De zondag als rustdag, in plaats van de Sabbath ?!?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 14 jul 2003 12:45

Beste Klaas,

De uitwerking die ik aangaf, wordt wekelijks door MILJOENEN mensen, Christenen en soms ook 'heidenen' bestudeerd. DIT ZIJN DEW OORDEN VAN UIT DE BIJBEL ZELF beste Klaas.Geen enkele Jota of titel, die daaruit zal verdwijnen, snap je nog. Zelfs de persoonlijke oproepen en WAARSCHUWINGEN, die in dit studiedeel zijn opgetekend, kun je nog niet vertalen naar een brokje herkenning. Je mag, wat mij betreft, de predikant van jouw gemeente contact met mij op laten nemen. Eens vragen wat de oorzaak van zo'n reactie van één van zijn trouwe kerkgangers is. Want ik kijk, onwillekeurig naar de verantwoording van zo'n man en zo'n kerk! Blijkbaar is de geestelijk aanwezigheid van een zeker persoon op zondag, zeer verschillend van die Geest welke op de Geheiligde Sabbat zich te midden van Zijn volk aanwezig is.

Denk er maar eens over na! Want niemand wil dat Zijn kinderen verloren gaan, ik ook niet!

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 14 jul 2003 13:05

Boudewijn,

Je laatste reacties ervaar ik als uitermate kwetsend. Ik heb geduldige geprobeerd met je over dit onderwerp van gedachten te wisselen.
Ik was al een keer gestopt omdat je totaal niet inging op mijn argumenten en de toon steeds negatiever werd.
Toen je weer rechtstreeks op mijn berichten reageerde wilde ik je een tweede kans geven. Met dit laatste bericht gooi je de deur wat mij betreft echter dicht.
Ik zal vanaf heden dan ook niet meer met je in discussie gaan, al was het alleen al om je tegen jezelf in bescherming te nemen.

Ik wens je Gods zegen en liefde toe.

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 14 jul 2003 13:33

Hallo Klaas,

Opmerkelijk hoe de reactie is, wanneer men meent gekwetst te zijn. Maar zelf in dat antwoord zit in feite de oplossing en een waarschuwing. Het si als zodanig helemaal niet als kwetsend bedoeld en wie goed leest, kan dat ook zo helemaal niet zien. Terwijl Cyber en o.a. ik gewoonweg de Bijbel als centrale bron toepasen en gebruiken, mogen we steeds weer afkeurende antwoorden ontvangen, zonder dat er blijkbaar onderzoek gedaan wordt in de Bijbel naar hetgeen Cyber (bijv) aangeeft.
Jezus werd voortdurend gekwetst, juist ook door zijn duidelijke en rake opmerkingen. Mijn reactie is niet bedoeld als een gelwetst iets.
Als je over de "liefde" spreekt, had ik geen reacties verwacht zoals je die zelf aan het adres van Cyber en mij hebt gegeven.

Sorry, dat je het verkeerd op vatte! Maar het was meer bedoelt om je te helpen. Want wie verwacht nou een antwoord van iemand die opzoek lijkt te zijn naar het Koninkrijk.

Zo zie je maar weer, dat we van elkaar kunnen leren, als we God centraal stellen van ons hart, maar hoe verkeert het kan gaan, als we op menselijke wijze proberen Gods Woord toe te passen in ons dagelijks leven. Vandaar dat het van belang is om Zijn geboden na te leven en niet die welke geboden van mensen blijken te zijn.

Groet

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 14 jul 2003 13:51

Boudewijn:
Opmerkelijk hoe de reactie is, wanneer men meent gekwetst te zijn.

Ik meen niet alleen gekwetst te zijn, ik ben het. Ik zat met een brok in m'n keel toen ik je reactie las. En dat heb ik niet snel...
Jouw insinuaties had ik van een broeder in Christus niet verwacht.

Boudewijn:
Terwijl Cyber en o.a. ik gewoonweg de Bijbel als centrale bron toepasen en gebruiken, mogen we steeds weer afkeurende antwoorden ontvangen, zonder dat er blijkbaar onderzoek gedaan wordt in de Bijbel naar hetgeen Cyber (bijv) aangeeft.

