Everywhere darkness schreef:Even een vraagje, hoe kan je als buitenstaander zulke mensen helpen?
Respecteer de ander, luister naar hun verhaal en veroordeel ze niet voordat je alle informatie hebt.

Moderator: Moderafo's
Everywhere darkness schreef:Even een vraagje, hoe kan je als buitenstaander zulke mensen helpen?
sweap schreef:Zie dit topic nu voor het eerst.
Wow, ik vind het echt hartstikke goed van jullie, dat jullie dit zo verteld hebben!!![]()
En ik vind het onwijs knap dat jullie de moed hebben gehad om er mee te stoppen!
Inderdaad, probeer maar schijt te hebben aan andere mensen. Als ze jullie veroordelen zijn zij niet wijzer, moet je maar denken. Er zijn gewoon mensen die echt 0,0% inlevingsvermogen (proberen te) hebben.
Ik zit zelf psychisch redelijk in de shit. slik ook pillen (sorry voor de pillentegenstanders) en loop bij psycholoog. Heb er ook wel eens aan gedacht mezelf te verwonden, maar ik durf dat niet. Ik vroeg me af, als je dat voor de 1e keer doet, hoe kom je daar dan toe? (dan bedoel ik niet dat het psychisch niet lekker gaat, maar hoe/wanneer gaat 'de knop' om, dat je je voor het eerst verwond?)
Beetje vaag, maar kan t niet zo goed neer zetten zoals ik het bedoelHopelijk snappen jullie het. En als je niet wilt beantwoorden, snap ik dat tuurlijk!
sweap schreef:Collateral schreef:Leilah schreef:... en veroordeel ze niet voordat je alle informatie hebt.
Of gewoon helemaal niet...
Inderdaad ja!
Leilah schreef:Ik zou niet meer weten wanneer ik er mee begon, ergers rond mn 14e ofzo maar hoe precies enzo weet ik niet meer. Ik zag de eerste psycholoog toen ik een jaar of 10 was en sinds mn 12e ben ik ziek (M.E.) daardoor raakte ik in een sociaal isolement want normaal naar school gaan kon niet, vrienden en vriendinnen geloofden niet dat ik echt ziek was, wilden niet meer met me omgaan en ik werd erg gepest op school. De thuissituatie bracht ook de nodige ellende met zich mee. Ik ging mezelf meer en meer haten want alles wat ik wilde mislukte en daardoor ben ik gaan automutileren, mijn lijf was aan de binnenkant al verrot, waarom dan ook aan de buitenkant niet?
sweap schreef:Leilah schreef:Ik zou niet meer weten wanneer ik er mee begon, ergers rond mn 14e ofzo maar hoe precies enzo weet ik niet meer. Ik zag de eerste psycholoog toen ik een jaar of 10 was en sinds mn 12e ben ik ziek (M.E.) daardoor raakte ik in een sociaal isolement want normaal naar school gaan kon niet, vrienden en vriendinnen geloofden niet dat ik echt ziek was, wilden niet meer met me omgaan en ik werd erg gepest op school. De thuissituatie bracht ook de nodige ellende met zich mee. Ik ging mezelf meer en meer haten want alles wat ik wilde mislukte en daardoor ben ik gaan automutileren, mijn lijf was aan de binnenkant al verrot, waarom dan ook aan de buitenkant niet?
Zo, jij hebt echt een hoop meegemaakt zeg! Heb echt respect voor je, voor dat je door bent gegaan, én dat je het hier post! *hug*
Je laatste zin is echt pijnlijk... begrijp het wel wat.
Bedankt voor het posten!
Leilah schreef:Ik zou niet meer weten wanneer ik er mee begon, ergers rond mn 14e ofzo maar hoe precies enzo weet ik niet meer. Ik zag de eerste psycholoog toen ik een jaar of 10 was en sinds mn 12e ben ik ziek (M.E.) daardoor raakte ik in een sociaal isolement want normaal naar school gaan kon niet, vrienden en vriendinnen geloofden niet dat ik echt ziek was, wilden niet meer met me omgaan en ik werd erg gepest op school. De thuissituatie bracht ook de nodige ellende met zich mee. Ik ging mezelf meer en meer haten want alles wat ik wilde mislukte en daardoor ben ik gaan automutileren, mijn lijf was aan de binnenkant al verrot, waarom dan ook aan de buitenkant niet?
daatje schreef:Heey allemaal![]()
Ik lees dit topic nu ook voor het eerst.
Echt onwijs respect voor de mensen die dit hier zo neerzetten!!
Ik hoop ook dat jullie daarmee andere mede chatters/forummers wakker schud, en zo, met mensen die je begrijpen, in contact komt![]()
Ik zelf spreek op een chat wel mensen die zich zelf snijden.
waar ik dan altijd bang voor ben is dat ze dan zelfmoord willen plegen..
maar uit dit topic haal ik dat niet echt.
is mijn bangheid terecht of juist niet?
ben eigenlijk door dit topic meer te weten gekomen over dit onderwerp, begrijp het nu meer![]()
thanx all!! en veel succes!!
en idd heb dr maar schijt aan aik(geld natuurlijk voor iedreen eik)
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten