Moderator: Moderafo's
Volgens mij was het de bedoeling dat we onze leden niet aan de zonde beschikbaar zouden stellen als wapenen der ongerechtigheid toch?Rozijn schreef:Zou je het liever aan een gelovig of aan een ongelovig mens geven? Wat lijkt je beter?
learsi schreef:
Ik ben bang dat dit binnen een ander kader valt Rotterdam.
Rozijn schreef:Zou je het liever aan een gelovig of aan een ongelovig mens geven? Wat lijkt je beter?
learsi schreef:
Ik ben bang dat dit binnen een ander kader valt Rotterdam.
rotterdam schreef:Dat lijkt mij niet learsi - hoe ver gaat het gebod "heb u naaste lief als uzelf" ?
Rozijn schreef:Zou je het liever aan een gelovig of aan een ongelovig mens geven? Wat lijkt je beter?
Jvslooten schreef:Volgens mij was het de bedoeling dat we onze leden niet aan de zonde beschikbaar zouden stellen als wapenen der ongerechtigheid toch?
benefietdiner schreef:Orgaantransplantatie komt er op neer dat men het leven rekt, maar niet redt. Men zal voortdurend medicijnen moeten slikken, daar het natuurlijk afweersysteem het nieuwe orgaan afstoot. Men moet de natuur onderdrukken. Dus is orgaandonatie en transplantatie niet een puur technische aangelegendheid.
In het bloed is de ziel, het leven, en dat behoort Gode toe. Hand.15:28vv stelt dat men zich van bloed dient te onthouden. Wij mogen ons leven niet tegen elke prijs verlengen. Of is voor ons dít leven het een-en-al? De huidige technische/medische lapmiddelen ten spijt, is het m.i. verboden om bloedtransfusie en orgaantransplantatie toe te passen, alleen al uit respect voor het leven, en meer nog voor Degene die ons het leven in bruikleen gaf.
Elk mens is uniek. Geen vingerafdruk, geen bloedbeeld is identiek. Het mengen van bloed (ook als het van dezelfde bloedgroep is) zoals dit bij transfusie plaatsvindt, brengt allerlei chemische processen opgang, die tot irritaties, ja zelfs tot de dood kunnen leiden ( USA 3500 sterfgevallen per jaar). Bloed en organen, wanneer uit het lichaam gehaald, zijn afgesneden van de levensbron. Ergo, men implanteert dode organen en injecteert dood bloed in patiënten. Fysiologisch en wetenschappelijk is dit even onlogisch als gevaarlijk. Het is een allopatisch bedrog te denken dat er nieuw leven in een patiënt ontstaat door hem van "dode" organen of bloed te voorzien. Het grote systeem van ons menselijk leven is onzichtbaar én ondeelbaar, uiterst persoonlijk en hoogwaardig!, zijnde het "beeld Gods."
Bron: http://www.pentahof.nl/Brochures/68-donor.pdf
Teus schreef:Als ik mijn naaste lief moet hebben als me zelf(m.i. word dat hier niet bedoeld) dan krijgen ze van mij niets want ik hoef niets. Dus dan zou ik een ander liever vinden als mijzelf?
Teus schreef:Volgens jou misschien
Teus schreef:Volgens jou misschien
Jvslooten schreef:Denk je dat ik dat zelf verzin?
Teus schreef:Als ik mijn naaste lief moet hebben als me zelf(m.i. word dat hier niet bedoeld) dan krijgen ze van mij niets want ik hoef niets. Dus dan zou ik een ander liever vinden als mijzelf?
rotterdam schreef:Dit begrijp ik niet meer - te moeilijk voor mij.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten