Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Homofilie 4

Berichtdoor Boekenlezer » 13 mar 2009 21:50

Ik post niet zo graag in deze draad over dit niet zo frisse onderwerp, maar ik kwam nu toch iets tegen wat ik wel heel zinnig vond. Dat is dit artikel: Gevangen in een westerse obsessie.

Het verklaart voor mij wel een heel stuk wrevel dat ik voel bij het onderwerp van deze draad.
Die andere aanleg van bepaalde mensen is er altijd in de geschiedenis geweest, dat is wel duidelijk. Maar hoe men ermee omgaat, dat is niet altijd hetzelfde geweest. Zeker niet zoals in onze hedendaagse - en op dit punt uitermate verwerpelijke - cultuur. Want echt, zoals dat in onze cultuur in de schijnwerper wordt gezet, daar kòts ik van! En dat heb ik in het verleden op dit forum ook bepaald wel laten merken! Ik heb er de geuzenaam van homofoob mee verworven. (Ik schaam mij daar beslist niet voor, nee.)

Weet je wat mij meteen ook in gedachten kwam?
Die hele discussie over de strekking van bijbelteksten over homoseksuele gedragingen (zoals Leviticus 18:22; 20:13; Romeinen 1:27; 1 Korinthiërs 6:10; 1 Timotheüs 1:10), en de hedendaagse herinterpretatie daarvan, volgens mij is dat ook teveel belast door onze hedendaagse en hier gebruikelijke cultuur. Te veel bekeken door de bril van onze cultuur, en dat komt de objectiviteit van de conclusies dan niet ten goede. Men gaat dan zeggen: het gaat nergens over gewone homorelaties, maar alleen over expliciete seksuele handelingen, en dat in een context van overspel en seksuele losbandigheid. Hoe zou dat komen denk je? Zoals het RD-artikel al duidelijk maakt: homorelaties als speciaal vakje zoals wij die hebben in onze verrotte cultuur, zijn helemaal niet vanzelfsprekend. (En ik heb van de oude Griekse cultuur wel eens gelezen dat je dat in de oude literatuur ook niet tegenkomt.) Dan is het dus niet zo verwonderlijk als dat in de Bijbel niet zo expliciet genoemd wordt. Ondertussen spreekt de Bijbel zich dus wel degelijk heel expliciet uit tegen zaken die heel duidelijk homoseksueel van aard zijn. Het gaat dan niet aan te beweren: er wordt niet afkeurend gesproken over relaties tussen mannen in liefde en trouw. Nee, als dat in een cultuur niet voorkomt, waarom zou je het er dan over hebben? Als mannen homoseksueel met elkaar omgaan, valt dat gewoon binnen dezelfde zaken als overspel en incest. Dáárom wordt het in een en hetzelfde hoofdstuk met die dingen genoemd.

Nog wat reacties van mij, bij zinnen uit het artikel.

De activiste zei in opdracht van de Nederlandse ambassade te werken om een door Nederland gefinancierde organisatie van homoseksuelen en lesbiennes in Tirana van de grond te krijgen. Woodcock vertelde haar niet het voordeel van zo’n organisatie te zien, en bedankte vriendelijk. „Daarop werd de vrouw bijna hysterisch, en fulmineerde tegen me dat ik kennelijk bereid was mijn leven in schaamte en verborgenheid te slijten, terwijl het juist nu de tijd was voor lesbiennes om moed te vatten en voor vrijheid te kiezen.”

Die activiste is dan ook geschift, bekrompen en volstrekt verwerpelijk! Om te kotsen!

Daar komt bij dat in landen als Roemenië en Albanië de vrouwen- en de mannenwereld tamelijk van elkaar gescheiden zijn.

Dat zou wat mij betreft nou weer niet hoeven. Nee, ik ben vooral voorstander van onbevangen omgang tussen alle mensen, dus ook als mannen en vrouwen met elkaar. Wat dat betreft vind ik het jammer dat je als man met dames niet zo snel een vriendschappelijk contact hebt, gewoon voor de vriendschap. Ik wil natuurlijk best trouwen met een vrouw, maar dat betekent nog niet dat ik mij dan zou moeten afsluiten van de 99% vrouwen die dan nog overblijven in mijn omgeving. Ik heb wel ervaring met vriendschappelijke omgang met dames, zonder dat er meer bij kwam. Ik moet zeggen dat ik daar heel fijne herinneringen aan heb. Dat is sociaal heel vormend. Vele malen gezonder dan de seksualistische inslag die onze cultuur blijkbaar zo graag ziet. Dan komt interesse in een vrouw al snel neer op: verliefdheid, wazig in je hoofd worden door dagdromen over haar, en al dat soort onzin wat sociaal alleen maar belemmerend werkt.
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. Zo zie ik dat ook in deze dingen. Ga eerst als mensen van verschillend geslacht heel onbevangen en gezellig met elkaar om. En de andere aspecten, die komen dan vanzelf wel op hun plek terecht. Maar juist als je dat gewone geen kans geeft - en daar is onze cultuur helaas verdraaid goed in! - dan kom je aan dat bijzondere nooit toe.

De botte definitie van zulke relaties als lesbisch, dus als expliciet en eenzijdig seksueel...

Wat een prachtige en rake verwoording! Het slaat de spijker op zijn kop!
Het verklaart ook die diepe afkeer die ik hier nogal eens geuit heb, die men hier homofobie noemt. Het is het gevolg van een bepaalde gedraging, van een bepaalde cultuur.

Toch is juist dat wat westerse campagnes beogen met hun coming-outboodschap: kom er maar openlijk voor uit dat je lesbisch of homo bent. Ze werken daardoor als de spreekwoordelijke olifant in de porseleinkast.

Juist, heel raak gezegd!
En we weten allemaal dat 'als een olifant door de porceleinkast banjeren' géén typering is van sociaal fijnvoelend gedrag.
Dat valt mij dan ook zo op: die eenzijdigheid. De gevoeligheden van homo's worden verabsoluteerd, terwijl wat het doet met anderen buiten de aandacht blijft.

"Voor 1999 was het in Roemenië relatief gemakkelijk om hand in hand met een vriendin over straat te lopen. Mensen hadden immers nog geen expliciet seksueel getint label dat ze aan dat gedrag konden hangen. ..."

En zo hoort het dus.
Ja, die onbevangenheid, die die eerste zin omschrijft, daar ben ik een groot voorstander van.
Dat denken van "hand in hand als vrienden = homo's", daar ben ik helemaal tegen. Zoals ik eigenlijk ook tegen "jongen + meisje = verkering" ben. Want in beide gevallen is er sprake van een verseksualiseerde blik. Een groot gebrek aan nuchterheid, zo kan ik het ook noemen. Dat is de ziekte van onze cultuur. En ik voel mij ontzettend belemmerd in mijn sociale ontwikkeling door die bekrompenheid.

"...expliciet seksueel getint label... Een label dat symbool stond voor het willens en wetens doorbreken van de normen en waarden van hun land. Door de introductie van westerse termen als ”gay” en ”lesbian” veranderde dat, en al snel werd dat een scheldwoord waarmee ”homo’s” werden gebombardeerd. Ook vrouwen die niet openlijk als lesbisch door het leven wilden gaan, kregen het op straat naar hun hoofd geslingerd. Ik kan niet langer hand in hand met een vriendin door Boekarest lopen, zonder dat ik agressief word aangesproken door passanten.”

En zo is die maatschappij dus ook verziekt met het virus van de verseksualiseerde bekrompenheid, dankzij het 'geavanceerde' westen (kots kots!). Weer iets goeds om zeep geholpen dankzij volstrekt misplaatste culturele arrogantie!
Blijkbaar nog altijd niks geleerd van het koloniale verleden. Toen banjerde men ook zo heerlijk als olifanten door de porceleinkasten. Bijvoorbeeld met die grensverdelingen in Afrika dwars door gebieden van stammen heen, met rampzalige gevolgen. Zoals bijvoorbeeld in Ruanda. Chapeau! uhhh-smile p:)q
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 14 mar 2009 10:20

Boekenlezer schreef:wat ik wel heel zinnig vond. Dat is dit artikel:
Het verklaart voor mij wel een heel stuk wrevel dat ik voel bij het onderwerp van deze draad.

Ik was al bekend met dit onderzoek van Woodcock.
Het RD geeft er een leuke draai aan om homoseksualiteit weer eens negatief in het nieuws te brengen. Maar vergeet niet dat Woodcock in eerste instantie een militante lesbienne is, en een vurig strijdster voor vrouwenemancipatie. Het onderzoek dat zij heeft verricht heeft zich in eerste instantie dan ook alleen op de positie van lesbische vrouwen gericht. En het is nu eenmaal een feit dat de positie van lesbische vrouwen anders is dan die van homoseksuele mannen. Dat geldt in Oost Europa nadrukkelijk omdat daar nog meer scheiding tussen de sexen is, maar geldt evenzeer voor de Westerse landen.

Natuurlijk heeft zij een punt als zij stelt dat de emancipatie in een bepaald land niet opgedrongen moet worden door de geldkraan van Europa. De beste emancipatie komt van binnenuit. Vergelijk het maar het de situatie van christelijke homo's in ons land. Het COC heeft daar totaal geen invloed en de emancipatie komt van binnen uit via de christelijke homo-organisaties en natuurlijk de christelijke homo-fora.

Nog wat reacties van mij, bij zinnen uit het artikel.
Daar komt bij dat in landen als Roemenië en Albanië de vrouwen- en de mannenwereld tamelijk van elkaar gescheiden zijn.

Dat zou wat mij betreft nou weer niet hoeven. Nee, ik ben vooral voorstander van onbevangen omgang tussen alle mensen, dus ook als mannen en vrouwen met elkaar.

Ben ik helemaal met je eens.
Alleen brengt de cultuur van een land dit soort onderscheid nu eenmaal met zich mee. Terwijl natuurlijk ook de religieuze cultuur dit onderscheid heeft bevorderd.
De botte definitie van zulke relaties als lesbisch, dus als expliciet en eenzijdig seksueel...

Wat een prachtige en rake verwoording! Het slaat de spijker op zijn kop!
Het verklaart ook die diepe afkeer die ik hier nogal eens geuit heb, die men hier homofobie noemt. Het is het gevolg van een bepaalde gedraging, van een bepaalde cultuur.

Tja, je kan het natuurlijk ook andersom zien. En dat is de insteek van Woodcock. Zij is negatief over de Westerse invloed, niet omdat zij negatief is over homo-emancipatie, maar omdat die invloed in haar ogen schadelijk is voor de emancipatie zelf.

Want waarom is die “botte definitie” lastig? Een paar regels boven deze uitspraak lees je “Ze hebben zich op veel subtielere wijze verzekerd van een veilige plek in hun overigens homovijandige samenleving.” Tja, die subtielere wijze heeft ook in ons land bestaan, en bestaat in veel situaties nog steeds. En die “veilige”plek is dan ook maar heel relatief.
Dat valt mij dan ook zo op: die eenzijdigheid. De gevoeligheden van homo's worden verabsoluteerd, terwijl wat het doet met anderen buiten de aandacht blijft.

Als je door de schijn en waanzin van het COC kunt heel kijken dan zul je zien dat “wat het doet met anderen” zeker ook aandacht krijgt. Ik denk bv aan de verschillende christelijke oudergroepen, de open dagen van ContrariO etc.
"Voor 1999 was het in Roemenië relatief gemakkelijk om hand in hand met een vriendin over straat te lopen. Mensen hadden immers nog geen expliciet seksueel getint label dat ze aan dat gedrag konden hangen. ..."

En zo hoort het dus.

Zo zou het inderdaad moeten horen, alleen is dit hier in dit artikel een eenzijdig lesbienne gebeuren. Want voor 1999 was het voor homo's (en nu nog steeds) gewoon onmogelijk om hand in hand te lopen. Overigens zie je dat dit in de Westerse landen ook weer steeds moeilijker word als gevolg van de verrechtsing.
En ik voel mij ontzettend belemmerd in mijn sociale ontwikkeling door die bekrompenheid.

Tja, dat is triest, maar heeft niets te maken met het bestaan van homoseksualiteit, maar meer met de bekrompen blik van de hetero-meerderheid.

Overigens:
Ik ben het met de schrijfster van dit artikel eens dat wij voorzichtig moeten zijn om onze hedendaagse Westerse vrijheden, één op één toe te passen op landen die nog in een andere cultuur leven. Onze ontwikkeling is nu eenmaal veel sneller gegaan, terwijl in deze landen de persoonlijke ontwikkeling van mensen jarenlang door de diverse communistische regimes is tegen gehouden en beperkt.

En daarbij, ook Nederland is recent weer door Europa op de vingers getikt, dus enige voorzichtigheid naar andere landen toe zou misschien niet gek zijn.

Artikel: (bron GK)
Europa veroordeelt Nederland om homorechten
De Raad van Europa heeft Nederland op de vingers getikt wegens discriminatie van homo’s, toenemende moslimhaat, het opsluiten van kinderen en de opvang van asielzoekers.
De Commissaris voor mensenrechten, de Zweed Thomas Hammerberg , beoordeelt of Europese landen de mensenrechten naleven. Hij veroordeelt Nederland terwijl ons land juist erg vaak andere landen terechtwijst. Hij laat weten dat in Nederland op diverse terreinen de regels worden geschonden. Europa vindt het ontoelaatbaar dat christelijke en islamitische scholen homoseksuele leerkrachten kunnen weigeren.

Ook het bestaan van het fenomeen weigerambtenaar kan geen genade vinden in de ogen van Hammerberg. Hij roept in navolging van onder meer CGB, Vereniging Nederlandse Gemeenten, COC en Stichting Vrienden van de Gay Krant op hier snel een einde aan te maken.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 mar 2009 11:05

Zareb schreef:Het RD geeft er een leuke draai aan om homoseksualiteit weer eens negatief in het nieuws te brengen.

O? Hoezo dat? Ik heb dat zelf helemaal niet geconstateerd. Ik vond het juist een mooi artikel, die mooi de vinger legt bij die schreeuwerige expliciet-seksualistische inslag van onze cultuur m.b.t. het onderwerp van dit draadje, en die de zaken in een genuanceerder licht zet.

Zareb schreef:Want waarom is die “botte definitie” lastig?

Omdat het weer zo expliciet en seksualistisch is. Ik heb grote moeite met zo'n apart hokje, waar zo'n nare lucht aan hangt, en waarvan men mij door de strot douwt dat ik dat zou moeten accepteren.
Het is het brute einde van de onbevangenheid. Dan moet je gaan uitkijken hoe je met je vrienden omgaat, om mensen niet op verkeerde gedachten te brengen. Zo hoorde ik eens van twee normale jongens, gewone vrienden, die samen een huis zochten, en bij een makelaar zaten. En een van hen zei: "als je daar dan zit als twee mannen, dan kijken ze wel even van 'hm, homo's?'" En dáár ben ik zo falikant op tegen!

Zareb schreef:Want voor 1999 was het voor homo's (en nu nog steeds) gewoon onmogelijk om hand in hand te lopen. Overigens zie je dat dit in de Westerse landen ook weer steeds moeilijker wordt als gevolg van de verrechtsing.

Dat eerste is dan misschien zo in de oost-europese landen, maar ik heb wel eens landen gezien waar dat er anders uitzag. Of dat nou het Midden-Oosten is, of India weet ik niet zo precies meer. Maar die onbevangenheid die ik daar zag tussen bepaalde mannen/jongens sprak mij wel aan. Gewoon elkaar een hand geven, of een arm om de ander heen, zònder dat het ook maar iets te maken zou hebben met homogedoe. Zeg maar, net zoals ik het van vroeger op de basisschool herinner, zoals je als vriendjes wel eens deed. Gewoon lekker onbekommerd vriendschappelijk zonder rare bijbetekenissen/bijbedoelingen.

Zareb schreef:
Boekenlezer schreef:En ik voel mij ontzettend belemmerd in mijn sociale ontwikkeling door die bekrompenheid.

Tja, dat is triest, maar heeft niets te maken met het bestaan van homoseksualiteit, maar meer met de bekrompen blik van de hetero-meerderheid.

Nee, dat klopt inderdaad. Die opmerking van mij kwam dan meer vanuit het gegeven van die geconstateerde onbevangenheid, en het gemis daaraan in onze eigen cultuur.
Al neemt die homo-minderheid dan blijkbaar wel graag die bekrompen blik van de meerderheid over, als je ziet hoe ze in Nederland optreden: helemaal vanuit de expliciete seksualistische invalshoek.

