Wie en wat mijn God is, daarvoor kan Hem het beste Zelf aan het woord laten:
Nahum schreef:2 Een ijverig God5) en een wreker is de HEERE, een wreker6) is de HEERE, en zeer grimmig;7) een wreker is de HEERE aan Zijn wederpartijders, en Hij behoudt den toorn 8 ) Zijn vijanden.9)
3 De HEERE is lankmoedig,10) doch van grote kracht, en Hij houdt den schuldige11) geenszins onschuldig.
Nogmaals wij zijn de overheid niet! Ook ben ik als particulier niet verantwoordelijk voor het niet meer bestaan van de doodstraf in Nederland. Ik heb mijn best gedaan door SGP te stemmen. Meer kan ik niet doen. Wel heb ik er last van.
De termen Oude en Nieuwe Testament staan als zodanig niet in de Bijbel. Het is een verkeerde conclusie om in dit geval te stellen dat het Nieuwe Testament het Oude zou vervangen.
Jopiek schreef:En vervolgens haal je de tien geboden aan waar in jou vertaling staat: "6. Gij zult niet doodslaan noch u wreken." Als God tegen Zijn aardse dienaren zegt dat de zich niet mogen wreken is dat enigszins tegenstrijdig lijkt me!
Nee want gewone wederomgeboren burgers zijn kinderen van God. Geen dienaars. Daarnáást kunnen ze ook dienaar of knecht van God zijn, maar dat is lang niet iedereen.
Toriso schreef:Wanneer breekt nou eindelijk eens bij sommigen het besef door dat overheid en onderdaan 2 verschillende entiteiten zijn!?
Jopiek schreef:En dat laatste is nogal ff flink omstreden. Dan hebben christen politici een probleem. Even als gewetensbezwaarde ambtenaren m.b.t. het homo huwelijk!!!
Hoe bedoel je? Leg eens uit.