homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meboy

Berichtdoor meboy » 11 jul 2004 22:34

De site is bijgewerkt met 1 nieuw artikel!

"wat als je fout zit met seks?" Naar aanleiding van een aantal vragen die ik via email heb gekregen.

http://www.freewebs.com/allhuman/seks.htm

de hoofdpagina is nog altijd:

http://www.freewebs.com/allhuman

Hm, ik vind die SV-tekst eigenlijk nog steeds niet echt verhelderend ofzo. Hoe lees jij die dan?

Ik lees hem in de statenvertaling zonder nadruk op EN, dus op deze manier

en evenzo hebben ook de mannen het natuurlijke gebruik van de VROUW laten varen en zijn zeer verhit geworden in hun wellust jegens ELKAAR, mannen met mannen, ontucht plegend.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 11 jul 2004 22:54

En weer gaat alleen maar over seks.

meboy

Berichtdoor meboy » 11 jul 2004 22:54

dan heb je de site niet goed bekeken

http://www.freewebs.com/allhuman/

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 11 jul 2004 23:05

Wat is een homo?

Een homo is iemand die zijn liefde niet op een natuurlijke manier kan kanaliseren en projecteren.

Deze opmerking las ik op jouw site.

Bedankt hoor,

meboy

Berichtdoor meboy » 11 jul 2004 23:06

heb je verder gelezen? een hetero kan dat ook niet in mijn optiek...

meboy

Berichtdoor meboy » 11 jul 2004 23:09

ik vind het prima als je kritiek hebt; maar lees dan eerst goed. Als je het dan he-le-maal niets vindt is het trouwens ook ok. Even goede vrienden.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 12 jul 2004 09:13

Ik heb je site eens helemaal doorgelezen. En ik vraag mij af vanuit welke intentie je die hebt gemaakt.

Ik las:
"Als we constateren dat homofiliteit een beperking is in de liefde dan zijn we al een heel stuk op weg."

Dus:
Liefde is volgens jou dus uitsluitend voorbehouden aan een relatie tussen man en vrouw.

En daarmee doe je dus de deur dicht voor een open gesprek.
Want je zet mij, en vele anderen, dan direkt op een minderwaardige plek.

meboy

Berichtdoor meboy » 12 jul 2004 10:50

Ik las:
"Als we constateren dat homofiliteit een beperking is in de liefde dan zijn we al een heel stuk op weg."

Dus:
Liefde is volgens jou dus uitsluitend voorbehouden aan een relatie tussen man en vrouw.

Dat zijn twee totaal verschillende dingen; je bent echt te snel met je oordeel.

1. Ja homofiliteit is een beperking in de liefde; zoals ik uitleg is die beperking universeel. Ook een hetero is beperkt in de liefde. Alleen de manier waarop tot uitting komt is verschillend.

2. Met de constatering dat homofiliteit een beperking is in de liefde doe ik totaal geen uitspraak over dat liefde voorbehouden zou zijn voor man en vrouw. Integendeel; liefde ( hoe gebrekkig dan ook) is een opdracht van God... de schuld voor de steken die een homo en hetero laat vallen is een oplossing: Jezus Christus.

3. Ik gooi geen enkele deur op slot voor een open gesprek; wat zou voor mij de reden zijn om een site op een openbare plaats te zetten? Een forum is het toonbeeld van een open gesprek. Als ik niet open stond voor een open gesprek zou ik het hier nooit posten.

Mijn intentie is mijn verhaal weergeven, laten zien hoe ik omga met mijn homofiliteit. Niet als opgeheven vinger, wel met pittige uitspraken. Ik heb een antwoord trachten te vinden op de vragen die me bezig hielden. Die antwoorden zouden een handvat kunnen zijn voor mensen die met dezelfde vragen worstelen en kunnen aanleiding zijn voor een open gesprek... Aan de andere kant zou het mooi zijn als hetero's meer te weten komen over homofiliteit, dat praat makkelijker en geeft meer openingen voor een eerlijk geprek.

Die intentie is blijkbaar niet over gekomen; ik zal de site zelf nog eens kritisch doorlezen.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 12 jul 2004 11:47

meboy schreef:
Dat zijn twee totaal verschillende dingen; je bent echt te snel met je oordeel.

1. Ja homofiliteit is een beperking in de liefde; zoals ik uitleg is die beperking universeel. Ook een hetero is beperkt in de liefde. Alleen de manier waarop tot uitting komt is verschillend.

2. Met de constatering dat homofiliteit een beperking is in de liefde doe ik totaal geen uitspraak over dat liefde voorbehouden zou zijn voor man en vrouw. Integendeel; liefde ( hoe gebrekkig dan ook) is een opdracht van God... de schuld voor de steken die een homo en hetero laat vallen is een oplossing: Jezus Christus.

3. Ik gooi geen enkele deur op slot voor een open gesprek; wat zou voor mij de reden zijn om een site op een openbare plaats te zetten? Een forum is het toonbeeld van een open gesprek. Als ik niet open stond voor een open gesprek zou ik het hier nooit posten.

Mijn intentie is mijn verhaal weergeven, laten zien hoe ik omga met mijn homofiliteit. Niet als opgeheven vinger, wel met pittige uitspraken. Ik heb een antwoord trachten te vinden op de vragen die me bezig hielden. Die antwoorden zouden een handvat kunnen zijn voor mensen die met dezelfde vragen worstelen en kunnen aanleiding zijn voor een open gesprek... Aan de andere kant zou het mooi zijn als hetero's meer te weten komen over homofiliteit, dat praat makkelijker en geeft meer openingen voor een eerlijk geprek.