Zareb schreef:En daarbij, ook Nederland is recent weer door Europa op de vingers getikt, dus enige voorzichtigheid naar andere landen toe zou misschien niet gek zijn.

Artikel: (bron GK)
Europa veroordeelt Nederland om homorechten
De Raad van Europa heeft Nederland op de vingers getikt wegens discriminatie van homo’s, toenemende moslimhaat, het opsluiten van kinderen en de opvang van asielzoekers.
De Commissaris voor mensenrechten, de Zweed Thomas Hammerberg, beoordeelt of Europese landen de mensenrechten naleven. Hij veroordeelt Nederland terwijl ons land juist erg vaak andere landen terechtwijst. Hij laat weten dat in Nederland op diverse terreinen de regels worden geschonden. Europa vindt het ontoelaatbaar dat christelijke en islamitische scholen homoseksuele leerkrachten kunnen weigeren.

Ook het bestaan van het fenomeen weigerambtenaar kan geen genade vinden in de ogen van Hammerberg. Hij roept in navolging van onder meer CGB, Vereniging Nederlandse Gemeenten, COC en Stichting Vrienden van de Gay Krant op hier snel een einde aan te maken.

Tja, daar heb je (o.a.) het COC dus weer...
Het is weer die opdringerige, typisch europees-seksualistische benadering die er weer duimendik bovenop ligt. Het is wel weer duidelijk: door Europa wordt het je door de strot gedouwd! En de vrijheid van godsdienst moet er ondertussen maar aan geloven...
De christelijke levensovertuiging wordt hier ondergeschikt geacht aan de humanistische. Zo is het ondertussen wel. Zo zie je ook duidelijk dat een neutrale overheid en een neutraal beleid niet bestaan.
Overigens, bestaat de weigerambtenaar nog? Ik dacht dat die onderhand ook geëlimineerd was.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 mar 2009 12:54

Een ambtenaar hoort gewoon zijn werk te doen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 14 mar 2009 17:19

Boekenlezer schreef:O? Hoezo dat? Ik heb dat zelf helemaal niet geconstateerd. Ik vond het juist een mooi artikel, die mooi de vinger legt bij die schreeuwerige expliciet-seksualistische inslag van onze cultuur m.b.t. het onderwerp van dit draadje, en die de zaken in een genuanceerder licht zet.

Omdat het een onderzoek betreft van ruim 5 jaar geleden. Ik begrijp de actualiteit hiervan niet zo, maar goed. Inderdaad legt dit artikel wat kritische punten neer. Maar, let wel, niet als nadeel van die Westerse cultuur. Waar het sec om draait is dat dat Woodcock de manier waarop nu subsidies worden gegeven niet correct vind.
Zij wil absoluut geen stopzetting van subsidies en staat zelf voorop in de vrouwenemancipatie en homo-emancipatie. Het gaat er bij haar alleen om dat je je hulp moet aanpassen aan de cultuur van het land.
Dit artikel wekt de indruk dat zij tegen Westerse hulp is. Maar dat is absoluut niet zo. Dus dat genuanceerde valt wel tegen eigenlijk.
Boekenlezer schreef:Want waarom is die “botte definitie” lastig?
Dan moet je gaan uitkijken hoe je met je vrienden omgaat, om mensen niet op verkeerde gedachten te brengen. .... En dáár ben ik zo falikant op tegen!

Inderdaad, maar is dat de schuld van de emancipatie van homo's, of is dat gewoon de onzin van de hetero-wereld. Het is onzin om te zeggen dat omdat homo's uit de kast komen weten hetero's niet meer hoe ze tegen vriendschap moeten aankijken.
Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat de weerzin tegen die “botte”definitie tegelijkertijd ook het onvermogen blootlegt van deze cultuur om met anders geaarden om te gaan.
Boekenlezer schreef: Maar die onbevangenheid die ik daar zag tussen bepaalde mannen/jongens sprak mij wel aan. Gewoon elkaar een hand geven, of een arm om de ander heen, zònder dat het ook maar iets te maken zou hebben met homogedoe.

