekje. maar goed, de meeste kleding blijft hier helaas niet lang mooi :(
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 mei 2010 20:53

Leuk Haai! Timon kan al aardig kletsen he!
Michael is nu in een fase waarin hij alle woorden die hij zegt, in het Engels en het Nederlands tegelijk zegt. Dus: papa-daddy, mam-amummy, koek-biccy, pool-bad.
En als ik 'm ergens vandaan haal als hij iets doet wat niet mag, roept hij heel hard: HEE!!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 mei 2010 21:08

mooi dat hij dat tweetalig zo goed oppakt! knap hoor!!

Hier ook een giga kletsmajoor... ze is bezig met meervoud. Mama, twee duivens... haha, zo hd ze nog eenwoord vandaag. ROnd peuterleeftijd ontwikkelen ze toch vaak zo peuterbuik? die er dan weer afgaat als ze in de kleuterleeftijd opeens weer groeien :-k

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 mei 2010 21:27

Dat mondje staat ook hier echt geen moment stil. Timon is idd ook bezig met meervoud, leuk om te horen wat ie er soms van maakt.
Ghe, nog wel een leuke opmerking vandaag: ik was aan het verven, dus de huishoudtrap vol verfvlekken stond in de kamer. Toen Timon dat zag zei hij: 'wat een moooooie trap'. :lol:

Ik vind dat echt bijzonder Laura, dat zo'n kind gewoon twee talen leert. Mooi om mee te maken hoe zich dat ontwikkelt denk ik! (vind ik met één taal al trouwens)

elsb

Berichtdoor elsb » 28 mei 2010 22:09

Hier ben ik ook weer eens. Ik schaam me een beetje omdat ik al zolang niets heb laten horen. Ik lees wel mee hoor, maar het komt er meestal niet van om te reageren. Wel slecht, ik geef het toe.

Met Matthias gaat het erg goed. De operatie is nu alweer 6 weken geleden. Hij heeft toen een week in het ziekenhuis gelegen. Het was een ontzettend heftige tijd, het is hartverscheurend om hem dan achter te moeten laten bij de operatiekamer, dat was het moeilijkste moment van de hele opname. Toen hij eenmaal thuis was ging het herstel heel snel, hij heeft z'n ritme weer opgepakt, sliep en at gelijk weer goed. Na 2 weken was hij eigenlijk alweer 'de oude'. Onvoorstelbaar hoe snel dat bij die kleintjes gaat, zeker omdat het een behoorlijk zware operatie was.
Z'n hoofdje (en met name z'n voorhoofd) is drastisch verandert, maar het is heel erg mooi geworden en we zijn al helemaal aan gewend.
Z'n ontwikkeling gaat nu ook wat vooruit, hij kan nu los zitten en als hij op z'n buik ligt dan probeert hij vooruit te komen, maar dat lukt alleen nog niet. Verder is het een vrolijk makkelijk ventje! Volgende maand wordt hij alweer een jaar. Tjonge wat gaat dat hard.
We wachten nu op een oproep voor de volgende operatie, hij heeft namelijk ook nog een dubbele liesbreuk.
Als jullie ons verhaal van de operatie en herstel willen nalezen met foto's kijk dan op www.christianvanderweele.nl
Iedereen bedankt voor al het meeleven destijds en nogmaals sorry dat ik niet eerder wat van me heb laten horen.
Ik zal proberen in het vervolg wat vaker van me te laten horen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 mei 2010 22:22

Fijn dat het zo goed gaat met Matthias!!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 29 mei 2010 08:45

Haai schreef:Fijn dat het zo goed gaat met Matthias!!

heb even een blik op de website geworpen, niet alles helemaal gelezen maar wat een heftige periode moet het geweest zijn zeg. lijkt me ontzettend moeilijk om je kindje zo te zien, maar je hebt geen keus.. gelukkig knapt hij goed op!
wanneer verwacht je de operatie voor de liesbreuk?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 mei 2010 09:01

Tjonge, wat fijn dat het goed gaat met Matthias joh!

