Uit- en Opkomen voor je kerkverband...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 25 jun 2004 16:21

Met Junk eens (ben het nog niet vaak met junks eens geweest :mrgreen: )

Als ik een enkele keer een preek zou horen waar ik het niet mee eens ben in onze kerk (wat nu toch ook al gebeurd) maakt mij dat niets uit. De bijbel is zo ontzettend dik en er staat zoveel in, wij als mensen interpreteren dat allemaal anders, maar dat interpreteren is te weinig reden om naar een andere kerk te gaan, dan wel een scheuring te veroorzaken.
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 26 jun 2004 15:21

Al die kerken met allemaal hun eigen belijdenissen en aanvullingen daarop, het is allemaal zo gegroeid. In de bijbel gaat het meer over de gemeente, in alle kerken van de reformatie is het roomse zuurdesem wat organisatie betreft nog springlevend. Ook de hersteld hervormden hebben weer een synode, nog steeds rooms. Ik las van een Jodin die in Jezus als haar Messias gelooft: Paulus reikt in Ef. 1:15 ons het basis principe van een gemeente aan. Geloof in Jezus als de Messias en liefde tot de heiligen. Als dat er niet is heb je geen gemeente. Kerkorde, dominee, gebouw, zending, diaconaat, enz. Paulus noemt het niet.
De armoe van deze tijd is dat wij ons druk maken over secundaire zaken zoals kerkorde enz. omdat het essentiële niet aanwezig is.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 jun 2004 14:57

Precies... kom op voor Jezus, voor het feit dat je christen bent... ipv voor een kerkverband! :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”