Ik heb met Cyber een heel andere discussie dan met jou, vind je niet? We zijn het niet met elkaar eens maar geven over en weer argumenten. Zo voer je volgens mij een discussie.

Boudewijn:
Als je over de "liefde" spreekt, had ik geen reacties verwacht zoals je die zelf aan het adres van Cyber en mij hebt gegeven.

Kun je mij een reactie van mij op jullie aanwijzen waarin ik jullie geloof in twijfel trek?

Boudewijn:
Zo zie je maar weer, dat we van elkaar kunnen leren, als we God centraal stellen van ons hart, maar hoe verkeert het kan gaan, als we op menselijke wijze proberen Gods Woord toe te passen in ons dagelijks leven.

Ik hoop dat je je eigen woorden ter harte neemt en zult groeien in de liefde van Christus.

Klaas

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 14 jul 2003 14:20

Hoi Klaas,

Allereerst spijt me het vreselijk dat je zo gekwetst wordt. Over het Woord mag niemand gekwetst worden en ik kan me goed indenken dat je je hierin erg rot voelt.

Terug naar het onderwerp:

Klaas schreef:Boudewijn:
De Sabbat van de Here en de ZON (-dag) van de aartdse Koning, centraal zullen staan in de scheding van de bokken en de schapen.

Sorry Boudewijn , maar van dit soort kreten wordt ik een beetje kriegelig. Nergens staat dat het wel of niet houden van de sabbat van doorslaggevende betekenis zal zijn in het oordeel.

Boudewijn heeft echt gelijk. Lees de volgende schriftgedeelten svp:
Exodus 31:13 Gij dan, spreek tot de Israëlieten: maar mijn sabbatten moet gij o­nderhouden, want dat is een teken tussen Mij en u, van geslacht tot geslacht, zodat gij weet, dat Ik de Here ben, die u heilig (NBG).

De eerste Christenen hielden zich ook aan dit bovenstaande gebod. Maar het 4e gebod werd verdraaid door de Rooms Katholieke Kerk. De Sabbath, die op zaterdag viel, werd opgeschoven naar de zondag, de 1e dag van de week. Hoe ging dat te werk? Constantijn beval toen hij nog heiden was dat de algemene viering van de zondag als publieke feestdag gebombardeerd moest worden. Na zijn bekering bleef hij de zondag prefereren als rustdag. Omdat de vroege Christenen niet over te halen waren, opperde men om Christus' opstanding op zondag te vieren. Er werd direct een feestdag van gemaakt. Daar was men niet o­ngevoelig voor. Een stap verder en de valse Sabbath werd geboren. Enkele jaren na het bevel van Constantijn riep de bisschop van Rome de Zondag uit als de dag des Heeren. De Bijbelse Sabbath, de ware Sabbath, werd een overblijfsel van het Jodendom en degenen die hieraan hielden zouden vervloekt zijn. De Israëlieten, die inmiddels met andere volkeren waren vermengd, hielden zich ook niet aan de Sabbath, maar Juda wel! De Joden (Juda) houden op zaterdag de Sabbath. Dáárom behielden zij hun identiteit wèl (een teken tussen Mij en u)!

Ezechiël 20:10-24; 34-36; 42-44 (NBG):

Ik leidde hen uit het land Egypte en bracht hen in de woestijn. Ik gaf hun Mijn inzettingen en maakte hun Mijn verordeningen bekend; de mens die ze opvolgt, zal daardoor leven. Ook gaf Ik hun Mijn sabbatten als een teken tussen Mij en hen, opdat zij zouden weten, dat Ik, de Here, hen heilig.

Hier herhaalt de Here Exodus. Waar Hij met Zijn volk een Verbond sloot.

Maar het huis Israels was weerspannig tegen Mij in de woestijn; zij wandelden niet naar Mijn inzettingen en verwierpen Mijn verordeningen; de mens die ze opvolgt, zal daardoor leven. Mijn sabbatten ontheiligden zij ten zeerste, zodat Ik overwoog Mijn grimmigheid in de woestijn over hen uit te storten ter vernietiging. Maar Ik heb gehandeld ter wille van Mijn naam, om Die niet te o­ntheiligen ten aanschouwen van de volken voor wier ogen Ik hen had uitgeleid.

Wát was de grootste zonde waarom G´d óók woedend op Juda werd? We laten de Bijbel direct het woord:

In die tijd zag ik dat sommige Judeeërs op de sabbat in de wijnpersen werkten, en bossen koren op ezels geladen op de sabbat Jeruzalem binnenbrachten, en ook wijn, druiven, vijgen en allerlei andere goederen. Ik waarschuwde hen toen zij levensmiddelen verkochten. Ook hadden zich er mensen uit Tyrus gevestigd die vis en allerlei koopwaar aanvoerden en ze op de sabbat aan de Judeeërs in Jeruzalem verkochten. Toen nam ik de vooraanstaande burgers van Juda o­nder handen en zei: `Het is verschrikkelijk wat u doet, u schendt de sabbat! Is dat niet precies hetzelfde als wat uw voorouders ook gedaan hebben en waarom o­nze God o­ns en deze stad zwaar heeft gestraft? Wilt u soms opnieuw Zijn woede jegens Israël opwekken door de sabbat te schenden?' Nehemia 13:15-18.

En de Joden waren gewaarschuwd!

Dit zegt de Heer: Zorg ervoor dat je op de sabbat door de poorten van Jeruzalem geen lasten binnendraagt. Op die dag mogen jullie ook niets uit je huis dragen, elk werk is verboden. Jullie moeten de sabbat als een heilige dag beschouwen, zoals Ik je voorouders bevolen heb. Maar zij hebben niet geluisterd, er geen enkele aandacht aan geschonken. Hardnekkig weigerden ze ook maar iets van Mij aan te nemen. Nu beveel Ik jullie naar Mij te luisteren: werk niet op de sabbat en maak er zo een heilige dag van. Dan zullen de koningen, als opvolgers van David, met hun paarden en wagens door deze poorten de stad blijven binnenkomen, niet alleen zij maar ook de adel, heel het volk van Juda en de inwoners van Jeruzalem; de stad zal altijd bewoond blijven. Uit de steden in Juda, uit de omgeving van Jeruzalem, uit het gebied van Benjamin, uit de Sefelavlakte, uit het bergland en uit de Negebwoestijn zal iedereen naar Mijn tempel komen om brandoffers te brengen, vlees-en meeloffers op te dragen, wierook te branden en dankoffers aan te bieden. Maar als jullie de sabbat niet als een heilige dag beschouwen en door de poorten van Jeruzalem op die dag lasten binnendragen, dan zal Ik die poorten in brand steken; de hele burcht zal in vlammen opgaan en het vuur zal niet geblust worden.' Jeremia 17:21-27.

De Joden luisterden niet:
Op de tiende dag van de vijfde maand in het negentiende regeringsjaar van koning Nebukadnessar van Babel trok Nebuzaradan, commandant van de lijfwacht en raadsman van de koning van Babel, Jeruzalem binnen. Hij stak niet alleen de tempel en het paleis in brand, maar ook alle huizen, in het bijzonder die van de rijken. Jeremia 52:12 en 13.

G´ds zegen!

Kena
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama

Rabbi Ephraim Epstein

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 14 jul 2003 14:43

Kena:
De eerste Christenen hielden zich ook aan dit bovenstaande gebod. Maar het 4e gebod werd verdraaid door de Rooms Katholieke Kerk. De Sabbath, die op zaterdag viel, werd opgeschoven naar de zondag, de 1e dag van de week. Hoe ging dat te werk? Constantijn beval toen hij nog heiden was dat de algemene viering van de zondag als publieke feestdag gebombardeerd moest worden.