Daar hoef je niet voor naar India hoor. Hetzelfde zie je in Antwerpen, in Frankrijk, in Spanje en ook in Nederland.
Die onbevangenheid is inderdaad iets moois. Maar misschien zit de beleving van die onbevangenheid ook wel tussen je eigen oren.
Je voorbeeldje van die jongens bij de makelaar is meer een voorbeeld van de bekrompen blik, dan dat het iets zegt over onbevangenheid. Onbevangenheid zit in jezelf en niet in de mensen om je heen.
Boekenlezer schreef:Al neemt die homo-minderheid dan blijkbaar wel graag die bekrompen blik van de meerderheid over, als je ziet hoe ze in Nederland optreden: helemaal vanuit de expliciete seksualistische invalshoek.

Tja, misschien een aantal, maar dat is zeker de meerderheid niet.
Tja, daar heb je (o.a.) het COC dus weer...

Nee, daar heb je Commissaris van de mensenrechten in Europa.

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 14 mar 2009 18:27

Het is heel verleidelijk inhoudelijk te reageren, maar ik doe het maar niet. Iemand die trots is om homofoob te zijn tja... ik vind het prima, maar ik ga ook niet inhoudelijk discussieren met iemand die er trots op is anti-semiet te worden genoemd. Dus fijn weekend nog allemaal! Ik nu lekker een biertje drinken met mijn hetero maten en sla gewoon een arm om hun heen. Vinden ze echt niet erg. Een maat van mij wilde zelfs met mij op kamers gaan wonen. Dus ik zeg tegen hem:" voel je je dan niet ontzettend belemmerd in je sociale ontwikkeling door de bekrompenheid? Keek die mij heel raar aan :wink:

Nogmaals: prettig weekend!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 mar 2009 18:37

Optimatus schreef:Een ambtenaar hoort gewoon zijn werk te doen.

Hm, dan zul jij je wel heel goed thuis hebben gevoeld in het Duitse leger, zo'n 65 jaar geleden. Daar zeiden ze: "Befehl ist Befehl!" Het was dus niet de bedoeling dat te verpesten met gewetensbezwaren of zo. Gewoon je werk doen, wat je van hogerhand werd bevolen!

studentjehhs schreef:Het is heel verleidelijk inhoudelijk te reageren, maar ik doe het maar niet. Iemand die trots is om homofoob te zijn tja... ik vind het prima, maar ik ga ook niet inhoudelijk discussieren met iemand die er trots op is anti-semiet te worden genoemd. Dus fijn weekend nog allemaal! Ik nu lekker een biertje drinken met mijn hetero maten en sla gewoon een arm om hun heen. Vinden ze echt niet erg. Een maat van mij wilde zelfs met mij op kamers gaan wonen. Dus ik zeg tegen hem:" voel je je dan niet ontzettend belemmerd in je sociale ontwikkeling door de bekrompenheid? Keek die mij heel raar aan :wink:

Ach, in ben in zoverre homofoob, dat ik het er niet op heb als men het zo nadrukkelijk loopt te etaleren.
Een man die de geaardheid heeft, maar dat netjes voor zichzelf houdt, daar heb ik niet zo'n moeite mee. Dan ga ik het er ook niet over hebben.
"Don't ask, don't tell" noemen ze dat in de VS van Amerika ook wel, dacht ik. Een mooie code om beschaafd met elkaar om te gaan. Moet kunnen toch?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 14 mar 2009 18:48

Ik ben het met Optimatus eens. Als een atheïstische ambtenaar op basis van zijn overtuiging een vergunning voor de bouw van een kerk die aan alle wettelijke vereisten voldoet weigert, zou ik Boekenlezer nog wel eens willen horen. Bovendien is het hek van de dam, als je de functie niet met je geweten kunt verenigen dan moet je er niet voor solliciteren. Iemand die tegen zondagssport is probeert toch ook niet een contract bij Ajax te krijgen?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 14 mar 2009 18:49

Boekenlezer schreef:"Don't ask, don't tell" noemen ze dat in de VS van Amerika ook wel, dacht ik.

Ja enorm beschaafd als dat alleen voor de homominderheid en niet voor de heteromeerderheid geldt ](*,) Alleen omdat jij homofoob bent, mag de homo dus niet eerlijk en open zijn over zijn geaardheid?

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 14 mar 2009 19:09

Boekenlezer schreef:"Don't ask, don't tell" noemen ze dat in de VS van Amerika ook wel, dacht ik. Een mooie code om beschaafd met elkaar om te gaan. Moet kunnen toch?