Die intentie is blijkbaar niet over gekomen; ik zal de site zelf nog eens kritisch doorlezen.

Je site is inderdaad niet erg duidelijk.

Dan nog even over die beperking. Je haalt er hier hetero's bij. Op je site doe je dat niet. Ik ben homo en voel me absoluut niet beperkt in het kunnen en mogen geven van liefde.

Je schreef:
"Aan de andere kant zou het mooi zijn als hetero's meer te weten komen over homofiliteit, dat praat makkelijker en geeft meer openingen voor een eerlijk geprek.

Ja, daar heb je gelijk in. Maar als je dan uitgaat van jouw stellingname blijft er weinig ruimte over.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 jul 2004 11:59

Ik vind het goed dat er over gesproken wordt op dit forum. Chapeau!

Mijn mening over homo's? Eigenlijk niet echt uitgesproken voor of tegen. Ik denk dat iedereen dat voor zich moet bepalen en rekenschap afleggen bij de Heer.

Mij maakt het weinig uit, ik ben gelukkig met mijn vriendin, maar ik wil niemand het geluk onthouden als hij die jongen van zijn leven is tegengekomen.

Blijf bij de Heer, ik geloof dat Die je bijstaat.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

meboy

Berichtdoor meboy » 12 jul 2004 12:06

Dan nog even over die beperking. Je haalt er hier hetero's bij. Op je site doe je dat niet.

Sorry maar dan moet je (nogmaals) beter lezen... het staat er echt. Enkele citaten:

Artikel 9 vragen:

Wat is het verschil tussen een homo en een hetero?

Die is er niet; althans niet in algemene zin. Een homo zondigt niet goedkoper, duurder, makkelijker, moeilijker dan een hetero. Ze zijn beidde gevallen in Adam. Beperkt zijn in de liefde tot God en je naaste is iets van de gehele mensheid. De uitingsvorm is misschien anders maar het wezen van de zonde blijft gelijk: Jezelf liefhebben boven God en je naaste.

Artikel Liefde vs. Liefde

Laten we eerst bezien hoe God naar een mens kijkt; Hij maakt immers geen verschil tussen homo of hetero, het enige verschil wat Hij maakt is “goed” of “fout”. God kijkt naar een mens, Zijn enige conclusie is “fout” in de liefde…

Het kan dat je jezelf niet beperkt voelt in de liefde maar welke maatstaf gebruik je om te meten of dat daadwerkelijk zo is? Ik voel me ook gezegend met het feit dat ik een man nog kan en mag liefhebben. Maar tegelijkertijd weet ik dat dit geen volmaakte liefde is naar de maatstaven die God gebruikt. Waarom heb je Christus nog nodig als je denkt dat je liefde volmaakt is?

Ja, daar heb je gelijk in. Maar als je dan uitgaat van jouw stellingname blijft er weinig ruimte over.

Welke ruimte stel je jezelf voor dan? en waar basseer je jezelf op? Want zo is het lastig discussieren. Wat is een open gesprek in jouw ogen? Een gesprek waarin ik mijn mening aan de kant zet?
Laatst gewijzigd door meboy op 12 jul 2004 12:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 12 jul 2004 12:11

Optimatus schreef:Ik vind het goed dat er over gesproken wordt op dit forum. Chapeau!

Mijn mening over homo's? Eigenlijk niet echt uitgesproken voor of tegen. Ik denk dat iedereen dat voor zich moet bepalen en rekenschap afleggen bij de Heer.

Mij maakt het weinig uit, ik ben gelukkig met mijn vriendin, maar ik wil niemand het geluk onthouden als hij die jongen van zijn leven is tegengekomen.

Ik weet wel dat iedereen zelf rekenschap af moet leggen, maar het is nogal postmodern gedacht, dat iedereen het zelf maar moet bepalen. Bijbel is toch ons richtsnoer?
Geen commentaar

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 jul 2004 12:52

De Bijbel is het richtsnoer, maar als de Heer iets wil wat de Bijbel niet verklaart, dan wil de Heer dat toch?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 12 jul 2004 12:55

Optimatus schreef:De Bijbel is het richtsnoer, maar als de Heer iets wil wat de Bijbel niet verklaart, dan wil de Heer dat toch?

Ehm, die snap ik niet.....De Bijbel zou niet verklaren hoe God over homosexualiteit denkt?
Geen commentaar

Koffie

Berichtdoor Koffie » 12 jul 2004 14:07

Motormuis schreef:
Optimatus schreef:Ik vind het goed dat er over gesproken wordt op dit forum. Chapeau!

Ik weet wel dat iedereen zelf rekenschap af moet leggen, maar het is nogal postmodern gedacht, dat iedereen het zelf maar moet bepalen. Bijbel is toch ons richtsnoer?

De bijbel is zeker ons richtsnoer om naar te leven, maar iedereen kan een tekst anders interpeteren. Waarom zijn er anders zoveel scheuringen in de kerken gekomen. Juist door die interpetatie. Al zijn de kerken het vaak allemaal wel eens wat homofilie/homoseksualiteit betreft. Ik denk dat dat ook een interpetatie is van de bijbel. Waar een ander persoon weer anders over kan denken.
Ik ben van mening dat een relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht mag, ik vind nergens in de bijbel terug dat er geen liefde kan zijn tussen mensen van hetzelfde geslacht.

Terug naar “Archief”