Automutilatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 02 feb 2005 12:55

Everywhere darkness schreef:Even een vraagje, hoe kan je als buitenstaander zulke mensen helpen?

Respecteer de ander, luister naar hun verhaal en veroordeel ze niet voordat je alle informatie hebt. :)
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

Collateral

Berichtdoor Collateral » 02 feb 2005 13:04

Leilah schreef:... en veroordeel ze niet voordat je alle informatie hebt. :)

Of gewoon helemaal niet... :)

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 02 feb 2005 14:45

Zie dit topic nu voor het eerst.

Wow, ik vind het echt hartstikke goed van jullie, dat jullie dit zo verteld hebben!! :!:
En ik vind het onwijs knap dat jullie de moed hebben gehad om er mee te stoppen!
Inderdaad, probeer maar schijt te hebben aan andere mensen. Als ze jullie veroordelen zijn zij niet wijzer, moet je maar denken. Er zijn gewoon mensen die echt 0,0% inlevingsvermogen (proberen te) hebben.

Ik zit zelf psychisch redelijk in de shit. slik ook pillen (sorry voor de pillentegenstanders :wink: ) en loop bij psycholoog. Heb er ook wel eens aan gedacht mezelf te verwonden, maar ik durf dat niet. Ik vroeg me af, als je dat voor de 1e keer doet, hoe kom je daar dan toe? (dan bedoel ik niet dat het psychisch niet lekker gaat, maar hoe/wanneer gaat 'de knop' om, dat je je voor het eerst verwond?)
Beetje vaag, maar kan t niet zo goed neer zetten zoals ik het bedoel :x Hopelijk snappen jullie het. En als je niet wilt beantwoorden, snap ik dat tuurlijk! :)

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 02 feb 2005 14:46

Collateral schreef:

Inderdaad ja!

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 02 feb 2005 15:00

sweap schreef:Zie dit topic nu voor het eerst.

Wow, ik vind het echt hartstikke goed van jullie, dat jullie dit zo verteld hebben!! :!:
En ik vind het onwijs knap dat jullie de moed hebben gehad om er mee te stoppen!
Inderdaad, probeer maar schijt te hebben aan andere mensen. Als ze jullie veroordelen zijn zij niet wijzer, moet je maar denken. Er zijn gewoon mensen die echt 0,0% inlevingsvermogen (proberen te) hebben.

Ik zit zelf psychisch redelijk in de shit. slik ook pillen (sorry voor de pillentegenstanders :wink: ) en loop bij psycholoog. Heb er ook wel eens aan gedacht mezelf te verwonden, maar ik durf dat niet. Ik vroeg me af, als je dat voor de 1e keer doet, hoe kom je daar dan toe? (dan bedoel ik niet dat het psychisch niet lekker gaat, maar hoe/wanneer gaat 'de knop' om, dat je je voor het eerst verwond?)
Beetje vaag, maar kan t niet zo goed neer zetten zoals ik het bedoel :x Hopelijk snappen jullie het. En als je niet wilt beantwoorden, snap ik dat tuurlijk! :)

Ik zou niet meer weten wanneer ik er mee begon, ergers rond mn 14e ofzo maar hoe precies enzo weet ik niet meer. Ik zag de eerste psycholoog toen ik een jaar of 10 was en sinds mn 12e ben ik ziek (M.E.) daardoor raakte ik in een sociaal isolement want normaal naar school gaan kon niet, vrienden en vriendinnen geloofden niet dat ik echt ziek was, wilden niet meer met me omgaan en ik werd erg gepest op school. De thuissituatie bracht ook de nodige ellende met zich mee. Ik ging mezelf meer en meer haten want alles wat ik wilde mislukte en daardoor ben ik gaan automutileren, mijn lijf was aan de binnenkant al verrot, waarom dan ook aan de buitenkant niet?

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 02 feb 2005 15:03

sweap schreef:
Collateral schreef:

Inderdaad ja!

Afbeelding

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 02 feb 2005 17:55

Leilah schreef:Ik zou niet meer weten wanneer ik er mee begon, ergers rond mn 14e ofzo maar hoe precies enzo weet ik niet meer. Ik zag de eerste psycholoog toen ik een jaar of 10 was en sinds mn 12e ben ik ziek (M.E.) daardoor raakte ik in een sociaal isolement want normaal naar school gaan kon niet, vrienden en vriendinnen geloofden niet dat ik echt ziek was, wilden niet meer met me omgaan en ik werd erg gepest op school. De thuissituatie bracht ook de nodige ellende met zich mee. Ik ging mezelf meer en meer haten want alles wat ik wilde mislukte en daardoor ben ik gaan automutileren, mijn lijf was aan de binnenkant al verrot, waarom dan ook aan de buitenkant niet?

Zo, jij hebt echt een hoop meegemaakt zeg! Heb echt respect voor je, voor dat je door bent gegaan, én dat je het hier post! *hug*
Je laatste zin is echt pijnlijk... begrijp het wel wat.
Bedankt voor het posten!

