kurtyo schreef:Onzin. Als jij God alleen in de kerk onder ogen komt is er iets mis met je geloofsleven. De kerk is een stenen gebouwtje. De kerk kan net zo goed thuis zijn of een schuurtje of buiten. Dat maakt niet uit. Verder vraagt God inderdaad te komen hoe je bent.
Lekker bezig ben je als er een vrouw in broek in de kerk komt, voor het eerst! En NIEMAND kijkt naar haar om of praat met haar. Hoewel: ze kijken wel, maar vernietigend. Vervolgens krijgt ze in tale Kanaans nog eens om haar oren geslingerd hoe verderfelijk ze bezig is. Heerlijk positief. Daar doe je het voor.
Ik vind het een schande, echt een schande, dat er zo op het uiterlijk gelet wordt.
Goed, op de ander letten wat uiterlijk betreft is zoiets als de splinter in het oog van de ander zien maar niet de balk in die van jezelf.
Overigens vind ik dat je hier behoorlijk van het negatieve uitgaat. DAt per definitie in alle kerken op die wijze naar een vrouw in een broek in kerk wordt gekeken,
Een ander veroordelen op hoe deze naar de kerk komt, is zeker negatief.
DAt neemt niet weg dat je voor jezelf uiterlijk zeker wel van belang mag vinden in de kerk. Ik zie de kerk niet als twee muren, maar als een huis van samenkomst voor God. Idd, wat mij betreft een schuur of een rioolbuis, maar zodra daar mensen samenkomen in Gods Naam, om een viering te houden, zorg ik er gewoon voor dat ik er netjes uit zie. Niet altijd netter dan door de week trouwens, maar in iedergeval kies ik mooie kleren uit. Het zit hem daar niet in, natuurlijk niet, maar hjet is een stukje eerbied. natuurlijk moet je wel consequent zijn, op zondag in het donkerblauw en langgerokt en maandag in een naveltruitje is niet zo geloofwaardig.
Ik zie God als een goede Koning. Stel, er is een goede Koning in het land die bekend staat om zijn rechtvaardigheid en eerlijkheid. Je hebt enorm veel respect voor hem. Jij wordt uitgenodigd om hem te ontmoeten. DAn zal je als eerbied voor hem, als waardering, toch iets moois aantrekken?
MAar daarbij weet je, dat als je in de kloffie loopt, en de koning roept je bij zich, maar je hebt geen andere kleding, je toch naar hem mag gaan, en hij je niet zal afwijzen. Omdat hij verder kijkt dan je kleding.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King