Moderator: Moderafo's
@mic schreef:Eehmm zou je dan alsnog je mening duidelijk willen formuleren, want nu krijg ik ff geen hoogte van je
Kaw schreef:Omdat de klassieke gereformeerden stad en land omreisen om een bekeerling te maken, maar de JD hoeft die moeite niet te doen.
@mic schreef:Oke de verafgoding kan ik me in vinden.
Caprice schreef:Ik zal er nooit heengaan (dan zou ik de halve familie + kerk op m'n nek krijgen, en bovendien ben ik niets gewend), maar blijf het wel een moeilijke kwestie vinden. Die achterdocht uit de gereformeerde gezindte komt toch ergens uit voort?
Klaas schreef:Ja, die achterdocht en weerstand komen van de duivel. Hij weet drommels goed dat God de jongerendag gebruikt tot eer en glorie van Zijn Naam. De duivel zal er dan ook alles aan doen om dit tegen te werken. Tegenstanders van de jongerendag zijn werktuigen in de handen van Satan.
Als jongeren enthousiast over een artiest zijn denk ik dat je dat niet meteen af hoeft te keuren. In de Bijbel staan ook duidelijk voorbeelden van mensen die iemand anders als voorbeeld nemen.
Geloofshelden is niet iets mis mee zo lang je niet altijd bedenkt dat een mens een mens is en dat het om God draait, dat Paulus zo zondig als ieder ander was, maar dat hij wel door God's Geest machtige daden mocht verrichten... (heb 't dan niet over de brieven van Paulus en zo, maar over hem op zich als voorbeeld voor ons)
Kaw schreef:Natuurlijk heb ik twijfels over Jump, jump jump for God! Do the twist for Jezus!
caprice schreef:Kaw schreef:Natuurlijk heb ik twijfels over Jump, jump jump for God! Do the twist for Jezus!
Ik hoor toch liever een preek in 'tale Kanaans' dan in het Engels. Het komt op mij wel erg vreemd over.
Die beschuldiging van 'tale Kanaans' in preken is niet helemaal terecht. Onze dominee kun je daar echt niet op betrappen.
Ichtus schreef:Op de JD zorgen ze ervoor dat ze zich aanpassen aan de doelgroep, en die gereformeerden hebben dus al die moeite voor nx gedaan, als je je gewoon aanpast aan je doelgroep en niet alleen maar praat in "de tale Kanäans" zou dat ook al veel schelen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten