De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 aug 2008 19:00

Dat was het handige aan de pil idd: er staan netjes dagen op. Ik vergat hem in het begin ook wel eens (maar dat was voor we trouwden, dus kon het helemaal geen kwaad ;) ) maar doordat ik dan in de avond zag dat ik hem vergeten was, nam ik hem snel nog in, en was het nog best.
Tijdens ons trouwen ben ik er wel trouw in geweest, gewoon omdat we toen nog geen kindje wilden, als we zelf mochten kiezen. Dat was vaak een bepaalde drive ofzo, om het niet te vergeten. En idd altijd op hetzelfde moment, elke ochtend met het tandenpoetsen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 19 aug 2008 20:56

Of toch nog overstappen op nuva-ring, dan hoef je er maar 2x per maand aan te denken en dan kan je geholpen worden met stickertjes in je agenda, sms-servise, klokje. VOlgens mij zou ik de pil ook constant vergeten...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 aug 2008 09:28

Dat denk je vast omdat je er nu niet aan hoeft te denken. Als je dat wel moet vind je daar wel een manier voor. Leg hem standaard naast je tandenborstel ofzo, dan zie je hem wel liggen. Ik moet er 's avonds ook aan denken om mijn lenzen uit te doen en dat vergeet ik ook niet. Wordt vanzelf routine :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 aug 2008 10:53

Dat werkt dus niet voor iedereen zo Marnix, zie pagina eerder. :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 aug 2008 11:00

Hm dan denk ik dat een iets breder probleem is. Blijkbaar denk je gewoon niet na voor het slapengaan? Als dat ding naar je tandenborstel ligt zie je hem toch liggen? Doe hem dan standaard je tandenborstel in een bakje en leg je pilstrip er boven op. Dan moet je hem wel eerst pakken voor je je tandenborstel pakt. Of vergeet je dat 's avonds ook? :) Of plak post-its op je spiegel. Daar kan je toch niet omheen kijken dan?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 21 aug 2008 12:10

Dat is dus precies de reden waarom ik de prikpil gebruik. 1 keer in de drie maanden een spuit halen en verder nergens aan hoeven denken. Ideaal.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 aug 2008 13:45

Zit wat in. Moet je wel 4x per jaar zo'n ding halen. Handig als je full-time werkt bijvoorbeeld.... Maar als Acire een keer een ziekte krijgt en aan de medicijnen moet wordt het vervelender als je niet aan je pillen denkt....

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 aug 2008 13:51

Een vroegere buurvrouw van me moest voordat ze de prikpil kon halen een maand met de pil stoppen...weet niet of dat altijd zo is. Maar goed, in die ene maand werd ze dus zwanger :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 aug 2008 14:11

Marnix schreef:Zit wat in. Moet je wel 4x per jaar zo'n ding halen. Handig als je full-time werkt bijvoorbeeld....

Voor de pil moet je toch meestal ook naar de apotheek. Al heb ik hem de laatste keer via internet besteld en per post laten opsturen, ideaal ;)

(btw: Er zijn zoveel dingen die alleen onder kantoortijd kunnen, dus het lijkt me sowieso niet fijn om full-time te werken!)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 21 aug 2008 15:21

Ik ben weer veranderd van pil. Op vakantie kwam ineens binnen twee weken m'n acné weer terug :( Gelukkig maakte de huisarts er verder geen probleem van en ben ik meteen weer gestart :)
Wel weer wat meer hormonen dus, maar heel wat bultjes minder over een paar weken!
Jakkes, ik wist meteen weer waarom ik daar zo onzeker van kon worden...
pobody's nerfect

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 21 aug 2008 17:31

Prikpil kan ook invloed hebben op je vruchtbaarheid. Niet erg handig als je nog een kinderwens hebt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 aug 2008 09:52

LauraC schreef:Een vroegere buurvrouw van me moest voordat ze de prikpil kon halen een maand met de pil stoppen...weet niet of dat altijd zo is. Maar goed, in die ene maand werd ze dus zwanger :mrgreen:

Tja, zo onlogisch is dat niet. Had ze natuurlijk ook gewoon kunnen bedenken :)

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 29 aug 2008 09:19

Stel dat je wilt beginnen op de eerste dag van je menstruatie. Je zit op school of op je werk en je wordt ongesteld. Als je thuiskomt neem je je eerste pil. (dus dat is 's middags of 's avonds) Moet je dan elke dag rond dat tijdstip de pil nemen of kan je de volgende dag de pil gewoon innemen op het tijdstip dat jezelf wilt?

Als de laatste strip bijna klaar is moet je nieuwe strips halen. Ga je dan gewoon naar de apotheek met een doosje ofzo, en krijg je dan zo nieuwe mee? Hoe werkt dat?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 29 aug 2008 09:22

Mijn zusje krijgt de pil altijd voor 3 cyclussen tegelijk. Zij bestelt dan via de telefoon weer nieuwe.
Afbeelding

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 29 aug 2008 10:00

ik heb voor de nuvaring gewoon herhaalreceptjes. (vervolgens vergeet ik nieuwe ringen te halen en dan bedenk: whaa help over een kwartier moet er een nieuwe ring in en ze zijn op, dan moet ik na de apotheek sjesen en dan redt je het vervolgens net niet enzo... :oops: )

Terug naar “Archief”