Christenreis

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 23 feb 2005 06:44

Ik wacht af, dus plaats nog maar wat.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 23 feb 2005 20:46

En ofschoon de man nu reeds een goed eind op weg vooruit was, bleven zij niettemin bij hun besluit, hem te volgen; wat zij ook deden, en zij haalden hem in korte tijd in. Toen zei de man: "Wel buren, waarom komen jullie mij achterna?" Zij zeiden: "Om u te bewegen, met ons terug te gaan." Maar hij zei: "Dat zal u met geen enkel middel gelukken. U woont in de stad VERDERF (de plaats, waarin ik ook geboren ben), dat weet ik immers; en zo u daar kom te sterven, hetzij eerder of wat later, dan zult u nog dieper neerdalen dan het graf, in een plaats die brandt van vuur en sulfer. Wees goedsmoeds, mijn buren en ga met mij!"

vraag 11: iets van het geluk dat ik hoop te krijgen is alles waard.

a. welk geluk bedoelt Christen?
b. het geluk is hen alles waard. dingen van deze aarde hebben geen waarde. wat moet jij loslaten voor dit geluk?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 23 feb 2005 20:55

a. welk geluk bedoelt Christen?

het geluk Jezus te kennen als je Borg en Zaligmaker. Dat je mag weten dat je zonden zijn vergeven en dat Jezus nu Boven voor je (ons) pleit.

b. het geluk is hen alles waard. dingen van deze aarde hebben geen waarde. wat moet jij loslaten voor dit geluk?

eigelijk alles. Wat God moet boven alles staan, echt alleen op nr.1
In zekere zin ook je familie/vrienden. Wat deze zijn vaak heel belangrijk voor ons en kunnen die moeilijk loslaten. Maar ze moeten toch echt verhuizen naar nr. 2
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”