Jurian heeft ook altijd zo'n rond buikje als hij gegeten heeft. Hij moet qua lengte minimaal maat 86 hebben, maar echt alle broeken zijn veel te wijd. Behalve als hij flink gebunkerd heeft, dan past het allemaal redelijk ;) Ik vind dat zo'n heerlijk gezicht, net na het eten als hij in bad zit, dat dikke buikje, heerlijk :D

Hebben jullie trouwens ervaring met scheef lopende kinderen? Jurian loopt ontzettend naar binnen, het wordt steeds erger. Hij struikelt nu zelfs over zijn eigen voeten. Ook zijn zijn voetjes helemaal doorgezakt. Ik heb dat ook altijd extreem gehad, en viel ook continu op mijn snufferd door mijn eigen voeten. Ik heb een tijdje steunzolen gehad, maar dat vond ik ondingen, die droeg ik echt niet toen ik puber werd ;) Nu gaat het best. De dokter zei vroeger dat klompen goed waren, die heeft Jurian ook wel, maar die schopt hij uit, dat loopt blijkbaar niet helemaal lekker voor hem. Iemand nog tips? Of gewoon maar afwachten?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 mei 2010 10:26

MissF schreef:Jurian heeft ook altijd zo'n rond buikje als hij gegeten heeft. Hij moet qua lengte minimaal maat 86 hebben, maar echt alle broeken zijn veel te wijd. Behalve als hij flink gebunkerd heeft, dan past het allemaal redelijk Ik vind dat zo'n heerlijk gezicht, net na het eten als hij in bad zit, dat dikke buikje, heerlijk

Nou, hier is dat buikje wel iets meer dan een peuterbuikje. Maar misschien komt het ook wel omdat hij verder nog niet zoveel spek heeft en dan valt het extreem op. Hij weegt nu 13 kilo en wij vinden al dat hij behoorlijke armen en benen heeft, maar volgens oma is het nog allemaal maar ielig. Volgens het consultatiebureau is hij ook nog niet echt op de juiste maat, maar ja, zij weten ook niet hoe oud hij echt is natuurlijk. Anyway, kindlief hier heeft van broeken ook maat 86 en die blijven dan op zijn luier hangen. Hoe oud is Jurian eigenlijk? Sjonge. Kindlief hier is op papier net 3 8) Aan de bovenkant kan hij van H&M nog 86 aan, maar verder echt alleen nog 92. Anders komt het niet over zijn buik. En hij is weer enorm aan het groeien, dus hopelijk moet hij dalijk weer een maatje groter (maar nu verzuipt hij daar nog in).

Hij is trouwens helemaal zelf bezig met plassen op de wc. Hij zei gewoon een keer 'plassen' en wees naar de deur van de wc. Hij wil er niet op zitten, maar op een krukje staan en dan proberen te plassen, dat vindt hij toch wel prachtig. En soms lukt het gewoon en dan is hij reuze trots. Wie weet, hopelijk is dit het begin van zindelijk worden. Een tijdje terug vond hij de wc-verkleiners wel reuze-interessant, maar op een gegeven moment wilde hij dat echt niet meer. We denken, dat hij het nu wel door gaat zetten, want nu kan hij echt kijken dat hij plast. Wie weet. Zitten op de wc leren we dan daarna wel weer.

Als dit nou een beetje lukt allemaal zonder al te veel aansporing, dan zijn we allang blij. Plassen/poepen is bij hem toch een beetje met een trauma omgeven. In Nigeria was zijn luiergebied er echt vre-se-lijk aan toe en dat is nog een understatement. Allemaal wondjes, zweren, ontstekingen, echt, ik had nog nooit zoiets gezien. Dat hele gebied heeft hij altijd met pijn geassocieerd en het is altijd een beetje een issue. Vandaar dat we dus zo min mogelijk hem op dat gebied willen pushen. Het moet een beetje van twee kanten komen, want anders slaat dat mannetje echt helemaal dicht.

Maar hopelijk gaat hij dit doorzetten. We denken van wel, hij vindt het echt te mooi!