Etc. etc. Het spijt me Kena, maar dit is gewoon niet waar. Over het onderhouden van de sabbat in de apostolische tijd kun je nog twisten, omdat het te maken heeft met het interpreteren van teksten. Het staat echter onomstotelijk vast dat de zondag reeds lang voor het jaar 321 gevierd werd. We hebben het getuigenis van een aantal kerkvaderen die hierover zeer duidelijk schrijven. In de brief van Barnabas (gedateerd 90-140 na Christus) lezen we b.v. "Daarom vieren wij de achtste dag met vrolijkheid, [de dag namelijk] waarop Jezus opstond uit de doden en verscheen en naar de hemel opvoer" Ook in de Didache (eind 1e eeuw) lezen we dat de gelovigen opgeroepen worden samen te komen op de Dag des Heren om het brood te breken. Je kunt van mening zijn dat het hier een dwaling betreft, maar je kunt domweg niet om het feit heen dat de zondag reeds lang voor Constantijn gevierd werd.
Waarom willen sabbatsvierders toch zo graag de mythe instandhouden dat de zondagsviering ingesteld is door de RK kerk?

Verder geef je teksten waaruit zou moeten blijken dat het houden van de sabbat van doorslaggevend belang zou zijn bij het orodeel. De door jouw gegeven teksten staan echter in het oude testament en ik ben de laatste om te zeggen dat het niet houden van de Sabbat voor God geen reden was om de Joden te straffen. Het NT stelt echter dat het bij het oordeel niet gaat om het afvinken van een lijst met geboden en je overtredingen. We worden volgens het NT niet beoordeeld op onze werken. Onze werken zijn allemaal van generlei waarde als het gaat om ons behoud. Ik heb alle geboden overtreden en heb mijn behoud niet verdiend. Voor ons behoud zijn we enkel aangewezen op het werk van Christus. Als we door het geloof deel mogen hebben aan Zijn verdienste is er voor ons geen veroordeling. Wanneer je het onderhouden van de sabbat wilt aanvoeren als criterium in het laatste oordeel doe je precies hetzelfde als de RK kerk deed: je maakt je behoud afhankelijk van je eigen werken.

Klaas

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 14 jul 2003 14:47

Hoi Klaas,

Ik ben van mening dat je de Sjabbas moet houden uit liefde en geloof in en voor Hem. Idd kan het wettisch worden en dan zijn de gevolgen verstrekkender.

Het OT geldt nog steeds. Het OT is heden ten dagen zeer actueel. Dus ook de Sjabbas-wet.

Betreft de zondag is een, zelfs door de RKK-encycl. bevestigde, historische feit. Je hoeft er niet mee eens te zijn, maar ik hou me liever aan de feiten dan aan meningen.

Dat het houden van de Sjabbas G´ds Wil is, kan ik idd lezen in het NT en in het OT. Ik hou me er wel aan en ik voel me gezegend en verrijkt in mijn geloofsleven (let wel: dit is mijn ervaring).

Hartelijke groet,
Kena
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama

Rabbi Ephraim Epstein

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 14 jul 2003 14:51

Ha die Kena :wink:

Klopt het dat 'de 9de ure' van de Sabbat (3 uur 's middags) om de 1 of andere reden een speciaal tijdstip voor G.d is?
..

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 14 jul 2003 14:54

Beste Klaas,

Inderdaad, je overleg met Cyber was anders en wellicht leekdat ook zo, maar je verzette je toch tegen zijn argumenten en dat geeft de toon van de achtergrond aan. Liefde is niet alleen aaridg zijn, zoals Jezus leert. Maar liefde is ook LUID te spreken opdat men EINDELIJK eens hoort.
Want er zal een moment komen dat Jezus zal zggen: Ik heb u niet gekend. En wat dan Klaas, waar is dan die LIEFDE die iedereen maar roept over Jezus. Wat is dan liefde. Het aannemen en navoilgen van Jezus, ondanks dat Zijn oproepen hier van Refroweb afspringen of, omdat de waarschuwingen door Jezus voortdurend de wijde wereld in geraken, vanaf dit scherm. Ik heb u niet gekend, ga weg van Mij zegt Jezus.

Zowel Cyber als ik hebben voortsdurend Bijbvelse achtergronden aangegeven. Ik wees daarbij meer op de zaken in de wereld, gebaseerd op Profetische achtergronden. Niet dat de kennis er van tot de redding lijkt.

Een brok in je keel. Ik begrijp het en kan met het ook voorstellen.
Toch moet ik je erkennen dat ik wel eens huilende mensen heb meegemakt omdat ik hun hart regelrecht bij Jezus oproepen betrok. Jezus is liefde en Jezus redt. Maar zodra je wees op de verantwoordelijkheid van henzelf en de oproepen die Jezus doet, namen zij afstand van Hem, terwijl hun ROEP om redding zo duidelijk was.

Vastgeroest in menselijke fundamenten van menselijke geboden, hadden hun een verkeerd beeld van Jezus gegeven. Jezus redt Jezus verlost en Jezus is genade. Maar als we met Zijn liefde, Zijn verlossing en Genbade niets ZELF doen om Hem te leren kennen, dan is het gelijk een leraar of vader die zijn geduld heeft verloren. Even over de drempel.

Sommigen die huilende de waarheden aanhoorden en vervolgens in een persoonlijke Bijbelstudie en Gebed, deze waarheden in het juiste perspectief (wilden) leren zien, zijn nu dankbare getuigen van een Verlossende Jezus.
Soms, maken zachte heelmeesters, stinkende wonden.

Weet je Klaas wie het eerst ter verantwoording worden geroepen, als het oordeel plaats vindt. Zij die het meest reiepn dat Jezus liefde was.
Hebben jullie Mij gekleed, hebben jullie Mij in de gevangenis bezocht.
Ga heen en maakt alle volkeren tot Mijn discipelen, is een werk dat niet altijd met "liefde" gepaard gaat. Een zachte "tik"mag soms tot de verbeelding spreken!

Hier staat reeds slechts één ferme warschuwing en 'duw' in de richting die God wil dat Zijn kinderen gaan!

En Hij zeide met LUIDE stem: Vreest God en heeft Hem eer, want de ure van zijn oordeel is gekomen en aanbidt Hem, die de hemel en de aarde en de zee en de waterbronnen gemaakt heeft (Openbaring 14:7)

Veel succes met je Bijbelstudie en een broederlijke groet,

Boudewijn

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 14 jul 2003 15:01

Beste Kena,

Je schreef:

@@Sorry Boudewijn , maar van dit soort kreten wordt ik een beetje kriegelig. Nergens staat dat het wel of niet houden van de sabbat van doorslaggevende betekenis zal zijn in het oordeel. @@

Ben je daar van overtuigd?

Zo ja, dan zal ik je de Bijbelverzen m.b.t. de geboden alsmede de Sabbat aangeven!

Groet, Boudewijn

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 14 jul 2003 15:04

Kena:
Ik ben van mening dat je de Sjabbas moet houden uit liefde en geloof in en voor Hem. Idd kan het wettisch worden en dan zijn de gevolgen verstrekkender.

Speelt de sabbat dan een belangrijke rol in het laatste oordeel of niet? Is het houden van de sabbat voorwaarde voor ons behoud?

Kena:
Het OT geldt nog steeds. Het OT is heden ten dagen zeer actueel. Dus ook de Sjabbas-wet.

Ik weet niet precies wat ik moet verstaan onder: het OT geldt nog steeds. Hoezo 'gelden'?
Ik ben, zoals je hebt kunnen lezen, van mening dat ik, als heiden-gelovige, de sabbat niet behoef te onderhouden. Het hoe en waarom kun je hierboven vinden.

Kena:
Betreft de zondag is een, zelfs door de RKK-encycl. bevestigde, historische feit. Je hoeft er niet mee eens te zijn, maar ik hou me liever aan de feiten dan aan meningen.