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 02 feb 2005 19:56

sweap schreef:
Leilah schreef:Ik zou niet meer weten wanneer ik er mee begon, ergers rond mn 14e ofzo maar hoe precies enzo weet ik niet meer. Ik zag de eerste psycholoog toen ik een jaar of 10 was en sinds mn 12e ben ik ziek (M.E.) daardoor raakte ik in een sociaal isolement want normaal naar school gaan kon niet, vrienden en vriendinnen geloofden niet dat ik echt ziek was, wilden niet meer met me omgaan en ik werd erg gepest op school. De thuissituatie bracht ook de nodige ellende met zich mee. Ik ging mezelf meer en meer haten want alles wat ik wilde mislukte en daardoor ben ik gaan automutileren, mijn lijf was aan de binnenkant al verrot, waarom dan ook aan de buitenkant niet?

Zo, jij hebt echt een hoop meegemaakt zeg! Heb echt respect voor je, voor dat je door bent gegaan, én dat je het hier post! *hug*
Je laatste zin is echt pijnlijk... begrijp het wel wat.
Bedankt voor het posten!

Dankjewel, zo'n reactie doet me goed :8>

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 02 feb 2005 22:15

Hmz, te herkenbaar echt.
Ook wat betreft ziekte, vermoeidheid, vrienden die je in de steek laten daarom, etc.
Bij mij begon dat alleen allemaal op m'n 15/16e.
Je laatste zin begrijp ik helaas ook maar al te goed.

daatje
Mineur
Mineur

Berichtdoor daatje » 06 feb 2005 23:35

Heey allemaal :)

Ik lees dit topic nu ook voor het eerst.

Echt onwijs respect voor de mensen die dit hier zo neerzetten!!

Ik hoop ook dat jullie daarmee andere mede chatters/forummers wakker schud, en zo, met mensen die je begrijpen, in contact komt :!:

Ik zelf spreek op een chat wel mensen die zich zelf snijden.
waar ik dan altijd bang voor ben is dat ze dan zelfmoord willen plegen..
maar uit dit topic haal ik dat niet echt.

is mijn bangheid terecht of juist niet?

ben eigenlijk door dit topic meer te weten gekomen over dit onderwerp, begrijp het nu meer :wink:

thanx all!! en veel succes!!

en idd heb dr maar schijt aan aik :wink: (geld natuurlijk voor iedreen eik)
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 feb 2005 08:59

*heeft ook gelezen, ik wordt hier stil van hoe jullie het hier neer kunnen zetten* (weet even niets op te zeggen).

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

...

Berichtdoor essieee » 18 feb 2005 14:36

Okay dan, hier nog een ervaringsdeskundige....

Ik ben er gelukkig een klein jaar vanaf. Godzijdank!!!!!!
Als ik andere hiermee kan helpen.......pb of bel me,of sms!!!!!!Ik weet nl als geen ander hoe zwaar dit is, ik ga er verder niet concreet op in omdat ik iemand hier heb rond lopen die me stalkt, hoe minder info hij/zij heeft......

Weet ook dat je dit ook met God mag delen!!!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 feb 2005 14:54

Wat erg...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Perpetua
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Perpetua » 18 feb 2005 15:01

Hallo,

Ook ik lees dit onderwerp voor het eerst. Heb bewondering voor de manier waarop er hier over ge'praat' wordt!!!

Zelf vraag ik me af hoe ik als verpleegkundige om moet gaan als mensen in mijn nabijheid zichzelf gaan verwonden. Hebben jullie tips?

Waar hadden jullie 'behoefte' aan toen jullie jezelf gingen verwonden? Of wat konden anderen doen om jullie te stoppen???

B.V.D!

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 18 feb 2005 15:40

daatje schreef:Heey allemaal :)

Ik lees dit topic nu ook voor het eerst.

Echt onwijs respect voor de mensen die dit hier zo neerzetten!!

Ik hoop ook dat jullie daarmee andere mede chatters/forummers wakker schud, en zo, met mensen die je begrijpen, in contact komt :!:

Ik zelf spreek op een chat wel mensen die zich zelf snijden.
waar ik dan altijd bang voor ben is dat ze dan zelfmoord willen plegen..
maar uit dit topic haal ik dat niet echt.

is mijn bangheid terecht of juist niet?

ben eigenlijk door dit topic meer te weten gekomen over dit onderwerp, begrijp het nu meer :wink:

thanx all!! en veel succes!!

en idd heb dr maar schijt aan aik :wink: (geld natuurlijk voor iedreen eik)

Voor degenen die aan automutilatie doen:
http://www.eo.nl/portals/streams.jsp?number=5680657 --> het is een hele mooie (nou, ja, interessante) aflevering van de E.O. (het elfde uur), over 3 mensen die dit hebben gedaan.

Het is idd wel heel goed mogelijk dat mensen die automutilatie doen, ook zelfmoord willen plegen. Het hoeft echter niet altijd zo te zijn. Als het wel het geval is, spreek je vaak van de psychische term 'borderline' (persoonlijkheidsstoornis).

Echter, alle mensen die hier zo openlijk posten... Zoiets zou ik nooit durven te posten als ik het zou doen. Ook wil ik jullie sterkte toewensen omdat jullie het waarschijnlijk heeeeeeeeel moeilijk hebben.
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Terug naar “Archief”