:yahoooo:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 29 mei 2010 11:03

Gerlinde fietst, scheelt me weer een paar blokjes om rennen 8)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 mei 2010 11:26

missf bedoel je met scheeflopen, x benen? dat wordt nl erger tot hun vierde levensjaar en dan gaan de benen recht staan. Onze uk had het best erg, maar ik zie het nu niet meer zoveel. Ze staat wle met de voetjes iets naar binnen, maar ze is erg voorzichtig, dus vallen doet ze gelukkig niet zoveel. Merk wel dat ze graag op blote voeten of sokjes loopt, zonder die schoenen. Wat mij overigens ook is aangeraden door het cb. Zoveel mogelijk blote voeten of sokken.

galateia: wat goed... dat hij al zelf wil plassen!! Aah... zo sta ik daar maar te weinig bij stil hoe verscrhikkelijk het is in de kindertehuizen, hoe goed en liefdevol ze ook wroden verzorgd :oops: idd... 13 kilo is echt niet zwaar voor hem.. hij is toch bijna drie? of al drie? k weet het niet meer. Juul hier is nu 11,2 kg, ook erg licht voor haar doen. Maar ze heeft een gezonde kleur en speelt heerlijk! dus.. zal wel goed zitten.

Hier komt nu maatje 92 in beeld, maar meer voor de lengte dan voor de breedte.. Ik hou me hart nog vast als ze zindelijk is, dan passen de rokjes helemaal niet meer.

Weet iemand waar ik onderbroekjes kan kopen, beetje goedkoop, boxers maatje 92. DIe pijpjes van de zeeman en wibra zijn zooo giga wijd...z iet er echt niet uit. En andere onderbroekjes vind ik niet zo netjes eruit zien als ze nog niet geleerd hebben om netjes op de grond te gaan zitten. Overigens draagt ze wel vaak leggings, maar vind het gewoon niet netjes staan :oops: K zoek niet zo hele dure omdat we over wtee weken de pampers overdat niet meer omdoen... :D EN nu hopen dat het in een keer werkt... en dat het mooi weer is... :lol: k heb er nu nog wel lol in... hooop zo dat ze het oppakt! ze zei n het zwembad.. ooo juja even plassen.. en toen piste ze zo van zich af.. dus ze weet het wel! :oops:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 mei 2010 11:54

Fijn dat het met Matthias goed gaat!

Ik heb voor Ilona onderbroekjes van de Hema. Geen boxers, want Ilona heeft echt hele dunne beentjes.
Al haar kleding is ook te wijd, helemaal zo zonder luier. Dus altijd een riempje om, of innemen.
Ilona is nu 9 maanden zindelijk, heerlijk hoor.. Alleen nog als ze gaat slapen een luier om.
's Middags blijft ze in bed wel droog, maar 's nachts niet.

En nu ligt ze in bed te schreeuwen: Mama, kommmmm!!!
Dat is standaard zo, het eerste half uurtje voordat ze in slaap valt. :/

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 mei 2010 12:11

Goed van Gerlinde hoor, dat fietsen. Een echte Hollander ;)
Fijn dat het zo goed gaat met Matthias, elsb!
Michael is geobsedeerd met geslachtsdelen op het moment en weet precies wie wat heeft ;) Maar hij weigert op de wc te gaan, ookal onderbreekt hij zijn spel om te poepen/plassen in de luier. Heel frustrerend :(
Ik denk dat Michael zo'n kilootje of 13 is en hij is ruim 93 cm lang. Hij zit nu in 98/104, maar heeft hele brede schouders (een rugby spelertje, komt goed uit voor als hij naar een prive-school gaat :mrgreen: ;)). Hij oogt erg groot en mensen denken vaak dat hij bijna of al 3 is...dat is niet altijd even leuk want als ze zien dat hij niet veel praat en nog in een luier zit, zeggen ze dat hij een latertje is...en dan moet je weer gaan uitleggen dat hij 2 is etc etc. Hij praat overigens met Jan en Alleman, eerst zijn naam, dan zeggen dat hij two-twee 8) is en dan een verhaal over een brandweerauto of een glijbaan of een bus :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 mei 2010 13:11

:mrgreen:

Hebben jullie een school gevonden die jullie aanpreekt? En is dat niet schreeuwend duur, een prive-school, of valt dat nog wel mee?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 mei 2010 13:51

Nope, niet op scholenjacht want tegen de tijd dat M naar school gaat, zijn we ws alweer verhuisd...en we weten natuurlijk nog niet waar we dan naartoe gaan :roll: Prive scholen zijn aardig prijzig maar we krijgen subsidie waardoor we 'slechts' 10% hoeven te betalen. Dus dan wordt het ineens een stuk haalbaarder :wink: :mrgreen: Maar de meeste scholen zijn kostscholen en daar beginnen we niet aan. We vinden Michael namelijk toch wel leuk 8)

Terug naar “Archief”