Markie schreef:Solus schreef:hijwel schreef:Solus schreef:Nou ik denk dat je het een beetje mis hebt.
Iemand kan wel zeggen dat hij niet meer van zijn ex houd, maar als hij na een jaar steeds aan de sex met haar moet denken bij elke tedere aanraking van zijn nieuwe liefde, dan is er toch echt iets mis. Dat wil niet zeggen dat hij nog van die ex houdt, maar wel dat hij (nog steeds) erg gericht is op haar seksualiteit. Dat kan elke psycholoog, psychiater of maatschappelijk werker je bevestigen.
Het is echt ziekelijk als dat nog steeds zo door zijn hoofd spookt, en ik zou in ieder geval de relatie uit maken tot het moment dat deze jongen voor zichzelf wat meer helderheid heeft en zijn verleden achter zich heeft kunnen laten om echt een nieuwe start te maken zonder te zien wat achter is.
ik denk vooral dat hij dr aan denk omdat hij die 'zonde' niet uit zijn hoofd kan zetten.. Hij denkt er aan omdat hij het ziet dat het niet goed is dat hij met z'n oude liefde naar bed is geweest.
Maar ja.. dat moet arina dat dan maar moet vragen. Waarom hij dr aan denkt.
Waanzin natuurlijk; het is niet iemand die geplaagd wordt door zondebesef, want Arina geeft duidelijk aan dat hij eigenlijk met haar net zo ver wil gaan...
Nee, wees eerlijk, hij heeft een heerlijke nacht gehad (wat zijn lichamelijke lusten betreft) met zijn ex, en dit smaakt naar meer...
Dat is juist haar probleem want zij wil zich zuiver houden tot de huwelijksdag. (waarvoor mijn complimenten, overigens, ik vind dit heel goed en knap van je, Arina! Hoop dat je staande blijft!)
Geen gezonde basis om verder te gaan, lijkt me.
Uit bovenstaande blijkt dat je totaal geen mensenkennis heb en in een érg bekrompen wereldje leeft.
Ook is uit je post op te merken dat je waarschijnlijk nooit een relatie hebt gehad zelf en dus totaal niet weet waar het over gaat.
Je praat er hier over alsof die jongen het alleen maar om de lust te doen was.
Blijkbaar weet je niet wat het is om van iemand te houden met hart en ziel.Dat is echt totaal iets anders dan om zomaar met iemand de koffer in te duiken om je lustgevoelens te bevredigen.
En zo wil je het wel doen overkomen.
Als jij een relatie zou krijgen en je krijgt zoiets te horen na een poosje van je vriendin, ze verteld het je in alle eerlijkheid, zeg je dus:Sorry ik kap met je want je vond het heerlijk omdat je er nog steeds aan terug denkt.
Wat een kortzichtige bullshit.Geeft echt aan dat je totaal geen idee hebt wat het is om van iemand te houden.
Nou, nou, dit gaat me ook weer te ver.
Want als je met hart en ziel van iemand houd ga je met haar naar bed? of bedoel je dat niet.
En als je het pas na een poosje zou horen dan zou ik het al niet fijn vinden, want het is beter om een relatie op goede voet te beginnen.
Dus dat ze inderdaad ook weet van je verleden voor je weer aan een ander begint.
En ik denk ook inderdaad dat het voor hun relatie goed is om hem zijn verleden te laten verwerken. En bij het verleden te laten.
Waarom hij met het andere meisje naar bed is gegaan wordt door de inzendster niet over gesproken dus daar hoeven we ook niet naar de speculeren. Al dan niet uit lust of voor de seks, is gewoon niet aan de orde. Hij is te ver gegaan en dat speelt hem nog parten. Of eigenlijk hun nog parten in deze nieuwe relatie.
Het is van belang om duidelijk te krijgen waarom dat zo is.
Is het vanuit spijt gevoel (
dat je te ver gegaan bent) is het vanuit de wetenschap hoe het voelt (
dus verlangen naar het weer voelen) of is het een gevoel wat je met die ander weer wilt hebben.
Daar zou ik over praten met elkaar. Zeker belangrijk.
Maar daarna moet er toch wel de "genezing " komen.
Weten dat God je wil vergeven en dat je dus opnieuw "maagd" mag worden. Dus dat je ook niet in die zonde moet blijven "hangen" Er maar aan vast moet blijven houden.
God doet ze weg alsof je ze nooit hebt gedaan! Vanaf dat moment mag je dus opnieuw beginnen. Alsof je een onbeschreven blad bent.
Zo ga je dus met je nieuwe liefde een nieuwe relatie opbouwen waarin je duidelijk hebt geleerd van je fouten en weet dat je dat dus nooit meer wilt doen. Is niet makkelijk, maar wel een groot wonder dat God dat gewoon maar mogelijk maakt.
Samen met Hem sta je sterk!