Het Weermannetje schreef:Het is mijn eigen ervaring mes. En ik heb met al die mensen die jij noemt best wel eens erover gesproken. Maar ik denk dat je als onbekeerde de geestelijke diepgang mist!
Achja, je hebt gelijk. Misschien begrijp ik je verkeerd omdat ik het uit een ander perspectief zien maar ben ik het uiteindelijk wel met je eens.
Je hebt gelijk, je mist de geestelijke diepgang als je niet bekeerd bent. Maar dat je dan helemaal niet erover zou mogen praten, op de bijbel zou mogen wijzen. Ik kan er geen eens over zwijgen!! God kan jou toch aanvullen in je gebreken om Zijn Koninkrijk uit te breiden. Daarom vind ik het laf als mensen in hun eigen wereldje kruipen omdat 'ze niet bekeerd zijn' en de buurman, die niet van God weet, gewoon door laat leven. Je waarschuwt toch ook een kind die op de weg loopt terwijl er een vrachtwagen aan komt rijden?
Ik denk , als bv zo'n buurman echt geintresseerd raakt, dat je hem dan doorwijst naar een echte evangelist of predikant. DAt je dat niet aan moet gaan als jezelf de geestelijke diepgang mist! Dat vind ik ook!
Maar de eerste handreiking, de mensen op de bijbel wijzen, ik geloof echt dat dat de verantwoording is van iedereen die christelijk is. ofwel evangeliserend leven.