Mogen verstandelijk gehandicapten kinderen krijgen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 jul 2004 21:38

Rnn schreef:Niet zonder begeleiding! !

Zou het wel met begeliding kunnen dan? Naar mijn inzien niet, want dan zou het kind meerdere opvoeders hebben en dan vind ik slecht voor het kind. Asl de ouders niet zonder begeleiding het kind op kunnen voeden dan vind ik dat ze beter geen kinderen kunnen krijgen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 20 jul 2004 10:38

mw schreef:Asl de ouders niet zonder begeleiding het kind op kunnen voeden dan vind ik dat ze beter geen kinderen kunnen krijgen.

En hoe sta je dan tegenover ouders die kinderen hebben, maar toch in de hulpverlening terecht komen omdat ze het niet aan kunnen hun kinderen op te voeden?? Die mensen krijgen dan toch ook begeleiiding ondanks dat ze normaal begaafd zijn???
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 20 jul 2004 10:42

zussie schreef:
mw schreef:Asl de ouders niet zonder begeleiding het kind op kunnen voeden dan vind ik dat ze beter geen kinderen kunnen krijgen.

En hoe sta je dan tegenover ouders die kinderen hebben, maar toch in de hulpverlening terecht komen omdat ze het niet aan kunnen hun kinderen op te voeden?? Die mensen krijgen dan toch ook begeleiiding ondanks dat ze normaal begaafd zijn???

Zij konden vantevoren niet weten dat ze niet alleen in staat waren hun kinderen op te voeden. Dat hoeft ook niet perse aan de ouders te liggen. Dat kan ook aan het karakter van het kind liggen. En kunnen de ouders het niet aan?, dan vind ik het juist goed dat ze hulp zoeken anders gaat het helemaal fout.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

cornelis
Kapitein
Kapitein

Moge verstandelijk gehandicapten kinderen krijgen?

Berichtdoor cornelis » 27 okt 2004 20:09

Ik denk,dat vele verstandelijk gehandicapten,helemaal niet moeilijk doen over deze vraag.
Want velen weten heus wel,dat het niet kan.
En dat is ook zo,want wie is hier de dupe van,het zijn toch,degene,die hieruit geboren worden.
Want een pop is nog geen baby.
Kijk ik heb het hier wel over een groep verstandelijk gehandicapten,zoals mongolen,wel zo dat ze werken kunnen.
Maar als het gaat over lichtere vormen van verstandiggehandicapten,wie bepaald er dan de grens tussen wel of geen kinderen?
Waar ligt nu de juiste grens en wat wil de HERE GOd in deze situatie,toch,dat we ,als we dat mochten ontvangen ons gezond verstand zullen gebruiken.
Wie opent en sluit de baarmoeder.
Lees Genesis maar,daar staat het antwoord,ik hoop,dat we er nog in geloven.
Dagelijks mag ik met verstandiggehandicapten omgaan,en steeds ervaar ik weer,deze mensen zijn onze bescherming waard.
Want ook zij zijn allemaal door God gewild.
Geen mens is er zonder,dat Hij het wil.
Nogmaals wie verstand heeft gebruike het ook,wie niet kan het niet gebruiken.
Dit wilde ik even kwijt,wederom met een hartelijke groet van Cornelis.

Liesie
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Liesie » 20 nov 2004 19:48

Hoi Hoi,

Ik wil ook nog even reageren op dit onderwerp. Willen julie over dit onderwerp alsjeblieft geen hele bijbelteksten over heen laten gaan???
Dit moet je gewoon simpel bekijken. Gehandicapte ouders kunnen hun kind NIET opvoeden, zeker niet in deze tijd. Ze moeten zelf vaak begeleid worden, dus laat staan dat ze een kind kunnen opvoeden!! En op wie moeten die kinderen later terugvallen? Wat voor steun hebben ze? En nog iets, mensen met een handicap hebben een erfelijk chromosoom bij zich, wat wil zeggen dat 60 procent van hun nazaad ook niet honderd is!! Dus wat willen julie nou? Hier moet je gewoon je verstand gebruiken!

Dus mijn stelling: WEL SEX, GEEN KINDEREN!!!!!!! :D

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 nov 2004 21:57

Misschien is het goed eerst topics door te lezen en dan wat zinnigs proberen te zeggen zodat het ook wat toevoegd aan de discussie.

Liesie
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Liesie » 20 nov 2004 22:44

Volgens mij heb ik het wel degelijk over het onderwerp.
Alleen ga ik er verder op in.

Als je er dan zonodig op wil reageren...
Zeg dan iets !!zinnigs!! wat erop aansluit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 nov 2004 23:06

Kom mensen, maak er even geen slachtveld van!!!!

Liesie
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Liesie » 22 nov 2004 09:38

Hoi Evelien,

We maken er geen slachtveld van hor.........

Ik zeg alleen mijn mening, en daar kan meneer de moderator geloof ik niet tegen!!

