essieee schreef:hijwel schreef:Ja hier staat de waarheid!
waarom?
simpel toch, hier ben ik het mee eens!
oke
Moderator: Moderafo's
hijwel schreef:jacobH schreef:Even een korte reactie,
ik kom er later uitvoeriger op terug.Met een ding ben je het wel met me eens mag ik hopen.
Als God een mens roept dan gaat dan in een weg van verhoging van Christus en vernedering van de mens. Er kunnen geen 2 kapiteinen op een schip. Jezus dult dat ook niet. Het is of Hij of de mens.
In tegen deel. Ik geloof juist dat de mens weer verhoogd wordt. God geeft weer de goede wil terug die hij in het paradijs ons ook had gegeven. Hij geeft ons steeds een stukje meer terug van onzelf.
Hij maakt ons steeds meer zoals hij ons bedoelt heeft. Dus wij worden meer, maar God wordt nog meer. Want met zijn mens zoals hij het bedoelt heeft wordt hij geprezen
De mens die word bekeerd zal dat nooit zo ervaren. De mensen in de omgeving wel. Want ze zien is de verandering bij die stil gezette mens.
De mens zelf ervaart het heel anders. Die ervaart het als Johannens de doper.
Johannes 3:30 Hij moet wassen, maar ik minder worden.
Ben je het hier ook niet mee eens?
met vr gr
JacobH
Ja hier ben ik het mee eens. Maar dan redeneer je vanuit je oude ik.
ik moet minder worden (mijn oude ik moet er aan)
Maar dat je oude ik er aan moet wil nog niet zeggen dat jij minder wordt.
God pakt je nx af! Hij geeft je juist wat. Hij geeft je je leven terug zoals hij jou bedoelt heeft.
Opzich denk ik dat we hetzelfde bedoelen, maar dat jij paulus ziet terwijl hij vecht tegen zijn oude ik. En dat ik paulus zie zoals God in hem werkt, Hij maakt paulus steeds meer gelijk aan zijn evenbeeld. (dus paulus wordt meer)
@mic schreef:Een ding is me nog niet helemaal duidelijk van JakobH, ik krijg uit zijn posts dat omdat God de bekering begint met de wilsverandering, je eigenlijk al bekeerd bent/ of een kind van God als je op zoek bent. Maar dat kan ik verkeerd begrepen hebben?
@mic schreef:Nou ja, waarom ik dat vroeg: AF en toe zijn er mensen die anderen geruststellen als ze al op de weg van bekering zijn zegmaar, maar nog niet geloven: in de trand van: God is al met je bezig, waardoor ze niet aangespoord worden om verder te zoeken. Dat vind ik gevaarlijk. Maar dat is eigenlijk een ander onderwerp ja.
De boeken van CGVreugdehil zijn zeker goed, ik heb bekering ook voor jou, van hem gelezen.
jacobH schreef:
Jij bedoelde waarschijnlijk groeien in de genade.
Ik heb net een boekje gelezen van ds CG Vreugdenhil. Levend geloof heet dat. Hij schrijft in hele duidelijke taal over al deze onderwerpen. Ik kan je het boekje van harte aanraden.
Met vr gr
JacobH
Gershwin schreef:2. Hij kan het niet. Dat zou dan vreemd zijn. Iemand zit vastgebonden aan een stoel, en je zegt: "Kom maar van die stoel". Beetje sadistisch...
hijwel schreef:Gershwin schreef:2. Hij kan het niet. Dat zou dan vreemd zijn. Iemand zit vastgebonden aan een stoel, en je zegt: "Kom maar van die stoel". Beetje sadistisch...
Waarom zou dat sadistisch zijn? Als hij je daarna uit de stoel haalt?
Hij wil alleen zien dat jij uit die stoel wilt komen.
Gershwin schreef:Zo, ben na 2 weken weer eens online, dus heb nog heel wat te reageren...
Ik zal kort zijn: JacobH, is het onzinnig of niet om iemand zonder vrije wil op te roepen tot geloof?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten