Moderator: Moderafo's
columbus schreef:Ik wil het volgende voorleggen, niet om ‘partij’ te kiezen tussen evangelischen of gereformeerden, maar om nieuwe inzichten te krijgen.
Nu lees ik vaak op het forum de discussies tussen de ‘lichtere en de zwaardere’ kant over het aannemen van Jezus als jouw of mijn Zaligmaker.
Ik geloof in God, de bijbel en al wat er geschreven staat. ook weet ik dat ik een zondaar ben.
Nu zeg ik: Jezus, ik neem uw aan en stel al mijn vertrouwen op uw.
Is dit genoeg om een kind van God te zijn?
Misschien komt het wat raar over om het op deze manier te formuleren maar ik zou graag jullie mening over willen horen.
amic schreef:Geloof maar en je bent zalig.
dat is makkelijk, want zelfs de grootste zondaar heeft een geloof. zelfs die vloekende moordenaar op het kruis had een geloof. een geloof dat er niets bestaat. je hoeft ook niet naar de kerk want je gelooft. je hoeft niet te bidden want je gelooft. zo zal het toch niet zijn? je moet eerst onderkennen dat je zondaar bent voordat je bekeerd kan zijn, tenminste dat lees ik hier op het forum, maar je hoeft je zonden niet te belijden want je gelooft in Hem, waarom zal men dan een zondekennis hoeven te hebben?
Rudolf Meuser schreef:Aan onze Arminiaanse broeder alhier,
Fillipensen 2:13 Want het is God, Die in u werkt beide het willen en het werken, naar Zijn welbehagen.
Hoe willen jullie deze tekst dan verklaren?
(Jialikelly vroeg komen we hier wel uit? Mijn ervaring is dat de remonstranten en contra-remonstranten allebei hardnekkig hun standpunten blijven verdedigen)
11 Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen.
12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;
13 Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten