Uitgaan

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 10 jan 2005 19:48

kurtyo schreef:Ik vind deze tekst nogal uit het verband gerukt. Maar ik zal het volgens jas wel bij het verkeerde eind hebben?

Je zult toch niet kunnen ontkennen dat Jezus hier erg duidelijk is in Zijn oproep. Ongeacht in welke situatie we ons bevinden trouwens. Of we nou in de kerk zitten of in de kroeg, Waakt!
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 10 jan 2005 20:01

Sorry, val 'n beetje er middenin, maar lees dit topic nu pas voor het eerst, maar zou toch graag iets kwijt willen.

Een paar bladzijdjes terug ging het over het al dan niet om 12 uur thuis zijn etc. Nu komt bij mij de vraag boven: hoe kun je in vredesnaam op zondagochtend in de kerk fit zijn als je op zaterdagnacht pas diep in de nacht thuiskomt? Sorry hoor, maar dat lukt mij echt niet!
En als het je werkelijk om Christus te doen is, dan heb je er toch alles voor over om Zijn Woord te horen, en dat zonder alle moeite te moeten doen om wakker te blijven?

Is mijn idee hoor...misschien denken anderen er anders over??
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 10 jan 2005 20:05

ik wil heel graag zijn woord horen maar ik kan met gemak zondagochtend thuis komen en dan naar de kerk gaan hoor
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

caprice

Berichtdoor caprice » 10 jan 2005 20:06

Spyg schreef:ik wil heel graag zijn woord horen maar ik kan met gemak zondagochtend thuis komen en dan naar de kerk gaan hoor

... om daar met je zatte kop verder te slapen. :?

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 10 jan 2005 20:07

als ik naar de kerk ga ben ik niet zat want dat is tegen mij principes sorry
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

caprice

Berichtdoor caprice » 10 jan 2005 20:13

Spyg schreef:als ik naar de kerk ga ben ik niet zat want dat is tegen mij principes sorry

Dat klinkt wel erg hypocriet, eerst feesten in het rijk van satan, en de volgende dag weer in de gemeente van Christus. 'Nee, niet met een zatte kop want dat is tegen mijn principes.'

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 10 jan 2005 20:15

jij gaat er van uit dat ik met mijn zatte kop thuis kom als ik ga stapen(want niet waar is), maar volgens jou mag je dus niet in de wereld komen wat volgens mij dus echt fout is, want jezus zegt zelf "kom in deze wereld maar wees niet van deze wereld"

caprice

Berichtdoor caprice » 10 jan 2005 20:16

Ben je niet van de wereld dan, als je wereldse gelegenheden zoekt, zoals kroegen e.d.?

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 10 jan 2005 20:19

nee zeker niet want je kan als GOD het wil daar zelfs mensen bereiken. En ik zal ook in de kroeg over GOD praten want HIJ is mijn lust en mijn leven

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 10 jan 2005 20:23

Spyg schreef:nee zeker niet want je kan als GOD het wil daar zelfs mensen bereiken. En ik zal ook in de kroeg over GOD praten want HIJ is mijn lust en mijn leven

De hypocrisie ten top! Sorry, maar ik vind dat echt niet kunnen!!! Zelf maar doen waar je zin in hebt, want "God kan me toch overal bereiken!" En als Hij dat niet doet? Dan is het zeker ook nog Zijn schuld, want Hij heeft me niet uit de kroeg gehaald? Vreselijk!!!!
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 10 jan 2005 20:30

helemaal niet hypociet want mij heeft GOD al bereikt maar ik kan daar in de kroeg ook mensen bereiken want GOD kent geen plaats om Hem alleen daar te bereiken want dat kan overal. En ik ben er zeker van dat GOD het zou graag zou willen dat iedereen eens in de kroeg over jezus ging praten zodat het de mensen zou veranderen die daar komen

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 10 jan 2005 20:52

Waarom sluit je je dan niet aan bij een evangelisatiegroep in plaats van mee te feesten en zo af en toe eens een woordje over Jezus te spreken als je dat zo uitkomt.

Ik weet niet, ik kan uitgaan en Jezus volgen niet met elkaar rijmen.

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 10 jan 2005 20:55

waarom kan je dat dan niet rijmen omdat niet in jou beeld van GOD volgen past of omdat je misschien als je in de kroeg ben niet over GOD durf te praten.

En waarom ik niet in een evangelisatiegroep ga ziten omdat je dan veel minder jongeren kan bereiken dan als je alleen ben(in mijn ogen dan)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 10 jan 2005 21:33

Afat82 schreef:
Spyg schreef:nee zeker niet want je kan als GOD het wil daar zelfs mensen bereiken. En ik zal ook in de kroeg over GOD praten want HIJ is mijn lust en mijn leven

De hypocrisie ten top! Sorry, maar ik vind dat echt niet kunnen!!! Zelf maar doen waar je zin in hebt, want "God kan me toch overal bereiken!" En als Hij dat niet doet? Dan is het zeker ook nog Zijn schuld, want Hij heeft me niet uit de kroeg gehaald? Vreselijk!!!!

Afat82, je hebt helemaal gelijk. Ik roep dit ook al het hele topic door, maar men wil er niet aan. Men wil God dienen en de mammon. Als ware gelovige doorgaan, en toch wereldsgezind. Men spreekt over Christus als de lieve Jezus, maar men dient de vorst der duisternis die een leugenaar is van den beginnen. Men is naar eigen zeggen vervuld van de Heilige Geest, maar de waarheid is in hen niet, want men blust door de dienst der wereld de Geest uit. Daarom, op de schroothoop dat wereldgeloof, en nog eens goed nagaan wie de B(b)ron is waaruit geleefd wordt.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Collateral

Berichtdoor Collateral » 10 jan 2005 21:42

Romeinen 14:1-14
1 Dengene nu, die zwak is in het geloof, neemt aan, maar niet tot twistige samensprekingen.
2 De een gelooft wel, dat men alles eten mag, maar die zwak is, eet moeskruiden.
3 Die daar eet, verachte hem niet, die niet eet; en die niet eet, oordele hem niet, die daar eet; want God heeft hem aangenomen.
4 Wie zijt gij, die eens anderen huisknecht oordeelt? Hij staat, of hij valt zijn eigen heer; doch hij zal vastgesteld worden, want God is machtig hem vast te stellen.
5 De een acht wel den enen dag boven den anderen dag; maar de ander acht al de dagen gelijk. Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.
6 Die den dag waarneemt, die neemt hem waar den Heere; en die den dag niet waarneemt, die neemt hem niet waar den Heere. Die daar eet, die eet zulks den Heere, want hij dankt God; en die niet eet, die eet zulks den Heere niet, en hij dankt God.
7 Want niemand van ons leeft zichzelven, en niemand sterft zichzelven.
8 Want hetzij dat wij leven, wij leven den Heere; hetzij dat wij sterven, wij sterven den Heere. Hetzij dan dat wij leven, hetzij dat wij sterven, wij zijn des Heeren.
9 Want daartoe is Christus ook gestorven, en opgestaan, en weder levend geworden, opdat Hij beiden over doden en levenden heersen zou.
10 Maar gij, wat oordeelt gij uw broeder? Of ook gij, wat veracht gij uw broeder? Want wij zullen allen voor den rechterstoel van Christus gesteld worden.
11 Want er is geschreven: Ik leef, zegt de Heere; voor Mij zal alle knie zich buigen, en alle tong zal God belijden.
12 Zo dan een iegelijk van ons zal voor zichzelven Gode rekenschap geven.
13 Laat ons dan elkander niet meer oordelen; maar oordeelt dit liever, namelijk, dat gij den broeder geen aanstoot of ergernis geeft.
14 Ik weet en ben verzekerd in den Heere Jezus, dat geen ding onrein is in zichzelven; dan die acht iets onrein te zijn, dien is het onrein.

Terug naar “Archief”