Voetbal

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 24 mei 2004 12:51

Lief Weermannetje,

de zevende dag, wat jammer dat christelijk Nederland (en niet alleen Nederland) er zonodig de eerste dag van gemaakt heeft. Als je echt consequent bent, moet je het goed doen. Anders vind ik het uitermate hypocriet.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 24 mei 2004 12:59

Dat komt door de opstanding van Christus.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 24 mei 2004 13:03

god zegt ons dat het verstandig is om zo af en toe de tijd te nemen voor onszelf en voor hem. binnen de 6daagse werkweek van toen met dagen van zeker 12 uur werken was het beter als je daar een hele dag voor nam.
Als ik op maandagavond een stuk bijbelstudie doe (wat ik te weinig doe) en op zaterdag lekker uitrust kan ik denk ik op zondag best voetballen, wat ik nooit doe, want ik moet dan meestal werken

misschien werkt dit beter

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 24 mei 2004 13:07

Lees even de tien geboden...

Soms krijg ik dezelfde neigingen als Aragorn: ](*,)

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 24 mei 2004 13:09

goed, heel leuk en aardig die 10 geboden, maar vervolgens zegt jezus dus dat de mens er niet voor de sabbat is, maar de sabbat voor de mens, en wat weegt er dan zwaarder? voor mij jezus, maar voor jou misschien niet en we zijn weer terug bij het onderwerp van 1 of meerdere leren

en op het moment dat ik dingen blijf herhalen betekent dat dat ik geen of dom antwoord heb gehad, dus trek dat vooral jezelf aan

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 24 mei 2004 13:14

Uit de vraagstelling blijkt duidelijk dat we in dit topic uitgaan van de zondag als rustdag. Geen discussies daarover dus aub.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mei 2004 13:22

Nee maar het kwam in Weermannetjes reakties weer naar forum.... Het gaat niet eens om voetballen op zondag en het is al een probleem :D

Hele diepe zucht... als ik dit als niet-christen zou lezen zou ik me dood lachen :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 24 mei 2004 13:23

Bij ons zijn diverse voetbalclubs, en ook een Christelijke, die niet op zondag spelen. Er zijn door heel Nederland genoeg clubs die niet op zondag spelen.
Wat me wel opviel........... is dat in de kantine van die Christelijke voetbalclub, die dus niet op zondag speelt, zaterdag wel het meest gedronken wordt. Het lijkt wel een cafe.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mei 2004 13:31

Precies... Nog een reden om geen voorstander te zijn van christelijke verenigingen, naast eht feit dat je je zo als christenen van de wereld afzondert, je gaat de wereld uit... terwijl Jezus ons de opdracht gaf juist de wereld IN te gaan!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 24 mei 2004 13:37

Ja, Marnix, ben ik het helemaal mee eens. Jezus genas ook mensen op de Sabath en werd daarover aangevallen door schriftgeleerden........ tsja, ik zie er ook geen kwaad in als ik op zondag onkruid uit mijn voortuin sta te trekken, het moet toch ook een dag zijn dat je je een beetje kunt ontspannen? En van mij mogen ze voetballen op zondag, hoor, als ze maar niet gaan vechten...........

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 24 mei 2004 13:54

Mariamagdalena schreef:Bij ons zijn diverse voetbalclubs, en ook een Christelijke, die niet op zondag spelen. Er zijn door heel Nederland genoeg clubs die niet op zondag spelen.
Wat me wel opviel........... is dat in de kantine van die Christelijke voetbalclub, die dus niet op zondag speelt, zaterdag wel het meest gedronken wordt. Het lijkt wel een cafe.

Is dan dus ook niet christelijk! :!:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 24 mei 2004 14:05

Het Weermannetje schreef:
Mariamagdalena schreef:Bij ons zijn diverse voetbalclubs, en ook een Christelijke, die niet op zondag spelen. Er zijn door heel Nederland genoeg clubs die niet op zondag spelen.

Is dan dus ook niet christelijk! :!:

Nee, maar dezelfde mensen zitten wel zondags heel braaf in de kerk....

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 24 mei 2004 14:05

Het gaat om te veel. Maar goed, ik denk dus dat je niet mag voetballen op zondag, omdat het een rustdag is.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mei 2004 23:59

En dus denk je ook dat je op zondag geen aren mag plukken of een schaap uit de put mag trekken?

Fietsen naar de kerk lijkt me dan trouwens ook niet kunnen... is te ont ehm inspannend?

Voetballen mag denk ik best.. als het ma rniet ten koste van God gaat... maar een balletje trappen kan volgens mij best...

Hoewel dit weer off-topic is :)

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 25 mei 2004 08:32

Marnix schreef:En dus denk je ook dat je op zondag geen aren mag plukken of een schaap uit de put mag trekken?

Fietsen naar de kerk lijkt me dan trouwens ook niet kunnen... is te ont ehm inspannend?

Voetballen mag denk ik best.. als het ma rniet ten koste van God gaat... maar een balletje trappen kan volgens mij best...

Hoewel dit weer off-topic is :)

Een balletje trappen is natuurlijk wel effe heel wat anders als een heel elftal wat in een stadion bezig is.

Terug naar “Archief”