Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

toppie
Sergeant
Sergeant

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor toppie » 10 aug 2010 12:49

Kzal proberen je een foto in een pbtje te sturen.
Ik ben namelijk niet zo handig met dit soort dingen... :-$

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 aug 2010 12:58

als je bedoelt dat je niet zo handig bent met het op een forum zetten daarvan wil ik dat ook wel voor je doen... of hou je die foto's liever prive?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 11 aug 2010 07:26

Marnix en Jo'tje; Leuk die foto! Zo te zien richten jullie je huis echt leuk in! :D

Hier begint het al lekker op te schieten, er moet nog wat geverfd worden en nog een aantal plintjes. Daar hebben we nog 3 dagen de tijd voor, want dan gaan we verhuizen! Zal als het af is ook foto's maken en plaatsen.

Even iets anders, Laatst kwam een vriendin bij mij langs, ik vind haar superaardig en we hebben een goede vriendschapsband! Ze weet dat mijn man en ik al 2 maanden aan het klussen zijn en dat we dolbij zijn met de hulp die we krijgen. Zij heeft niet geholpen met klussen, terwijl ze heel vaak in de buurt was om leuke dingen te doen zoals winkelen etc. Maar nu vertelde ze dat zij en haar vriend waarschijnlijk over niet al te lange tijd een huis kopen en dat ze het zo super handig vindt dat mijn man zoveel kan. Ze rekent er op dat wij komen helpen klussen, dat zei ze. Ik ben daar niet echt op ingegaan, meer gezegd dat ik het leuk voor ze vond. Wat zouden jullie doen met deze situatie? Ik heb zoiets van; ik wil best helpen klussen door een zaterdag te komen. Maar mijn man en ik hebben eigenlijk niet zoveel zin om wekenlang, elk weekend, te helpen klussen als zij niet bij ons zijn geweest.
Dus, dat.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 aug 2010 09:26

Dat zou ik dan ook gewoon niet doen. Gewoon een dagje helpen en dan is het prima toch?
Mensen kunnen ook wel makkelijk denken dat het allemaal wel lukt, juist omdat je een handige man hebt.
Praat niks goed natuurlijk, hulp aanbieden kun je altijd doen!
Maar als je het zelf nog druk hebt in jullie eigen huis is dat natuurlijk een goede reden om niet weekenden achter elkaar bij anderen te helpen :)
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2010 09:30

Leuk! Ik ben benieuwd. In welke buurt staat jullie nieuwe huisje ergens?

Wat dat dilemma betreft, ik zou dan gewoon zeggen dat je wel een keer wil helpen, of een keer wil bijspringen, bijvoorbeeld als ze ergens echt niet uitkomen... maar niet te vaak omdat jullie zelf ook genoeg te doen hebben. Ik zou niet zeggen: Ja maar jullie zijn ook niet langs geweest. Ik denk dat ze dat zelf ook wel bedenken als je bij hun komt helpen... en volgens mij leert de Bijbel ook dat we niet pas dingen moeten doen als we weten dat we er wat voor terugkrijgen. Je kan natuurlijk wel zeggen: Leuk, we willen wel een keer komen helpen, wij kunnen ook wel wat hulp gebruiken, kom je ons ook een keer helpen dan?

En misschien hebben ze wel een klus-minderwaardigheidscomplex of zo en denken ze dat ze daar totaal niet goed in zijn, daar moet je ze dan maar van af praten... iedereen kan schilderen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 aug 2010 09:38

Klopt. Of zoals mijn moeder zei: goed schilderen begint met goed afplakken :lol:
pobody's nerfect

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 11 aug 2010 10:12

Ben het met jullie eens, maar ik zet er ook een maar bij... :wink:

Bij ons was dat ook vaak zo. Manlief is ook reuze handig, heel precies en secuur.
Iedereen verwacht altijd dat hij komt helpen.
Toen wij gingen verhuizen/verbouwen waren velen opeens niet thuis, hadden het te druk, enz.
We hebben toen samen besloten om dat anders aan te pakken.
Je kunt niet goed in klussen zijn, maar wat denk je dan van bijv. een maaltijd bereiden voor de ander?
Als je flink bezig bent in je huis, dan schiet dat er vaak bij in, althans, zo was het bij ons wel.
Kwam er dan iemand met een vers bereide maltijd, dan juichten onze magen!
Ik ben ook geen klusser, maar ik probeer altijd mensen te helpen door op te passen, boodschappen te halen, te koken, een middag in te komen pakken, enz.
Er zijn nog zoveel andere dingen die de ander enorm kunnen helpen verlichten!

Dus Kate, kies desnoods een "klus" die jij zelf makkelijk kan doen en zeg gewoon; Joh, ik kan je wel op deze wijze helpen, maar verwacht even verder niks van ons.
We zijn zelf nog steeds bezig en hebben, als we een rustig momentje hebben, dit echt even nodig om onze accu een beetje op te laden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 aug 2010 10:53

Er is altijd wel wat je kunt doen.

manlief ging bij iedereen helpen en zette z'n eigen zaken/huis aan de kant. Ik heb daar wel wat van gezegd. Nu vraagt hij eerst toestemming :lol: . En opzich heb ik er geen problemen mee dat hij een ander helpt als hij maar wel ook bij in ons eigen huis klust.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 aug 2010 12:40

En wat dacht je van schoonmaken? Juist rondom een verhuizing is het super fijn als mensen daar bij helpen. Dan is alles toch nog/weer leeg!
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 aug 2010 13:44

Persoonlijk help ik liever met schoonmaken of een keer koken dan met klussen. Dat vind ik echt afgrijselijk.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 aug 2010 14:01

Hier hebben we best veel hulp gehad, en ik zou zeker ook helpen als anderen hulp nodig hebben. We gaan vaak sowieso wel een dagje helpen als vrienden of familie gaan verhuizen, maar we hebben nog niet gehad dat mijn man bijvoorbeeld heel vaak moest komen. Dan zou ik toch ook wel onderscheid maken bij wie het is. Iemand die ons ook onwijs veel zou helpen, zouden wij ook zo een hele week helpen, maar mensen die niet aangeboden hebben hier te helpen, daar houden we het mooi op een dagje. Of het moet zo erg nodig zijn, dan doe ik het echt wel.

Ik ben bezig een nieuwe badkamer uit te zoeken :D We zouden eerst de hele zolder gaan verbouwen, maar dat kost zoveel, en het is dan veel goedkoper om dat via de hypotheek te betalen. Dus de hypotheek verhogen. Daardoor komt de nieuwe badkamer nu snel in zicht :D Superleuk! Mijn man vroeg of ik eens op een rijtje wil zetten hoeveel dat gaat kosten als ik alles doe zoals ik het wil. Nou, dat viel me best mee. Ik mis op dit moment zo enorm een bad, die moet er sowieso komen en een inloopdouche. Beetje jammer dat ik moet wachten tot mijn man tijd heeft, want er moet een muur uit. Daar zitten nl inbouwkasten die uitkomen op de studeerkamer en de overloop, dus die muren moeten gestuct gaan worden, en in de badkamer zelf moet dus ook alles gestuct. Dat heb ik nog maar niet berekend, want ik heb geen idee wat dat kost.Maar wat lastig zeg, om goede kleuren enzo uit te zoeken. Zoiets koop je niet zomaar even. Eerst wilde ik witte tegels tot 1.80 hoog en daarboven donkerbruine verf, maar nu vind ik donkergrijze tegels op de vloer, witte tot 1.80 hoog op de muur en zwarte verf erboven ook wel gaaf. Even denken dus :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 aug 2010 14:14

Gaaf MissF! Wij hebben ook donkergrijze grote tegels op de vloer grote witte tegels op de muren in de inloopdouche tot plafond en de rest tot 1.70 denk ik en daarboven speciale verf in donkergrijs. Erg mooi!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 aug 2010 14:15

Persoonlijk zou ik liever alles willen betegelen. Mijn ervaring met verf op de muren in de badkamer is dat de muren snel gaan schimmelen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 aug 2010 14:18

Onze badkamer is nu een jaar oud en hebben geen last van schimmel :wink: Maar we hebben wel erg goede verf gekocht die in natte ruimtes gebruikt kan worden.
En je badkamer altijd goed luchten.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 aug 2010 14:37

Dat kan ik me wel voorstellen ajl, maar ik vind betegelen tot boventoe niet zo mooi. Net als een betegeld bad, ik wil liever een vrijstaand bad zeg maar. Maarja, dan is alles gelijk weer duurder, beetje jammer.
Maargoed, ik heb nu gewoon gezocht, en niet op prijzen gelet, maar ik heb bij Ikea ook prima badkamermeubels gevonden, dus wie weet is het dan allemaal goedkoper
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”