Geld zat, zo lijkt het.
Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:NouNiet voor diegenen die zorg aan moeten vragen bijvoorbeeld.
En als je de voordeur uitstapt, heb je direkt met het beleid van die gemeentebestuurders te maken!
Voldoende parkeerplekken? Goede bestrating? Veilige omgeving?
Dus hoe bedoel je: ver van je bed en oninteressant?
schelpje3 schreef:Vlak vóór de verkiezingen zijn ze overal veur![]()
Geld zat, zo lijkt het.
Ik denk dat iemand die een ambtelijke organisatie van binnenuit kent hier wel wat op kan afdingen hoor.. gelukkig is het zo dat er tussen de one-isuepartijen, de plucheklevers en de populisten ook serieuze partijen zijn, met gemotiveerde politici die zich heel hard inzetten voor 'hun' gemeente. Gelukkig, want een gemeenteraad (en het college van B&W zeker) hebben wel degelijk een grote invloed op de gang van zaken in een gemeente. Vooral bij langlopende zaken is de roering maximaal. En dat wordt alleen maar groter, want veel taken die voorheen nog bij de provincie of het rijk lagen, komen nu bij de gemeentes terecht. Allemaal nieuwe taken waar de nieuwe gemeenteraad straks ongetwijfeld graag een zegje over wil doen.StillAwake schreef:Vlak voor de verkiezingen weten ze allemaal dat er een ringweg moet komen, dat de bestrating van enig niveau moet zijn en dat de vuilnis opgehaald moet worden, maar 20 maart zijn ze dat weer vergeten.
Hoor je weer bijna vier jaar niks van deze partijen.
De dagelijkse gang van zaken op het gemeentehuis (aangeven van kinderen, ophalen rijbewijs, aanvragen bouwvergunning, aanvragen huur/zorg toeslag) gaat allemaal door, ook zonder dat mensen nu echt beseffen wie er in de politiek zitten.
Ja haha. Wij hebben er hier eentje die wil meer ijsbanen, meer speeltuintjes, een autotunnel, goedkopere bouwkavels en belastingverlaging voor iedereen. De financiële middelen hopen ze te verkrijgen door alle ambtenaren te ontslaan.schelpje3 schreef:Vlak vóór de verkiezingen zijn ze overal veur![]()
Geld zat, zo lijkt het.
Jvslooten schreef:Ik denk dat iemand die een ambtelijke organisatie van binnenuit kent hier wel wat op kan afdingen hoor.. gelukkig is het zo dat er tussen de one-isuepartijen, de plucheklevers en de populisten ook serieuze partijen zijn, met gemotiveerde politici die zich heel hard inzetten voor 'hun' gemeente. Gelukkig, want een gemeenteraad (en het college van B&W zeker) hebben wel degelijk een grote invloed op de gang van zaken in een gemeente. Vooral bij langlopende zaken is de roering maximaal. En dat wordt alleen maar groter, want veel taken die voorheen nog bij de provincie of het rijk lagen, komen nu bij de gemeentes terecht. Allemaal nieuwe taken waar de nieuwe gemeenteraad straks ongetwijfeld graag een zegje over wil doen.
Jvslooten schreef:@StillAwake
Het beeld wat je schetst erken ik ook wel hoor.. ik denk dat het in min of meerdere mate overal wel voorkomt. Gelukkig zijn er ook nog politici die wél snappen dat het anders hoort!
Op Urk niet hoor.. voor de komende vier jaar voorspel ik heel mooi weer.Marnix schreef:overmorgen regent het weer....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten