Gershwin schreef:Gesprekken in de kerk?
Dat bedoel ik..

Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:jas schreef:Optimatus schreef:Ik zit regelmatig met vrienden in de kroeg over het geloof te praten hoor.
Ja, dat excuus heb ik ook graag gebruikt moet ik eerlijkheidshalve toegeven. Maar ik moet er niet meer aan denken om tussen die banale muziek, en liederlijke taal en gevloek, God belachelijk te laten maken.
Dus ik maak God belachelijk als ik vrijmoedig over Hem spreek temidden van een paar vrienden?
Pardonnez-moi, maar dat vind ik nonsens.
Gershwin schreef:Ik kom zelf ook met grote regelmaat in uitermate rustige en soms ook onrustigere café's, en ik zie niet in wat er liederlijk of godsonterend zou zijn aan de sfeer in zulke etablissementen.
jas schreef:Optimatus schreef:jas schreef:Optimatus schreef:Ik zit regelmatig met vrienden in de kroeg over het geloof te praten hoor.
Ja, dat excuus heb ik ook graag gebruikt moet ik eerlijkheidshalve toegeven. Maar ik moet er niet meer aan denken om tussen die banale muziek, en liederlijke taal en gevloek, God belachelijk te laten maken.
Dus ik maak God belachelijk als ik vrijmoedig over Hem spreek temidden van een paar vrienden?
Pardonnez-moi, maar dat vind ik nonsens.
Nee, je excuus om naar de kroeg te gaan is belachelijk. En die vrienden zullen misschien wel naar je luisteren. Maar wat voor God verkondig je daar dan? Eén God van werelds vermaak?
jas schreef:Gershwin schreef:Ik kom zelf ook met grote regelmaat in uitermate rustige en soms ook onrustigere café's, en ik zie niet in wat er liederlijk of godsonterend zou zijn aan de sfeer in zulke etablissementen.
Als jij dat niet inziet, dan is het goed mis met je geestelijke gesteldheid en je verhouding met God.
waar zie je staan, dat ik wil dat Spijkerman vermoord moet worden? NERGENS! Dat is iets waar ik absoluut tegen ben. Waarom moet je het extreem doen! Je ken toch ook op andere manieren van je laten horen. Stuur ze een mail of brief. Of verzin is iets anders.
Vind je het gek dat ze nu de christenen gaan gebruiken voor zulke dingen! Wij doen er niets tegen en blijven gewoon in onze stoel zitten. De moslims laten overduidelijk merken als er met hun godsdienst gespot wordt!
de mensen zijn bang voor wat er na de dood komt en gaan daarom juist met God (waar ze bang voor zijn) spotten. de chinezen waren bang voor de geesten na de dood en gingen daarom vuurwerk afsteken om ze te verjagen. Klopt het dat je het zo bedoelde Arjan?
Dat zien we... je begrijpt sommige dingen niet en geeft mij de schuld. Ik ben blij dat jezelf lekker hoog in het vaandel hebt staan. Voor de rest geef ik geen voorkeur aan het voortzetten van deze persoonlijke discussie! Zet de discussie alleen voor als je inhoudelijk wat te zeggen heb. (ik geef je absoluut niet de schuld van het ontstaan van deze persoonlijke discussie)
Het is dan ook vooral de gedachte erachter die ik bijzonder goed vond getroffen. Wat mij bij het lezen van de discussie namelijk opviel: wie zijn er nu eigenlijk beledigd. Is God dat? Of zijn het wij mensen zelf die ons beledigd voelen doordat iemand iets anderd doet dan wij zelf gewend zijn? En is dat niet juist de inzet van de discussie? Hoe zinvol is het strafbaar stellen van Godslastering als je bij het vaststellen daarvan altijd van persoonlijke, menselijke gevoelens en ideeën afhankelijk bent? (...)
Ik denk dat de wet er is om de mensen, die in God geloven, te beschermen. Ik denk dan ook dat God niet beschermd hoeft te worden...
Met andere woorden het is niet zinnig om de wet voor Godslastering af te schaffen, omdat je altijd van persoonlijke, menselijke gevoelens en ideeën afhankelijk bent!
Daar heeft hij geen menselijke wetten voor nodig.
Ik ga in elk geval een brief schrijven naar de redactie van Kopspijkers.
Ik vraag me af wat voor zin dit heeft om zo te spotten.
Bovendien vind ik het ook weer erg gemakkelijk van de Vara om de pijlen maar weer op de christenen te richten.
... je kan hem natuurlijk wel uitzetten omdat je weet dat God niet blij is als je er naar kijkt dan...
denk je maar eens in dat Jezus mee zit te kijken (in principe is dat ook zo) en vraag je dan nog eens af wat je doet: Aanlaten of uitzetten/zappen.
Dat ben ik niet met je eens. Het is blijkbaar inherent aan voetbal dat er bij het kijken ernaar veel gevloekt wordt. Blijkbaar heeft de sportverdwazing dus zo toegeslagen dat het de gemoederen verhit. Daarom vraag ik me af of christenen nog legitiem naar voetbalswedstrijden kunnen kijken. Het is in wezen één grote mafiapraktijk en goddeloze bende. Dat kun je niet zomaar met een vroom zinnetje terzijde schuiven.
Jij moet eens gaan checken hoe het met je liefde tot God gesteld is als je dit goed wilt praten.
kurtyo schreef:En dit is waarom iks teeds meer een pleurishekel krijg aan conservatieve christenen. En dat is jammer, want er zijn genoeg conservatieve mensen waar wel mee te praten valt.
En Jas, ik denk dat Jezus/God lekker met mij mee zou gaan naar een kroeg voor een whiskey of een goede wijn om vervolgens fijne gesprekken te hebben. Ik denk dat Jezus nog blij is ook, dat er nog goede gesprekken in de kroegen zijn naast vele dronkemannen nog enkele mensen die getuigen zijn. Hoe kun jij in vredesnaam getuigen van God als je nergens komt en met niemand durft te praten over god dan alleen via internet of in je eigen conservatieve kringen? Hoe durf jij God zo klein te maken?
sela schreef:[bidmodus] Heer, geef ons de wijsheid om met elkaar om te gaan [/bidmodus]
jas schreef:Want het is ons genoeg, dat wij den voorgaande tijd des levens der heidenen wil volbracht hebben, en gewandeld hebben in ontuchtigheden, begeerlijkheden, wijnzuiperijen, brasserijen, drinkerijen en gruwelijke afgoderijen.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 41 gasten