Wie zijn zoon/dochter wil laten dopen, wie ben ik dan om dat te verbieden, want zij doen het uit geloof?
Als iemand als volwassene gedoopt wil worden ondanks het feit dat hij al als kind is gedoopt, wie ben ik dan om hem dat te verbieden? Het mocht zo zijn dat God juist blij is dat een verdwaalt schaap weer bij de kudde is en dat dit schaap dat tot uitdrukking wil brengen door zich te laten dopen.
God heeft jullie allemaal niet geroepen om te theologiseren, want dat is hen geven aan de theologen tot hun verdoemenis, want zij zijn verblindt.
2 Petrus 2
12 Zij daarentegen, als redeloze wezens , van nature voortgebracht om gevangen en verdelgd te worden, lasteren datgene , waarvan zij geen verstand hebben, en zullen in hun verdelging ook verdelgd worden,
13 onrecht ontmoetende tot loon voor hun onrecht . Zij achten het een genot op klaarlichte dag te zwelgen;
schandvlekken en smetten zijn zij, die in hun bedriegerijen zwelgen , als zij met u feesten;
14 zij hebben ogen, die altijd uitzien naar een overspeelster en nooit ophouden met zondigen ; zij verlokken onstandvastige zielen, hun hart is volleerd in hebzucht; kinderen der vervloeking zijn zij.
15 Doordat zij de rechte weg verlaten hebben , zijn zij verdwaald en de weg opgegaan van Bileam, de zoon van Beor, die het loon der ongerechtigheid liefhad,
Behoedt u voor hen, want zij hebben hun loon reeds.
Jullie daarentegen zijn geroepen om te leven als een nieuwe schepping, in dit leven al.
Wie trouwens echt wil weten wat nu werkelijk geloven is dan is dat het volgende: wordt als een kind.
Lukas 18:17
Voorwaar, Ik zeg u: Wie het Koninkrijk Gods niet ontvangt als een kind, zal het voorzeker niet binnengaan.
Leg dus af al dat theologische gezwets en dat zwart maken van je broeder en zuster, die misschien net iets anders gelooft dan jij. God heeft ons niet bevrijdt uit de dood om opnieuw elkaar te haten, maar om elkaar lief te hebben.