Zullen we het na zeven pagina's vorm het nu over de inhoud gaan hebben?
Hoe staat het er bij jouw voor?
Moderator: Moderafo's
Mariamagdalena schreef:22 vers 5:
Een vrouw mag geen manskleding aanhebben, noch een man een vrouwengewaad aantrekken; want Jahwe, uw god, heeft een afschuw vanwie zulks doet.
Nounounou?????????????
Dus een rok!
Marnix schreef:Haha, inderdaad.... Mannen droegen in die tijd geen broeken hoor.
En ehm.... Is een broek specifiek mannenkleding? Hoe kom je daar bij?
Kijk naar wat Paulus zegt over het eten van offervlees. Als iemand graag een rok wil dragen en dat tot eer van God doet is dat goed. Als iemand een broek draagt en dat tot eer van God doet, ook prima. Zolang je maar rekening met elkaar houdt en je alles wat je doet tot eer van God doet.
Stacie schreef:
Want hoeveel mensen ken je die wel een rok dragen, maar geen varkensvlees eten, of vlees zonder bloed eten, of noem maar op wat in Leviticus, Deutronomium staat ...
Johanne schreef:
Ik bedoel eigenlijk ook dat je als je je echt aan regeltjes uit de bijbel wilt houden je je aan alle regels moet houden. En niet wel een rok dragen omdat t in de bijbel staat, maar dan bijv. ook zoals jij zegt wel varkensvlees eten ofzo.
Dus als je op alle kleine regeltjes wilt letten moet je je ook consequent aan alles houden.
Stacie schreef:Johanne schreef:
Ik bedoel eigenlijk ook dat je als je je echt aan regeltjes uit de bijbel wilt houden je je aan alle regels moet houden. En niet wel een rok dragen omdat t in de bijbel staat, maar dan bijv. ook zoals jij zegt wel varkensvlees eten ofzo.
Dus als je op alle kleine regeltjes wilt letten moet je je ook consequent aan alles houden.
Dat bedoel ik precies ook
Gandalf schreef:Ik weet niet wat hiervoor al aan antwoorden de revue is gepasserd, maar ik vind het niet zinvol om over broeken/rokken en het wel of niet dragen van hoedjes te discussieren. Denk je echt dat God kijkt naar wat iemand aanheeft? God kijkt hoe je hart is t.o.v. Hem. Daar gaat het om. En als bijv. een meisje uit de GGiN een broek draagt, dan maakt dat haar er voor God niet minder om. Ze is net zo uniek als ieder ander. Als meiden besluiten een rok of voor mijn part een hoed te dragen uit geloofsovertuiging dan moeten we dat accepteren. Net zo goed als dat jij geaccepteerd wilt worden door anderen.
Wat er in de Bijbel staat over vrouwen die geen mannenkleren mogen dragen en vice versa heeft mijns inziens meer te maken met het werk dat de mannen en vrouwen in de Bijbel deden. Mannen hadden hun eigen werkzaamheden en gereedschappen en vrouwen ook. Het was niet gepast als een vrouw mannenwerk ging doen. Je moet ook kijken naar de cultuur en tijdsperiode.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 43 gasten