De dood.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 18 mei 2004 12:20

Het Weermannetje schreef:Als je bekeert bent, waarom wordt je dan nog ziek dan?

God wil je soms dan laten zien dat je in alles van Hem afhankelijk bent... Hij wil je dat besef geven... :!:

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 18 mei 2004 12:21

Ja, maar dat hoeft God alleen te laten zien, als je dat op dat moment niet bent. Dus dan is het wel een straf.

Gast123

Berichtdoor Gast123 » 18 mei 2004 12:23

Ik val zomaar in deze discussie maar goed, ik moet toch ergens beginnen.
Volgens mij is ziekte niet het gevolg van persoonlijke zonde maar het gevolg van de zondeval. Dus ook als je bekeerd bent kun je ziek worden.

Groetjes van Anny

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 18 mei 2004 12:26

Van de zondeval en van de zonden.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 18 mei 2004 12:27

Het Weermannetje schreef:Van de zondeval en van de zonden.

Kun je in dit verband een tekst noemen? Misschien verduidelijkt dat de zaak iets...

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 18 mei 2004 12:30

Doe ik even niet, maar in de grond van de zaak is het natuurlijk zo dat je de straf op de zonde krijgt.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 18 mei 2004 12:31

Het Weermannetje schreef:Doe ik even niet, maar in de grond van de zaak is het natuurlijk zo dat je de straf op de zonde krijgt.

Dat is zooooo flauw he. Dan ben je toch ongeloofwaardig. Zolang je met de bijbel komt geloof ik je. Maar je weet gewoon niks...

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 18 mei 2004 12:35

Huh????? Niet weten? Is gewoon even niet nodig.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mei 2004 13:02

Anny schreef:Ik val zomaar in deze discussie maar goed, ik moet toch ergens beginnen.
Volgens mij is ziekte niet het gevolg van persoonlijke zonde maar het gevolg van de zondeval. Dus ook als je bekeerd bent kun je ziek worden.

Groetjes van Anny

Jep, daarom kunnen bekeerde mensen ook ziek worden. Dan wordt niet opeens je hele lichaam vernieuwd ofzo...

En Weermannetje, maak jezelf toch niet zo onsterfelijk belachelijk en ongeloofwaardig!

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 19 mei 2004 08:19

Ik haal geen teksten aan zolang de tegenpartij dat ook niet doet... :roll:

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 19 mei 2004 08:23

Het Weermannetje schreef:Ik haal geen teksten aan zolang de tegenpartij dat ook niet doet... :roll:

hoe bedoel je zielig. Als jij het niet doet doe ik het ook niet, lekker puh :x :shock:

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 19 mei 2004 10:07

Sorry, ik bedoelde het niet zo, excuses. Maar ik zei dat van die zonden, omdat dat volgens mij logisch voortvloeit uit het feit dat je gestraft wordt om de zondeval. Door de zondeval ben je zondig, dus alles wat je doet, is verkeerd, en dus wordt je hier ook voor gestraft. Omdat bij de zondeval de eerste zonde werd bedreven is toen ook pas de straf gekomen. Het was een straf op de zonde en ik kan niet inzien dat een mens alleen gestraft wordt om de zondeval, dus alleen om die zonde, en dat op de overige zonden geen straf volgt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 mei 2004 10:55

Door de zondeval ben je zondig... door de zondeval is zonde, dood en ziekte (gevolg van de zonde) in de wereld gekomen. Jezus heeft echter de straf gedragen. Dat wil niet zeggen dat je geen zonde meer doet, maar dat je telkens met je zonden bij Hem kan komen en Hij je dan wil vergeven. Net zoals de zonde is gedragen, maar er nog wel zonde is, zo is het ook met ziekte en dood, die oorspronkelijk inderdaad een straf op de zonde waren.... De zonde is gedragen, maar dat wil niet zeggen dat er geen zonde meer doen... Zo is ook de straf is gedragen.... maar dat wil niet zeggen dat er geen ziekte en dood meer is. Het is alleen geen straf op de zonde meer want die straf is gedragen.

Omdat de straf is gedragen mogen we weten dat als we sterven, we niet onder het oordeel komen maar vrijgesproken zullen worden. Daaarom droeg hij onze straf en betaalde voor onze zonden, zodat wij als we sterven niet een verschrikkelijke maar een fantastische toekomst ingaan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 19 mei 2004 11:02

Waarom wordt een bekeerde dan nog ziek?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 19 mei 2004 11:53

Het Weermannetje schreef:Waarom wordt een bekeerde dan nog ziek?

? een bekeerde is geen heilige ofzo hoor en pas na de dood worden de gevolgen van de zonde weggenomen niet al in dit leven.

Terug naar “Archief”