Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 14 sep 2014 19:24

Prachtig meiske, liefie!

Hier is de zomervakantie ook eindelijk ten einde, na 3 maanden :) Madam heeft er nog niet zo heel veel zin in, ik heb af en toe d'r spulletjes al gepakt en d'r tas laten zien, maar ze schuld elke keer nee en verkondigd dat ze 'niet kinderen, nee niet kinderen' gaat ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 sep 2014 07:10

Ben jij ook 3 mnd vrij geweest Saskia?

@ missf wat vervelend voor Jurian! Wij hebben het ook wel eens met H. Dan twijfel ik of hij met echt hoort of niet en het is al een paar keer gebleken dat zijn buisjes eruit waren en hij dus inderdaad slechter hoorde. Had J ook niet regelmatig oorontsteking?
Hoe bevalt zijn nieuwe school?

@ liefie wat een mooie foto! Is Nina lang? Zij oogt nl veel ouder dan 3.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 15 sep 2014 09:05

Nee, ik heb gewoon gewerkt deze maanden, wel af en toe rustiger aan gedaan dan normaal. Maar R kon gewoon thuis zijn, omdat we boven het werk wonen. En ik had twee maanden doorlopend Nederlands bezoek, dus er was ook altijd oppas als ik echt weg moest of d'r niet mee kon nemen naar het werk. Ze is er wel beter Nederlands door gaan praten, nu maar weer overschakelen op Roemeens :-)

Ik vlieg morgen voor een weekje naar NL, dat is mijn vakantie!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 sep 2014 09:22

Veel plezier in NL, Saskia, je hebt heerlijk weer hier :D

Het gaat prima op school met Jurian. Hij neemt zulke leuke liedjes mee naar huis, in plaats van alleen psalmen op hele noten.
En wat gaat het hard in groep 3, wat een prachtig beroep zal dat zijn, hoe snel de kinderen daar leren. Of zichtbaar leren :) Hij kan nu 4 schrijfletters schrijven, ook in combinatie zodat het woorden vormen. En rekenen op allerlei manieren. En dat in 2 weken, ik sta verbaasd. Ben ook wel heel erg blij dat hij in groep 3 zit, hij drinkt alles echt in, wat hij te horen krijgt. Mooi om te zien :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 sep 2014 12:32

over liedjes gesproken:

Manoël heeft al veel liedjes geleerd op school (oa Jezus is de goede Herder, is je deur nog op slot, als je bidt zal hij je geven enz..) Meestal gaat het goed en kent hij ze al snel.. Maar soms...

Hij heeft ook het liedje geleerd:

Zie de zon, Zie de maan
Zie de sterren in hun baan
Sterren ontelbaar, Overal vandaan
Onvoorstelbaar wonderlijk gedaan
Heer hoe heerlijk is Uw naam

De tekst van Manoël, De eerste regels gaan goed, maar daarna: Heer hoe LELIJK is Uw naam.... volgens hem hoort dat echt zo, zo heeft juf het hem geleerd.. DUS.... :lol: :lol:

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 17 sep 2014 13:35

'Ik ga slapen maar kben niet moe,
Maar kmoet van mn moeder naar bedje toe'....

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 18 sep 2014 13:20

@ AJL: Hoe is het nu?

@ Liefie: mooi meisje (ik heb de foto op facebook ergens... voorbij zien komen;-))
Time flies when you have none!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 sep 2014 12:41

Vanmiddag vieren we de verjaardag van onze zoon. Dat gezicht van hem toen hij vanochtend de ballonnen en slingers zag. "die jaar" riep hij en erachteraan: "taart". :mrgreen:

Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 sep 2014 13:36

Wat een leuke taart!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 sep 2014 18:41

van harte evelien!!

Wanneer gaan jullie zitten met je kids tav huiswerk? zoals door de weeks komen ze om half vier uit school.... is niet geschikt moment... adn rond vier koken etc etc... ook niet geschikt... eten, na het eten douchen... maar er moet er nog eentje voorgelezen worden en naar bed.. nu zit ik verdraaid weer pas om kwart over zeven nog met het huiswerk bezig van J.

Ze moet niet veel.. maar toch scheelt het haar enorm in haar onzekerheid als ik het wel doe, oa doen ze nieuwsbegrip de tekst voorbereiden en alvast doornemen, tafelsommen leren en maken en dan ook elke dag nog lezen voor de leeskalender.... of moet ik daar maar direct om half vier mee beginnen? en als ze moet voetballen, de training dan schiet het er helemaal bij in.

Maar ergens vind ik.. moet er wel tijd zijn... tafelboekje kan ze evt wel alleen.. maar zelf hou ik wel vinger aan de pols voor het geval ze de verkeerde antwoorden automatiseert, dan zijn we weer verder van huis.. zucht.. wat een dilemma;s en straks helemaal als er tussendoor ook nog een baby komt zeilen die gevoed moet worden.
Oh... manlief werkt veel avonddeinsten dus is er meer dan de helft van de tijd niet... anders is et probleem er namelijk niet.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 sep 2014 20:11

Onder het eten koken bij je in de keuken? Of net het kwartiertje ervoor? Hier ook wat lastig om het goede moment te vinden. We doen het nu rond kwart voor zeven, voor het naar bed gaan. Optimaal vind ik het niet maar andere tijd is ook lastig.
Direct om half 4 vinden ze hier niet fijn, eerst graag wat uitblazen van school.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 sep 2014 20:12

Mooie taart evelien, 'k zag hem ook op een taartforum, echt heel mooi!
Nog gefeliciteerd met zijn verjaardag.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 20 sep 2014 22:46

@paprikameisje,
maar ga je om 4 uur al koken en dan half 5 opeten en dan naar bed?
moet toch ergens nog wel een half uurtje tussen zitten?
ik herinner me van vroeger dat ik gezellig bij mijn moeder in de keuken het huiswerk deed, en zij keek met een scheef oog mee als het nodig was,
leerwerk deed ik zelf en kwam ik tijdens het koken of de afwas aan haar horen dat ze overhoorde.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 sep 2014 07:38

Memmem schreef:Mooie taart evelien, 'k zag hem ook op een taartforum, echt heel mooi!
Nog gefeliciteerd met zijn verjaardag.

Wat leuk zeg.

Bedankt voor de felicitaties.

Wij hebben een kleine ruimte afgehuurd waar je heerlijk met skelters kunt rond rijden. Echt een heerlijke ruimte. Jong en oud hebben daar enorm genoten. Op een gegeven moment zaten mijn schoonvader en mijn vader naast elkaar op een grote skelter. Geniaal. Dus een geslaagd feestje.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 sep 2014 06:29

Dankjewel allemaal! Het was echt een super dag vorige week vrijdag...

Evelien van harte gefeliciteerd en wat een super leuke taart die zal wel heerlijk geweest zijn. Ideaal hoe jullie zijn feestje gevierd hebben!

TJ Haha leuk hoe ze sommige dingen zelf verbouwen... Gaat het weer een beetje beter bij jullie?
Op school ook helemaal gewend nu?

Saskia genoten van je vakantie?

Wij waren het weekend kinderloos zo stil... Nina was bij mijn zusje en zwager aan het logeren daar zal ze wel flink verwend zijn denk ik zo :lol:
Wij moeten zo naar de tandarts ben benieuwd of Nina het nog leuk vind de vorige keer in elk geval wel want na het tanden kijken mocht ze een stuiterbal uit een automaat halen met een muntje.

Terug naar “Archief”