De RKK wordt continu aangeduid als vals kerk of zelfs als antichrist. Maar als die kerk iets zegt wat in je straatje past is het ineens de waarheid. Ik zou de antichrist altijd wantrouwen. De waarheid is dat de zondag reeds lang voor Constantijn en reeds lang voor een sprake was van een Rooms Katholieke Kerk gevierd werd. Ik heb je twee voorbeelden gegeven en zou deze kunnen aanvullen met andere waaruit ook blijkt dat de zondag reeds vroeg gevierd werd. Hoe zie je dat soort gegevens dan?

Kena:
Dat het houden van de Sjabbas G´ds Wil is, kan ik idd lezen in het NT en in het OT. Ik hou me er wel aan en ik voel me gezegend en verrijkt in mijn geloofsleven (let wel: dit is mijn ervaring).

Ik ben blij voor je dat je je gezegend en verrijkt voelt. En ik hoop ook dat de Allerhoogste je zal blijven zegenen.

Klaas

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 14 jul 2003 15:27

Beste Kena,

Hier zien we hoe belangrijk het is de geboden te onderhouden en daar waar God ons leert dat de geboden, dus ook de Sabbat:

-Deel zijn van het oordel

a. De Sabbat draagt bij tot de erkenning dat NIERMAND anders dan God onze bron van Gerechtigheid is. Gerechtigheid komt van God zelf, waarvan de Zoon de drager in het voorbeeld is (Gerechtigheid van Jezus)

dus beste Kena, is de Sabbat DEEL van het oordeel m.b.t. de rechtvaardiging er van voor de gelovige mens, zie maar:

Sabbat= teken van band met God (Psalm 92:1-6)
Sabbat= teken van trouw (openbaring 14:12)

b.Gods geboden naleven: Openbaring 14:12

De standvastigheid van de gelovigen blijkt als hun GEHOIORZAANHEID aan Gods geboden wordt aangevallen of in twijfel wordt getrokken.

Awel Kena, waarom:

Omdat zij VASTHOUDEN aan de geboden, omdat zij hun Heer verkondigen en eerbiedigen op Zijn wet.

Waarom nu Jena, BEVESTIG jezelf de Sabbat in je relaas en ONTKEN je dat de Sabbat, als deel van deel van de wet, NIET DEEL van het Oordeel is.

Elke mens zal wel of niet gerechtvaardigd worden door het oordeel. (Daniël 7:8-14 en 21:22)

Alleen op grond van een wet kan dat plaats vinden. De gehel wet is daarbij van toepassing. Het is niet mogelijk één woord van die wet te negeren of over te slaan.

Aan welke maatstaven voldoet het oordeel:

-Openbaring 14:7

Het oordeel van God als Evangelie

God de Vader is een God van gerechtigheid en liefde!
Blijkbaar is dus de liefde en de gerechtigheid gebaseerd op het TOEPASSEN van een wet!
Op grond van die wet zal het oordeel (kunnen) verzoenen (Leviticus 16:1-10 en 17:31 alsmede 1 Petrus 1:18,19)
Gods oordeel zal ons rechtvaardigen (Daniël 7:8-14 en 21:22)

Vanzelf spreekend, op diens wet (geboden) alleen is dat mogelijk. Ook de Sabbat is dus deel erven, immers het is het 4e gebod!

Gods oordeel troost ons. (Daniël 8:9-26)

Natuurlijk, als we zeker er van zijn dat we kunnen vertrouwen op Gods wet en er zeker van kunnen zijn, dat we ook op dat fundament kunnen groeien, dan zal geen aardse wet ons meer kunnen overtroeven of in twijfel brengen.

In hoeverre word ik voor misstappen behoed door de gedachte aan et oordeel, als ik Gods wet in mijn hart heb laten schrijven)

Bevrijding door het oordeel (Romeinen 8:1-4 en 2 Kor. 5:19-21)

Voor de wet -op zich- is het onmogelijk de macht der zonde te breken en ons gerechtigheid en vrijspraak te geven.

Pas nadat God Zelf zich over ons erbarmde en Zijn Zoon zond en aan Hem het oordeel (Zichzelf) het oordeel uitvoerde, konden we worden vrijgesproken van onze schuld. God moest zo diep de basis leggen om ons zijn levensgevende (Heilige) Geest te kunnen schenklen, -om- aan de eisen van de wet te -kunnen- voldoen.