Greets

Collateral

Berichtdoor Collateral » 22 nov 2004 10:10

Liesie schreef:Ik zeg alleen mijn mening, en daar kan meneer de moderator geloof ik niet tegen!!

Ik weet niet of meneer de moderator tegen jouw mening kan, maar meneer de moderator geeft jou in elk geval wél een heel nuttige tip. Als je binnen komt vallen met een boodschap als "Zo zit het! Gebruik je verstand en luister naar mij!!!!!!!," dan kom je gewoon niet echt geloofwaardig over. Snap je? :wink:

joepie

Berichtdoor joepie » 22 nov 2004 11:02

Liesie schreef:Hoi Hoi,

Ik wil ook nog even reageren op dit onderwerp. Willen julie over dit onderwerp alsjeblieft geen hele bijbelteksten over heen laten gaan???
Dit moet je gewoon simpel bekijken. Gehandicapte ouders kunnen hun kind NIET opvoeden, zeker niet in deze tijd. Ze moeten zelf vaak begeleid worden, dus laat staan dat ze een kind kunnen opvoeden!! En op wie moeten die kinderen later terugvallen? Wat voor steun hebben ze? En nog iets, mensen met een handicap hebben een erfelijk chromosoom bij zich, wat wil zeggen dat 60 procent van hun nazaad ook niet honderd is!! Dus wat willen julie nou? Hier moet je gewoon je verstand gebruiken!

Dus mijn stelling: WEL SEX, GEEN KINDEREN!!!!!!! :D

Ik denk vanuit mijn Christelijke standpunt: Geen seks en dus ook geen kinderen.
Maar dat kan ik natuurlijk moeilijk voor een ander beslissen.
Elk geval is weer uniek te noemen.
Denk dat er ook veel geestelijk gezonde mensen zijn waarvan ik weleens denk dat het beter was geweest als ze geen kinderen hadden gekregen;-)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 22 nov 2004 11:07

Denk dat er ook veel geestelijk gezonde mensen zijn waarvan ik weleens denk dat het beter was geweest als ze geen kinderen hadden gekregen;-)

kan je mij dit eens uitleggen want zo heeft deze toevoeging geen zin als ik en anderen niet kunnen begrijpen waarom normale mensen soms beter geen kindereh hadden gekregen.

joepie

Berichtdoor joepie » 22 nov 2004 11:13

Spons schreef:

kan je mij dit eens uitleggen want zo heeft deze toevoeging geen zin als ik en anderen niet kunnen begrijpen waarom normale mensen soms beter geen kindereh hadden gekregen.

Mensen die menen dat kinderen zijn voor eigen vermaak en genot. Denk b.v. aan incest. Of kindermishandeling.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 22 nov 2004 11:28

Tsja incest en kindermishandeling zijn zeer ernstige zaken maar denk je dan dat die mensen een kind hebben genomen./ gekregen van fijn we krijgen een kind en gaan het vervolgens mishandeln of gebruiken voor incest ?

meestal gaat er dan wat voor af, zat er al wat niet goed bij die ouders of is zoets gegroeid door omstandigheden , een baan verloren. stress, of een trauma van vroeger waardoor ze zoiets gaan doen. Ik praat het niet goed, absoluut niet maar de reden dat ze het doen heeft wel een oorzaak. Dus ik denk dat je wel even verder meot kijken voor je zo iets zegt, Wat ik je overigens ook al eerder heb gezegd maar helaas nog geen antwoord van jou heb gekregen.

joepie

Berichtdoor joepie » 22 nov 2004 11:50

Spons schreef:Tsja incest en kindermishandeling zijn zeer ernstige zaken maar denk je dan dat die mensen een kind hebben genomen./ gekregen van fijn we krijgen een kind en gaan het vervolgens mishandeln of gebruiken voor incest ?

meestal gaat er dan wat voor af, zat er al wat niet goed bij die ouders of is zoets gegroeid door omstandigheden , een baan verloren. stress, of een trauma van vroeger waardoor ze zoiets gaan doen. Ik praat het niet goed, absoluut niet maar de reden dat ze het doen heeft wel een oorzaak. Dus ik denk dat je wel even verder meot kijken voor je zo iets zegt, Wat ik je overigens ook al eerder heb gezegd maar helaas nog geen antwoord van jou heb gekregen.

Soms komt er bij mij geen bericht door dat er iemand gereageerd heeft. En dan vergeet ik weleens waar ik ook al weer wat op gezegd heb.
Maar als je me nog eens door geeft waar je iets gevraagd heb, zal ik het beantwoorden.
Maar ik zeg ook niet dat mensen kinderen krijgen om ze te mishandelen of incest mee te plegen. Maar ik zeg, dat ik vind dat ook weleens mijn twijfels heb bij mensen die zgn. normaal zijn en toch kinderen krijgen of dat wel zo goed is of was.
En ik denk inderdaad dat die mensen die dat doen geen kinderen hadden moeten krijgen. Want voor mij is er niet één reden waarom je kinderen zoiets zou mogen aandoen.

Terug naar “Archief”