Dan nog even over die beperking. Je haalt er hier hetero's bij. Op je site doe je dat niet.
Sorry maar dan moet je (nogmaals) beter lezen... het staat er echt. Enkele citaten:
Artikel 9 vragen:
Wat is het verschil tussen een homo en een hetero?
Die is er niet; althans niet in algemene zin. Een homo zondigt niet goedkoper, duurder, makkelijker, moeilijker dan een hetero. Ze zijn beidde gevallen in Adam.
Beperkt zijn in de liefde tot God en je naaste is iets van de gehele mensheid. De uitingsvorm is misschien anders maar het wezen van de zonde blijft gelijk: Jezelf liefhebben boven God en je naaste.
Artikel Liefde vs. Liefde
Laten we eerst bezien hoe God naar een mens kijkt;
Hij maakt immers geen verschil tussen homo of hetero, het enige verschil wat Hij maakt is “goed” of “fout”. God kijkt naar een mens, Zijn enige conclusie is “fout” in de liefde…Het kan dat je jezelf niet beperkt voelt in de liefde maar welke maatstaf gebruik je om te meten of dat daadwerkelijk zo is? Ik voel me ook gezegend met het feit dat ik een man nog kan en mag liefhebben. Maar tegelijkertijd weet ik dat dit geen volmaakte liefde is naar de maatstaven die God gebruikt. Waarom heb je Christus nog nodig als je denkt dat je liefde volmaakt is?
Ja, daar heb je gelijk in. Maar als je dan uitgaat van jouw stellingname blijft er weinig ruimte over.
Welke ruimte stel je jezelf voor dan? en waar basseer je jezelf op? Want zo is het lastig discussieren. Wat is een open gesprek in jouw ogen? Een gesprek waarin ik mijn mening aan de kant zet?