Ordeel en wet = Bevrijding (dus ook het 4e gebod)

Aangenomen door Gods oordeel.

Het onderzoekend oordeel is een gebeurtenis van Heil;ige ernst. Toch hebben we niets te vrezen als we Gods geboden naleven in Christus alleen. Jezus is onze plaatsvervanger. Zijn Gerechtigheid verzekert ons nu al van de verlossing van de vrijspraak in het oordeel.

Tevergeefs eren zij Mij, omdat zij geboden van mensen houden (Matt 15:8-15)

Laat dit een waarschuwing zijn voor hen die menen dat menselijke wetten en menselijke Sabbatten deel -kunnen- zijn van het oordeel.

Jezus zelf roept in Openbaringen op tot GEHOORZAAMHEID aan die wetten en het Gerechtigheid van Hem zelf. Wie het verontachtzaamd of negeert, zal bedrogen uitkomen. We zeggen dat de Sabbat ingesteld is, en menen dat deze niet tot het oordeel behoort, zoals Kena!
Laten we vertrouwen op het oordeel, door Jezus na te volgen en Zijn getuigenis aan te nemen, waardoor onze persoonlijke relatie met Hem, ons -alleen- kan en zal verzekeren van een oordeel waar we NOOIT angstig of bang voor hoeven te zijn.

Wie bang of angstig is voor God, heeft een verkeerd beeld van Hem die liefde en Verlossing van AL zijn kindren wenst!

Boudewijn

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 14 jul 2003 15:30

Beste Kena,

Je schreef:

@@Dat het houden van de Sjabbas G´ds Wil is, kan ik idd lezen in het NT en in het OT. Ik hou me er wel aan en ik voel me gezegend en verrijkt in mijn geloofsleven (let wel: dit is mijn ervaring). @@

Waarom kun je je dan niet voorstellen dat de Sabbat, als deel van de wet dasn -ook- niet deel is van het oordeel.

Als wij door de aardse rechters worden geoordeeld, dan past men toch ALLE aspecten toe van de wet die van toepassing is op ons geval. Men lat toch geen enkel aspect weg dat ons zou (kunnen) vrijspreken? Anders om is ook even toepasselijk!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 14 jul 2003 15:34

Elk mens zal gekend zijn in de bedoelingen van Gods verlossingsplan. God kent voor egen enkel mens geheimenissen die hem of haar tot de verlossing kan brengen. Niemand zal zich kunnen verointschuldigen.
Weet je Kena dat er duizenden predikanten zijn in de werelkd die WETEN dat de Sabbat Gods geheiliogde dag is, maar om redenen van aanzien en angst voor tegenspraak, juist daardoor de valse rustdag (blijven) prediken. Kun je je dat voorstellen Kena? JUIST DAAROM zalt de Sabbat ook onder dat oordeel. Immers de wet ligt (nu) IN de Ark in het Hemels Heiligdom!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 14 jul 2003 15:41

Beste Kena,

Het feit alleen al dat er sommigen zullen zijn die de Sabbat van het Hemelse Koninkrijk niet willenm aannemen, is al een overtreding van de wet. Als men één wet overtreedt, overtreddt men allen. Vandaar de genade en de genadetijd.
Mensen die dus KIEZEN om de zondag te BLIJVEN navilgen, sluiten zichzelf uit van het Hemels Koninkrijk, omdat zij WEIGEREN Gods wet te aanvaarden voor dat Hemelse Koninkrijk. Het is een BEWUSTE KEUZE
Inde hemel zal de verlsoten ook bekend gemaakt worden WAAROM die keuze zus of zo werden gemaakt. ALLES zal geopenbaard worden. De vervolmaking zal voor de Eeuwigheid VOLKOMEN en DUIDELIJK zijn.

Immers we leven van Sabbat tot Sabbat en kunnen dat NU al leren en ervaren.

Terug naar “Archief”