Als Obama zijn beloften waarmaakt zal dit hypocriete beleid nog dit jaar afgeschaft worden.

(Doet ie ook nog iets goeds)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 mar 2009 22:44

Boekenlezer schreef:
Optimatus schreef:Een ambtenaar hoort gewoon zijn werk te doen.

Hm, dan zul jij je wel heel goed thuis hebben gevoeld in het Duitse leger, zo'n 65 jaar geleden. Daar zeiden ze: "Befehl ist Befehl!" Het was dus niet de bedoeling dat te verpesten met gewetensbezwaren of zo. Gewoon je werk doen, wat je van hogerhand werd bevolen!

Dit is natuurlijk kolder, dat weet je zelf ook. Ten eerste was het Duitse leger inderdaad gewoon een regulier leger en was het vooral de SS die de daadwerkelijke misdrijven tegen de menselijkheid gepleegd hebben - overigens werden homoseksuelen, net als joden en Roma, vergast en anderszins vernietigd. Homofobie komt dus niet alleen bij Boekies voor, maar ook bij Nazi's.

Ten tweede is het doodschieten van mensen in geen enkel opzicht te vergelijken met het in de echt verbinden van twee mensen. Als jij niet bereid bent, twee mensen in de echt te verbinden, dan moet je geen trouwambtenaar worden. De overheid is neutraal en dient elke burger te bedienen.

Ten derde zijn gewetensbezwaren een rekkelijk begrip. Stel nou dat ik geen twee motorrijdende Refowebbers om principiële redenen niet in de echt zou willen verbinden, dan word ik daar gewoon toe gedwongen.

studentjehhs schreef:Het is heel verleidelijk inhoudelijk te reageren, maar ik doe het maar niet. Iemand die trots is om homofoob te zijn tja... ik vind het prima, maar ik ga ook niet inhoudelijk discussieren met iemand die er trots op is anti-semiet te worden genoemd. Dus fijn weekend nog allemaal! Ik nu lekker een biertje drinken met mijn hetero maten en sla gewoon een arm om hun heen. Vinden ze echt niet erg. Een maat van mij wilde zelfs met mij op kamers gaan wonen. Dus ik zeg tegen hem:" voel je je dan niet ontzettend belemmerd in je sociale ontwikkeling door de bekrompenheid? Keek die mij heel raar aan :wink:

Ach... ik hoop ooit nog eens een huwelijk van twee mannen in de kerk te mogen begeleiden op het orgel. Als ze binnen komen, speel ik "No woman, no cry".

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 15 mar 2009 13:43

Ik post niet zo graag in deze draad over dit niet zo frisse onderwerp,

Jammer dat je dan toch de verleiding niet kon weerstaan, Boekenlezer. Ik zou zeggen: ga fijn lezen in plaats van hier posten.
Helemaal niet erg dat mensen die tegen homorelaties zijn hier posten, maar om met een dergelijke zin te beginnen plaats je je wel heel erg als übermensch boven stervelingen.

Tamerlan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tamerlan » 15 mar 2009 13:55

Optimatus schreef:Ach... ik hoop ooit nog eens een huwelijk van twee mannen in de kerk te mogen begeleiden op het orgel. Als ze binnen komen, speel ik "No woman, no cry".

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Als t ooit zo ver komt, vraag ik je ;-).
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 mar 2009 15:51

Daar houd ik je aan! :mrgreen:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 16 mar 2009 23:41

Boekenlezer, het gekke is dat ik je homofobie wel een beetje begrijpt. Ik mkan me zo voorstelleh dat een echte hetero zegt: ik moet er niet aan dénken... Een even heel eerlijk: ik moet mke ook maar geen voorstellingen maken bij twee vrouwen.

Als ik slakken op mijn bord krijg, dan walg ik. Anderen vinden het lekker...

Probeer nou eens voor jezelf er achter te komen wat God met homo's wil. Moeten ze (tegennatuurljk) met een vrouw trouwen?
Mogen ze een een geheiligd leven leiden met een andere mn? Echt, het draait niet allemaal om seks. Sterker: ik zou soms liever de seks er uit laten omdat zo veel verpest.

Terug naar “Archief”